Nowy produkt Santander Consumer Banku to nie tylko sposób na sfinansowanie zakupu samochodu, ale przede wszystkim uniknięcie wysokich kosztów usunięcia awarii i usterek, które uniemożliwiają jego eksploatację lub obniżają komfort jazdy. Klient nie musi martwić się o pokrycie kosztów robocizny, zakupu lub regeneracji części lub zespołów, które należy wymienić oraz materiałów niezbędnych do realizacji naprawy. Produkt powinien cieszyć się szczególną popularnością zwłaszcza wśród nabywców aut używanych.
Przygotowana lista usterek podlegających ubezpieczeniu obejmuje zdecydowaną większość awarii trapiących kierowców. Kłopoty z silnikiem, zespołem napędowym, elektryką czy nawet klimatyzacją nie muszą już straszyć wizją wizyty w warsztacie i koniecznością zapłaty pokaźnego rachunku. Kierowca zgłasza pod całodobowym numerem infolinii wystąpienie awarii i na tym właściwie kończy się jego udział w jej usuwaniu. Serwis, po uporaniu się defektem, przesyła fakturę do ubezpieczyciela. Ten przelewa pieniądze bezpośrednio na konto serwisu usuwającego usterkę. Klient otrzymuje samochód tego samego dnia i może kontynuować podróż.
Argumentem przemawiającym na korzyść tego typu produktów jest również ich niski koszt. W Santander Consumer Banku klient nie ponosi żadnych wydatków przy uruchomieniu kredytu. Składka na ubezpieczenie doliczana jest do miesięcznej raty kredytowej i właściwie nie jest odczuwalna dla klienta. Dla samochodu o wartości 40 tysięcy złotych, składka ubezpieczenia wynosi 1049 złotych.
Z nowej oferty mogą skorzystać wszyscy klienci Santander Consumer Banku finansujący przy jego udziale zakup nowego lub używanego samochodu w sieci autoryzowanych dealerów różnych marek. Warunek, jakie musi spełniać przedmiot kredytowania to: wiek pojazdu poniżej pięciu lat oraz przebieg niewiększy niż 150 tysięcy kilometrów w dniu zawarcia umowy. Samochód powinien posiadać również ważne badania techniczne, obowiązkowe ubezpieczenie OC i być wyprodukowany na rynek europejski.
– Taka oferta powinna nam pomóc w dalszym zwiększeniu udziału w tym segmencie rynku. O jej popularności świadczą liczby. Trzy czwarte samochodów używanych kupowanych za granicą, jest objętych taką gwarancją – mówi Maciej Kostkowski, Członek Zarządu Santander Consumer Banku odpowiedzialny za pion kredytów samochodowych.
W pierwszym kwartale 2008 roku, Santander odnotował znaczny wzrost wartości sprzedanych kredytów samochodowych. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, bank odnotował 34 procentowy wzrost. Łączna wartość kredytów na zakup nowych i używanych aut osiągnęła w tym okresie 371 milionów złotych.
Wprowadzeniu kredytu samochodowego z ubezpieczeniem awarii mechanicznych towarzyszy rozbudowana kampania promocyjna. Główne działania toczą się w telewizji, gdzie od 5 maja emitowany jest 30 sekundowy spot reklamowy. Można go obejrzeć m.in. w TVP Info, TVN 24 i TVN Turbo oraz stacjach tematycznych (Discovery, Polsat Sport, Polsat 2, Zone Europa, Sport Klub, Plenete, National Geographic, Movies 24, Kino Polska, Hallmark, komedy Central, Canal+ Sport, Canal+, BBC Knowledge, BBC Entertainment, AXN, Ale Kino, Tele5, Puls). Działania promocyjne będą prowadzone również w prasie oraz Internecie. Kampania zaplanowana jest na sześć tygodni.