PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościSprawne zarządzanie IT w Kredyt Banku

Sprawne zarządzanie IT w Kredyt Banku

Aktualności 06.06.2012 (06:46)

Kredyt Bank w ciągu trzech miesięcy dokonał standaryzacji w zakresie narzędzi do zarządzania 5,5 tys. stacji roboczych w całej organizacji. Dzięki wdrożeniu rozwiązania Microsoft – System Center Configuration Manager, zrealizowanego przez Microsoft Services, udało się usprawnić pracę działu IT, a także zapewnić większą przejrzystość w zarządzaniu zasobami IT w firmie.

„Sprawna infrastruktura informatyczna, która daje się szybko i łatwo zarządzać jest nieodzowna, by zapewnić efektywność organizacji i najwyższy poziom usług świadczonych klientom. Daje też szansę na to, by organizacja IT mogła skupić się bardziej na doradztwie w zakresie strategicznego wykorzystania nowych technologii, niż na rozwiazywaniu bieżących wyzwań. Standaryzacja i centralizacja zarządzania zasobami informatycznymi w całej organizacji była dla nas priorytetem. W rezultacie zrealizowanego wdrożenia System Center osiągnęliśmy ten cel.” – wyjaśnia prezes Mariusz Kaczmarek, wiceprezes zarządu Kredyt Banku.

Kredyt Bank SA to 7. największy bank w Polsce pod względem wartości aktywów. Powstał w 1990, jako jeden z pierwszych prywatnych banków w Polsce. W związku z ciągłym rozwojem banku i zwiększającą się liczbą jego placówek w Polsce, a wraz z nią liczbą komputerów, z których korzystają pracownicy, instytucja postanowiła usprawnić i unowocześnić swoją infrastrukturę informatyczną, poprzez standaryzację narzędzi do zarządzania stacjami roboczymi i centralizację zarządzania IT w firmie.

Cel: Standaryzacja stacji roboczych i usprawnienie procesu zarządzania

W swojej rozproszonej strukturze organizacyjnej, Kredyt Bank borykał się problemami, wynikającymi z braku narzędzia do centralnego zarządzania. Jednym z nich był brak pełnej wiedzy dotyczącej liczby posiadanych w danych lokalizacjach stacji roboczych oraz przenośnych komputerów. Ważną kwestią był też brak narzędzia do sprawnej dystrybucji oprogramowania, w tym również aktualizacji bezpieczeństwa. Inwentaryzacja oprogramowania odbywała się za pomocą skryptów startowych, co powodowało duże obciążenie systemu podczas startu i w rezultacie dość długi czas uruchomienia komputera. Wreszcie, z uwagi na brak centralnej kontroli nad stacjami roboczymi, w przypadku wystąpienia problemów po stronie użytkownika, dział IT nie posiadał precyzyjnych informacji dotyczących konfiguracji sprzętu posiadanego przez pracownika, ani jakie aplikacje ma zainstalowane na komputerze. W efekcie, zrealizowanie zapotrzebowania użytkownika lub rozwiązanie zaistniałego problemu wymagało dużo czasu. Brak scentralizowanej kontroli oznaczał automatycznie brak dokładnej wiedzy o stanie licencji oprogramowania.

Potrzeba była precyzyjnie zdefiniowana. Zapotrzebowanie na rozwiązanie, które pomogłoby w inwentaryzacji i standaryzacji posiadanych stacji roboczych zostało określone jako priorytetowe. W rezultacie analizy możliwych rozwiązań Kredyt Bank zdecydował o wdrożeniu System Center Configuration Manager.

„Rozważaliśmy konkurencyjne rozwiązania, ale SCCM dostarczał całą wymaganą przez nas funkcjonalność w niższej cenie. Za rozwiązaniem System Center przemawiały także pozytywne referencje oraz to, że jako organizacja od dawna pracujemy w systemie Windows, więc chcieliśmy, by również narzędzia do standaryzacji pochodziły od tego samego dostawcy, dla zapewnienia maksymalnej kompatybilności. Z drugiej jednak strony, System Center to rozwiązanie wieloplatformowe, co ważne, bo nie zamyka klienta do jednego tylko środowiska. Oferuje też korzystny całkowity koszt inwestycji (TCO.)“ – ocenia Piotr Michałowski, Kierujący Wydziałem Wsparcia Komputerów Osobistych w Kredyt Banku.

Sprawna centralizacja

W rezultacie wdrożenia osiągnięty został cel w postaci centralizacji zarządzania zasobami informatycznymi w Kredyt Banku, z jednym serwerem centralnym i punktem dostępowym do zarządzania środowiskiem. Zasoby w 370 oddziałach terenowych zdalnych geograficznie zostały podłączone do punktu zarządzania w centrali. Dodatkowo wydzielono punkty dystrybucji oprogramowania, z których jeden jest dedykowany dla zasobów w centrali, drugi zaś dla pozostałych zasobów zdalnych geograficznie

Zrealizowane zostały dwa dodatkowe cele podrzędne. Pierwszy z nich polegał na przygotowaniu do docelowej standaryzacji stacji roboczych, co nie było możliwe bez pełnej inwentaryzacji i rzetelnych informacji o środowisku. W rezultacie wdrożenia dział IT zyskał kompleksowy zasób informacji i możliwość ich regularnej aktualizacji. Umożliwia to nie tylko większą kontrolę nad zasobami, ale też przejrzystość i jej optymalizację. Drugim było usprawnienie dystrybucji oprogramowania do wybranych systemów docelowych za pomocą procesu zdalnego.

