Stanowisko Prezesa Zarządu spółki Santander Consumer Multirent powierzono Marcinowi Paszkiewiczowi, osobie z dużym doświadczeniem w branży leasingu i wynajmu długoterminowego.
– Jest to naturalny kierunek rozwoju działalności banku – lidera rynku kredytowania nowych pojazdów, którego strategia zakłada konsekwentne umacnianie tej pozycji. Przy obecnym zakresie działalności oraz posiadanej sieci sprzedaży mamy szanse stać się jedynym podmiotem, który na tak dużą skalę będzie proponował wszystkie rozwiązania w zakresie finansowania zakupu samochodów. Leasing i wynajem długoterminowy doskonale wpisuje się również w naszą współpracę z dilerami, którym obok kredytu gospodarczego specjalnie skonstruowanego pod potrzeby salonów i komisów samochodowych będziemy mogli zaproponować kolejne – obok kredytu – narzędzia wspierające sprzedaż pojazdów – mówi Mirosław Bieszki, Prezes Zarządu Santander Consumer Banku SA
– Już teraz oceniamy, że obrana strategia rozwoju na rynku pojazdów nowych i w wieku do 6 lat przynosi bardzo dobre rezultaty. W pierwszym półroczu 2007 r. zwiększyliśmy sprzedaż kredytów na nowe pojazdy o ponad 21 proc. Samochody nowe najczęściej są kupowane przez firmy, a dla tych klientów przeważnie naturalnym wyborem jest leasing. Naturalnym wyborem Santandera jest zatem wprowadzenie leasingu, który przyczyni się do naszego jeszcze większego udziału w zaspokajaniu potrzeb rynku finansowania nowych pojazdów – dodaje Maciej Kostkowski, Członek Zarządu Santander Consumer Banku SA, odpowiedzialny za pion kredytów samochodowych i leasing
Podstawowym założeniem palety produktów leasingowych jest dostępność dla małych i średnich firm oraz całkowite wyręczanie klienta w obsłudze związanej z samochodem przez Santander Consumer Multirent. Produkty Santandera wyróżniać się będą wysoką jakością usług dodanych. Już od początku spółka koncentrować się będzie na kompleksowych rozwiązaniach ukierunkowanych nie tylko na finansowanie samochodu, ale przede wszystkim na zapewnieniu całości jego obsługi, czyli wygodzie i komforcie dla przedsiębiorców.
Oprócz finansów zasobem ułatwiającym stworzenie struktury przedsiębiorstwa leasingowego banku są doświadczenia we współpracy oraz dobre relacje z dilerami samochodowymi. Santander Consumer Bank w zakresie kredytu samochodowego oraz finansowania działalności operacyjnej współpracuje z ponad 2000 dilerami, komisami samochodowymi oraz pośrednikami. Analogicznie, jak przy działalności w zakresie kredytów samochodowych atutem Santandera jest jego duża specjalizacja w branży, a jednocześnie niezależność od producentów samochodów i importerów. Bank działa w salonach wszystkich marek, co jest szczególną przewagą konkurencyjną np. w kontekście powstawania salonów multimarkowych.