Debiut planowany jest na przełom..sierpnia i września.. Spółka zamierza podwyższyć kapitał z 5 mln akcji o maksymalnie 1,6 mln akcji i pozyskać z oferty ok. 4 mln zł. Sprzedaż akcji z nowej emisji planowana jest na przełom czerwca i lipca: – Środki zamierzamy przeznaczyć na rozwój sieci oddziałów i ekspansję na rynku doradztwa finansowego – tłumaczy Beata Kielan, prezes zarządu GoFinance.
GoFinance specjalizuje się w doradztwie finansowym skierowanym do zamożnych klientów. – Naszymi klientami są osoby z aktywami powyżej 50 tys. euro. Koszt dotarcia do takiego klienta jest niższy niż do klienta masowego, wpływy z pośrednictwa w sprzedaży produktów finansowych wyższe, a mniejsza liczba klientów, oznacza wysoką jakość obsługi – tłumaczy Beata Kielan, prezes zarządu GoFinance.
GoFinance organizuje szereg szkoleń i konferencji dla swoich klientów, chcąc przybliżyć im wiedzę na temat produktów finansowych: – Chcemy świadczyć usługi na najwyższym poziomie, dlatego nie tylko ciągle szkolimy naszych pracowników, ale również klientów, by jak najłatwiej poruszali się w świecie finansów – mówi Beata Kielan.
Supermarket finansowy w Internecie
W najbliższym czasie GoFinance chce zwiększyć ilość kanałów dystrybucji produktów finansowych inwestując w unikalną technologię pozwalającą dokonywać inwestycji, jak i składać wnioski kredytowe, za pośrednictwem Internetu.. – To będzie supermarket ze wszystkimi produktami finansowymi dostępnymi w naszej ofercie – tłumaczy Tomasz Kołodziejak, wiceprezes GoFinance. – Nasi klienci będą mogli nie tylko składać wnioski kredytowe przez Internet, kupować jednostki funduszy inwestycyjnych, ale też na bieżąco kontrolować ich wartość. Platforma, którą właśnie instalujemy, będzie unikalnym w Polsce narzędziem – dodaje Tomasz Kołodziejak.
Środki z emisji spółka chce wykorzystać na rozwój sieci oddziałów. GoFinance posiada obecnie trzy oddziały: dwa w Warszawie i jeden w Gdyni i jest w trakcie tworzenia kolejnych w Krakowie i Wrocławiu. Docelowo w tym roku sieć GoFinance ma liczyć osiem oddziałów, a w przyszłym 15.
Dynamicznie rosnący rynek
GoFinance ocenie, że rynek doradztwa i pośrednictwa finansowego, na którym działa, ma przed sobą ogromne perspektywy rozwoju. Obecnie w Europie udział nie bankowych pośredników w sprzedaży kredytów hipotecznych wynosi ponad 40 proc. (500 mld euro rocznie). Na najbardziej rozwiniętych rynkach kredytów hipotecznych, takich jak Wielka Brytania i Holandia, ponad 60 proc. kredytów jest sprzedawanych przez pośredników. W Polsce udział pośredników w sprzedaży kredytów hipotecznych wynosi tylko ok. 20 proc. Wartość udzielonych w Polsce kredytów hipotecznych w 2007 roku szacuje się na 100 mld zł. Zadłużenie z tytułu kredytów hipotecznych w przeliczeniu na mieszkańca w Polsce jest prawie trzydziestokrotnie niższa od średniej UE. – Jak widać, perspektywy dla rynku pośrednictwa są bardzo obiecujące. Nasz rynek w naturalny sposób będzie dążył do modelu zachodnioeuropejskiego – mówi Beata Kielan.
Jeszcze większe pole do wzrostu daje rynek pośrednictwa w sprzedaży jednostek funduszy inwestycyjnych. W pierwszym półroczu 2007 roku pośrednicy finansowi sprzedali jednostki funduszy inwestycyjnych o wartości ok. 850 mln zł, co stanowi wzrost o 30 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2006 roku, ale nadal jest to zaledwie 5 proc. rynku sprzedaży. – Liczymy na mocne wejście na ten rynek dzięki naszej unikalnej platformie internetowej. Nasz supermarket finansowy, w połączeniu z opracowywanym przez nas systemem oceny jakościowej funduszy pozwoli klientom na łatwy wybór w ofercie kilkudziesięciu działających w Polsce TFI – ocenia Tomasz Kołodziejak.