Rozwiązanie umożliwiło inwentaryzację sprzętu, zarówno dysków, urządzeń i programów oraz dostęp do informacji, kto, w jakim zakresie korzysta z danej stacji. Na każdym komputerze zainstalowano agenta SCCM, który cyklicznie wykonuje inwentaryzację stacji roboczych. Niezależnie od tego czy komputer jest w sieci czy poza siecią korporacyjną, dane są aktualizowane w cyklach określonych harmonogramem i spływają do punktu. Dzięki temu administrator wie, na których komputerach należy przeprowadzić określone działania i może zlecić je w sposób zdalny. Aktualizacje oprogramowania, w tym również te dotyczące bezpieczeństwa, mogą być w rezultacie realizowane zdalnie, nie angażując dodatkowo pracowników.

Wdrożenie Microsoft System Center Configuration Manager (SCCM) zostało przeprowadzone przez zespół projektowy składający się z doświadczonych konsultantów Microsoft Services oraz pracowników Kredyt Banku odpowiedzialnych za rozwój w obszarze Stacji Roboczych. Zespół projektowy współpracował z różnymi zespołami po stronie Kredyt Banku w trakcie wdrożenia, a ścisła współpraca zaowocowała znacznym skróceniem czasu trwania wdrożenia w stosunku do zakładanego pierwotnie.

Sprawnie i bezpiecznie

Dzięki wdrożeniu System Center Kredyt Bank posiada dziś szczegółową wiedzę dotyczącą posiadanych komputerów stacjonarnych i laptopów. Instytucja może dzięki temu porównać stan swoich zasobów IT z faktycznymi potrzebami organizacji oraz zoptymalizować liczbę, zarówno komputerów, jak i aplikacji i licencji, co w perspektywie ma też istotny wpływ na optymalizację kosztów. Dział IT dysponuje również informacjami, który pracownik korzysta z danego komputera, jakie są parametry sprzętu, kontroluje bezpieczeństwo danych oraz może szybciej rozwiązać problemy użytkowników. Dodatkowo, dzięki zmniejszeniu zaangażowania osób z IT do bieżącego utrzymania środowiska, pracownicy ci mogą być bardziej zaangażowani w projekty o strategicznym znaczeniu dla całej organizacji.

„W ciągu 2 miesięcy od wdrożenia System Center, zespół odpowiedzialny za rozwój oprogramowania stacji roboczych przygotował 49 paczek instalacyjnych, wykonał ponad 70 000 uruchomień instalacji na stacjach, usunął 700 instancji pozostałości po nieużywanym oprogramowaniu, wykonał ponad 150 aktualizacji produktu Microsoft Office oraz szereg zmian na profilach użytkowników. Oprócz tego z powodzeniem uruchomiliśmy proces aktualizacji oprogramowania. Szacujemy, że do wykonania tej pracy bez System Center musielibyśmy zatrudnić, co najmniej 2 dodatkowe osoby, a w rzeczywistości nakład pracy na obsługę użytkowników w podległych mi zespołach znacznie zmalał. Należy również zauważyć, że niektóre prace miały charakter prewencyjny i eliminowały potencjalną dużą liczbę zgłoszeń
do Contact Center”- powiedział Piotr Michałowski.

Plany na przyszłość

„Począwszy od 1 kwietnia, jedynym możliwym źródłem dostarczania nowego oprogramowania na stacje robocze w organizacji jest SCCM. Jednym z kolejnych kroków jest wykorzystanie System Center do Power Managementu. Równolegle gromadzimy informacje o wykorzystaniu sprzętu w celu optymalizacji jego wykorzystania. W najbliższej przyszłości planujemy też wykonać upgrade naszych stacji roboczych do Windows 7 i chcemy do tego wykorzystać SCCM. Dzięki temu zredukujemy koszty związane z czasem potrzebnym na konfigurację stacji u użytkownika oraz ograniczymy ilość zainstalowanego oprogramowania do minimum. Razem z wdrożeniem Windows 7 chcemy uruchomić proces weryfikowania wykorzystania oprogramowania na stacji, a nieużywane oprogramowanie po 3 miesiącach automatycznie odinstalowywać.” – dodaje Piotr Michałowski.

Źródło: Microsoft

it kredyt bank 2012-06-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: it kredyt bank

Sprawdź także:

a 0 Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych w dzień wolny od pracy
18.06.2025 (08:28)

Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych w dzień wolny od pracy

Czwartek 19 czerwca to dzień wolny od pracy, co oznacza, że system rozliczeniowy Elixir, obsługujący przelewy …

a 0 Alior Bank sfinansuje termomodernizację przedsiębiorstw w województwie podlaskim
18.06.2025 (08:27)

Alior Bank sfinansuje termomodernizację przedsiębiorstw w województwie podlaskim

Alior Bank udostępnił pożyczkę termomodernizacyjną dla mikro i małych przedsiębiorstw z województwa podlaskiego. …

a 0 Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon
16.06.2025 (18:21)

Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon

Wedbush Financial Services (WFS), grupa kapitałowa świadcząca usługi finansowe i spółka-matka Wedbush Securities …

a 0 OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią
16.06.2025 (18:17)

OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią

Średnia cena obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce w drugim kwartale 2025 roku wyniosła 674 zł. To niemal …

a 0 Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance
16.06.2025 (18:14)

Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance

Insurtech Balcia Insurance zapytał przedstawicieli pokolenia Z, jaki jest ich stosunek do ubezpieczeń, a także …

a 0 Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”
16.06.2025 (18:09)

Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”

Bank Credit Agricole zdobył 96 proc. punktów, dzięki czemu znalazł się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców