PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał KryńskiSkarbonki się uśmiechną. Getin startuje z nową e-bankowością

Skarbonki się uśmiechną. Getin startuje z nową e-bankowością

Michał Kryński 13.10.2010 (10:31)
Bankowość internetowa

Getin Bank wystartował wczoraj z nową odsłoną bankowości elektronicznej. GetinOnline na pierwszy rzut oka to kalka z rozwiązania zastosowanego w OpenOnline, niemniej darmowe konto, ciekawie zapowiadająca się antybelkowa dwumiesięczna lokata i złotówkowe premie, które bank chce wypłacać klientom za aktywność, mogą kusić. 

Wraz z nowym systemem Getin proponuje nam Konto Skarbonkowe – 0 złotych za prowadzenie, darmowe przelewy w internecie i wypłaty z wszystkich bankomatów w Polsce. Do tego konto oszczędnościowe 4.5% z jedną darmową wypłatą. Brak haczyków w postaci wymogu transakcyjności na karcie i możliwość bezprowizyjnych wypłat z bankomatów kartą  kredytową – to mały prztyczek w nos konkurencji. Tak jak i sama karta – Maestro PayPass, wydawany i przedłużany bez dodatkowych opłat, w postaci debetowej i kredytowej. To na start. A co więcej?

Złotówka do złotówki

Skarbonka w nazwie konta – to nie odniesienie do konta oszczędnościowego, a do kolejnego sposobu wynagradzania klientów za aktywność. Po złotówce dostaniemy za założenie każdej lokaty, za każdą transakcję powyżej 100 złotych kartą, za spłatę karty kredytowej czy wpłynięcie pensji. Nie są to bonusy tak spektakularne jak w przypadku ostatniej propozycji BOŚ Banku, niemniej z drugiej strony – u „ekologa” na starcie płacimy 10 złotych za prowadzenie konta. Tu spektrum „punktowanych” operacji jest węższe, ale przynajmniej nie musimy przeskakiwać poprzeczki kosztów. Słowem, mogło być lepiej, ale nie jest źle – tak długo, jak program Getinu trakujemy jako miły dodatek, a nie dodatkowe źródło dochodu.

Lokata na start

5.64% = 7%? Tak, jeśli mówimy o dziennej kapitalizacji i mamy wolne co najmniej 500 złotych. Lokata na Start to kolejny bonus w nowej e-bankowości Getinu; oprocentowanie wygląda korzystnie, niestety możemy założyć jednocześnie tylko jeden taki depozyt. Lokata na Start trwa 2 miesiące, w międzyczasie mamy dostęp do innych produktów depozytowych banku.  Wkład minimalny zdecydowanie zachęca.

Dodatkowym atutem nowej e-bankowości Getinu jest możliwość wybrania dowolnego produktu bez konieczności zakładania konta. Wręcz przeciwnie – bank nastawia się możliwość swoistego odwrócenia cross-sellingu – ściągnięcia klienta np. korzystną lokatą i niejako „wciągnięcia” go w szerzej rozumiane bankowanie. Tylko, skoro nowe konto jest bezpłatne, czemu nie założyć go od razu?

Tempo

Informację o uruchomieniu nowej bankowości elektronicznej otrzymaliśmy o 16.50. W okolicach 17.30 zabraliśmy się do zakładania konta. Wypełnienie formularzy – przy sprawnym stukaniu w klawiaturę i danych, takich jak seria i numer dowodu, pod ręką, zajęło może 4 minuty. Po kilkunastu sekundach – mail zawierający login, sms z hasłem do systemu transakcyjnego i telekom. Numeryczny login i maskowane hasło? Skądś to znamy. Po SMSowym kodzie do potwierdzenia zmiany hasła wiemy, czego spodziewać się w materii zabezpieczeń transakcji.

Już o 18.03 odebraliśmy telefon od konsultanta – potwierdzenie złożenia wniosku, uruchomienia konta, podstawowe informacje o koncie, zapowiedź umówienia kuriera (wizyta do dwóch dni) i nadesłania karty debetowej (do trzech tygodni). Dobre tempo reakcji, ale weźmy poprawkę na fakt, że najprawdopodobniej jesteśmy jednymi z pierwszych klientów. Jak będzie za kilka miesięcy, gdy – jeśli plan marketingowy się powiedzie – klientów będzie liczyć się w tysiącach? Zobaczymy. Na razie czekamy na umowę do podpisania i kartę – sprawy logistyczne pośrednio zależne od banku, a więc ewentualne pole do potknięcia. W międzyczasie możemy rozejrzeć się po – połowicznie funkcjonalnym, do czasu podpisania umowy – interfejsie.

Szybkość i prostota

Na pierwszy rzut oka nowa bankowość elektroniczna GetinOnline to nic innego, jak podkolorowany na Getinową zieleń interfejs znany już posiadaczom konta w OpenOnline. Wzbogacony o foto konsultanta, przydzielanego nam na stałe – i świnkę skarbonkę, rezydującą obok wydzielonego salda bonusów wypłaconych nam przez bank za aktywność na koncie. Dodatkowe złotówki możemy w dowolnym momencie przelać na główne konto, ale podejrzewamy, że wielu klientów wstrzyma się z wypłatą do czasu, aż skarbonka zacznie się uśmiechać, w miarę narastania bilansu prowizji. Gadżet? Oczywiście, dodatkowo zupełnie niefunkcjonalny, ale zdaniem Łukasza Domańskiego, Dyrektora ds. Elektronicznych Kanałów Sprzedaży Noble Bank, dobrze koresponduje z przyzwyczajeniem do równie niefunkcjonalnych, co angażujących gier na Facebooku. Kto dał się wciągnąć w budowanie farmy czy kafeterii na portalu społecznościowych, zrozumie.

