PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkPaweł LipiecSocial Media – a co to?

Social Media – a co to?

Paweł Lipiec 25.01.2011 (07:30)

Obecność banków w internecie nikogo już nie zaskakuje. Również media społecznościowe a w szczególności facebook są modnym kanałem informacyjnym wśród instytucji finansowych. Co raz więcej osób korzysta z Facebooka, przyrost użytkowników jest niewyobrażalny a banki? Czy rozumieją specyfikę Social Media? Czy są tam obecne i co z tego wynika?

Co to jest „Social Media”?

 

Social Media odmieniane przez wszystkie przypadki pojawiają się to w branżowej prasie to w telewizji. Dzięki temu szumowi medialnemu wytworzyła się swoista moda na Facebooka. Każdy chce być na facebooku i każdy chce mieć jak najwięcej fanów. Osobiście przypomina mi to czasy szkoły podstawowej kiedy każdy chciał mieć BMX-a. Ta chęć nie brała się z tego, że wszyscy nagle staliśmy się fascynatami wyczynowej jazdy na rowerze. Zadziałało swoiste koło zamachowe – chcę mieć taki rower bo Michał taki ma. Banki w internecie działają podobnie.

 Zobacz profil PRNews na Facebooku!

Po omacku

 

Wystarczy, że ktoś, gdzieś usłyszy że teraz „wypada” czy też „należy” mieć swój „fanpejcz” na fejsbuku i następnego dnia pada rozkaz z góry: robimy! Tu najczęściej zdarza się kilka scenariuszy – wszystkie przypominają film katastroficzny.

Rozwiązanie 1.

Nikt w firmie nie ma pojęcia o tych tajemniczych mediach społecznościowych, blogach itd. więc zatrudnia się agencję, która twierdzi, że się zna. Jeśli się nie zna kompletnie to nie ma to żadnego znaczenia, bo przecież nikt nie jest w stanie tego zweryfikować. Jeśli szczęśliwie trafi się kontrahent mający jakieś pojęcie o temacie to już na początku zabijamy sens mediów społecznościowych zatrudniając pośrednika. Media społecznościowe spowodowały zmianę modelu komunikacji na linii firma – konsument. W skrócie komunikacja z jednokierunkowej stała się dwukierunkowa oraz zyskała naturalność, tempo i swoistą impulsywność. Najważniejszą jej cechą jest bezpośredniość. Zatrudnianie pośrednika do prowadzenia w imieniu firmy bezpośredniej komunikacji… Widać paradoks, prawda?

Rozwiązanie 2.

Okazuje się, że w firmie jest jakiś jeden pracownik, który ma konto na facebooku, wie co to blogi, używa YouTube, więc zapada decyzja aby to on był odpowiedzialny za prowadzenie tej komunikacji w internecie. To rozwiązanie dużo lepsze, ale często zapomina się o tym, że taka osoba musi być traktowana – zwłaszcza w dużych firmach – wyjątkowo. Przynajmniej pod względem pozyskiwania informacji potrzebnych do prowadzenia rzeczywistego, żywego dialogu z konsumentem. Jeśli taki człowiek nie jest w stanie ustalić faktów, odpowiedzieć na pytania czy zarzuty klienta w ciągu 15 minut to nie ma sensu marnować czasu ani zasobów na obecność w MS.

Rozwiązanie 3.

To scenariusz bardzo podobny do poprzedniego ale występuje tu jeszcze jedna bardzo ważna postać – szef(owa)! Bliższy lub dalszy przełożony, który naszego „speca od SoMe”. Taki szef – jak to szef – wszystko wie lepiej. Jeśli taka osoba usiłuje:

  • kontrolować każdy ruch i każdy wpis naszego specjalisty

  • wdrażać swoje przyzwyczajenia do komunikacji prowadzonej w SM

  • wymuszać standardy „starej”

  • itd. itd.

Takich scenariuszy można tworzyć bardzo dużo. Chcę pokazać, że usilne wchodzenie w środowisko, którego się nie rozumie nie jest rozsądne.

Wbijanie gwoździ widelcem

 

Co by było gdybyśmy używali narzędzi nie wiedząc do czego zostały skonstruowane? Krojenie chleba młotkiem czy wbijanie gwoździ widelcem nie daje się logicznie uzasadnić. Dlaczego więc odpowiedzialni ludzie decydują się używać facebooka w celach do których nie został on stworzony?

Raport „Social Media 2010” przygotowany przez Internet Standard odpowiada na to pytanie:

Dlaczego 94% posiadaczy profili na Facebooku nie zdecydowało się jeszcze ani razu na dokonanie zakupów na tej platformie? Trzy czwarte badanych wybrało chyba najprostszą możliwą odpowiedź, czyli: „korzystam z Facebooka w celach komunikacyjnych i rozrywkowych, a nie zakupowych”

Banki kolekcjonują fanów, „lubisiów” czy jakkolwiek sobie określimy osoby, które kliknęły „lubie to” przy stronach banków na Facebooku. Nastawienie na ilość jest przyzwyczajeniem, które zostało wyniesione ze starego modelu mediów. Prasa czy telewizja decydowała o tym jaka wiadomość jest ważna jaka mniej ważna umieszczając ją w lokalnym lub ogólnokrajowym wydaniu audycji lub gazety. W nowych mediach liczy się jakoś a nie ilość. Mówienie o jakości „fanów” może wydawać się co najmniej nie poprawne politycznie – w końcu mówimy o ludziach – jednak tak właśnie należy na to patrzeć: jakościowo!

Źródło: PR News

blogi facebook nasza-klasa portale społecznościowe public relations wizerunek 2011-01-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: blogi facebook nasza-klasa portale społecznościowe public relations wizerunek

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Regina Stawnicka

Regina Stawnicka

Manager PR, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce…

Marek Gieorgica

Marek Gieorgica

Członek Zarządu, Clear Communication Group Marek Gieorgica…

Krzysztof Polończyk

Krzysztof Polończyk

Krzysztof Polończyk  Polończyk Krzysztof – prezes zarządu…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców