Na kokos.pl użytkownicy zawarli już kilkaset umów pożyczek (600 w formie aukcji) na łączną kwotę niemal 400 tysięcy PLN. Kokos rozpoczął działalność w lutym i jest pierwszym uruchomionym serwisem social lending w Polsce.
120 pożyczek zostało już spłaconych, kolejne 130 jest spłacanych. Opóźnionych i tylko o jeden miesiąc jest 8 pożyczek. W serwisie zarejestrowało się 6,5 tysiąca unikalnych użytkowników, z kolei zadeklarowane środki na inwestycje to 1 736 tysięcy złotych.
Najbardziej optymistycznym elementem funkcjonowania pożyczek bezpośrednich jest zgodność, jaka występuje między założeniami, które przyświecały pracom nad uruchomieniem serwisu, a rzeczywistością.
Większość osób pożycza pieniądze na realizację własnych marzeń, naukę lub uzupełnia lukę w płynności finansowej.
Komentarze typu „Kupiłem stare, poszkodowane auto. Tak z sentymentu – już w 88 roku wpadł mi ten model w oko. Mechanikę odtworzyłem, ale chciałbym, żeby wyglądało idealnie”.
Czy „Chcę kupić dziewczynie wymarzony prezent” lub „Chcę kupić sobie kilka drobiazgów w związku z wiosną. Pomyślałam, że pożyczka w Kokos.pl jest wygodna”, są najlepszym dowodem na to, że Polacy doskonale rozumieją ideę serwisu społecznościowego i w bardzo szybkim czasie ją zaakceptowali.
W celu zagwarantowania najwyższego bezpieczeństwa w odzyskiwaniu zainwestowanych środków w serwisie funkcjonuje windykacja obejmująca koszty sądowe postępowania. Natomiast już niebawem wprowadzona zostanie opcja ubezpieczenia zaciąganych pożyczek.
Serwis jest prowadzony i obsługiwany przez Blue Media. Plany na najbliższe dwa lata zakładają pozyskanie 100 tysięcy użytkowników.