Bankowość elektroniczna GETIN Banku…

 

 

…i interfejs OPEN FINANCE

 

Co oferuje nam interfejs e-bankowości Getinu? Podstawowy widok to salda kont, informacje o kartach kredyowych i piecharty odzwierciedlające nasze depozyty. Proste menu może skierować nas do zakładek kont, przelewów, lokat, polisolokat i struktur, a także szczegółów posiadanych kart. Nawigacja jest prosta i intuicyjna – w porównaniu do wielokrotnie zagnieżdżonych „drzewek” menu mBanku – marzenie; Łukasz Domański dodaje, że prosty układ menu ma być dodatkowym atutem przy korzystaniu z mobilnych urządzeń takich jak iPad czy telefony z dotykowym ekranem.

Czego brakuje? Z pewnością możliwości lokowania pieniędzy w bardziej dochodowe (i ryzykowne) instrumenty. Moduł związany z funduszami inwestycyjnymi jest – według Łukasza Domańskiego – w opracowaniu, podobnie możliwość dostępu do elektronicznego biura maklerskiego. Podobnie jest z kredytami – w pierwszej kolejności spodziewać możemy się debetu w koncie, kredytów gotówkowych czy samochodowych. Na razie pozostają nam lokaty – zakładane i rozwiązywane w sposób analogiczny do rozwiązania z OpenFinance.

Anioł Stróż

Wedle założeń, każdy klient ma otrzymać stałego doradcę, gotowego odpowiedzieć na pytania, dopomóc w wyborze produktu czy przeprowadzić przez interfejs w poszukiwaniu pożądanej akcji. O ile Getin mówi o „kroku od zdalnej bankowości prywatnej”, możemy oczywiście spodziewać się, że – przy narastającej liczbie użytkowników – na jednego doradcę przypadnie średnio 100 klientów. Czy planowana jakość obsługi ma szanse utrzymać się w rzeczywistości? To pokaże czas, niemniej możliwość korzystania z wsparcia 1-2 osób, dobrze zapoznanych z historią kontaktu i operacji (zapisanych oczywiście w bazach bankowego CRM) rokuje zdecydowanie lepiej niż próby ścigania „zorientowanego” doradcy w niejednym call-center konkurencji. Co prawda spodziewamy się, że już za kilka miesięcy nasze połączenie, przekierowywane automatycznie do „naszego” doradcy może utknąć w długiej kolejce oczekujących… cóż, ocenimy to w odpowiednim czasie. Jednak spersonalizowanie kontaktu niewątpliwie ma swoje zalety.

Jak wyglądają warunki pracy naszego anioła stróża, możemy podejrzeć na poniższym filmie zrealizowanym przez Getin Bank. A tyle ciekawym, co kontrowersyjnym pomysłem jest udostępnienie podglądu na żywo wprost z biura obsługi klienta, wkrótce dostępnego pod adresem http://getinonline.pl/onas/ – przynajmniej poobserwujemy, czy nie obijają się przy kolejnym filmiku z YouTube 😉

Dla kogo?

Zmiany w stosunku do systemu znanego z OpenOnline nie są wielkie – bank nie ukrywał, że używa bankowość pod marką Opena jako swoistego poligonu doświadczalnego (podobnie jak Inteligo, stanowiące laboratorium nowinek dla PKO BP). Spersonalizowanie kontaktu z doradcą to z pewnością krok w dobrą stronę – pomijając kwestie psychologiczne, możliwość uzyskania pomocy od stałego, „swojego” człowieka w banku, to niewątpliwy plus. A zarazem zagrożenie, jeśli Getin nie nadąży z rozwojem biura obsługi klienta i zderzy się z efektem skali, co za tym idzie – przeładowaniem pracowników i obniżeniem zapowiadanej jakości. To jednak hipotetyczna przeszłość – bank zapowiada, że do końca roku chce pozyskać kilkadziesiąt tysięcy klientów. Dla porównania, od maja Open Online zgromadził 15.000 użytkowników kont.

Bank nie ukrywa, że kieruje konto do młodych, aktywnych klientów przyzwyczajonych do bankowości internetowej i gotowych otworzyć nawet kolejne konto. Automatycznie nasuwa się myśl – to zagranie obliczone na podkradanie części grupy docelowej np. mBanku. Czy taka gra może się udać? Jeśli spojrzymy na skalę działalności – cóż, nawet przy swoich wadach (kontakt telefoniczny, nie do końca intuicyjny interfejs) trudno porównywać nowy projekt Getinu do kolosa, jakim mBank został w swoim segmencie. Bonusowe złotówki wypłacane przez Getin mogą kusić nowych klientów, ale mogą nie wystarczyć do przeciągnięcia obecnych. Bank ze stajni BRE zapowiada zresztą program lojalnościowy – „PolecamBank”, skierowany do obecnych użytkowników – chce płacić 50 złotych za każdego skutecznie poleconego nowego klienta. To może wpłynąć na dynamikę pozyskiwania nowych Skarbonkowców.

Konto ze skarbonką to z pewnością pozycja godna polecenia – darmowe prowadzenie i przelewy, a także bezpłatnie wydawana karta zbliżeniowa z logiem MC (w Open Online widzieliśmy VISĘ, tymczasem mBank każe sobie za zbliżeniówkę płacić) to plusy, które nie czynią z nowej propozycji Getinu konta idealnego, ale zdecydowanie wartego zainteresowania. Do czasu dodania opcji kredytowych i inwestycyjnych potraktujemy ofertę jako swoistą wersję beta – czekając na dalsze testy. Choćby po to, by zobaczyć uśmiechniętą świnkę.

Źródło: PR News

bankowość internetowa getin michał kryński open finance 2010-10-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bankowość internetowa getin michał kryński open finance

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców