PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeStereotypy na bok. Bank BNP Paribas pokazuje prawdziwe oblicze pokolenia Z na rynku pracy
BNP Paribas

BNP Paribas

BNP Paribas jest bankiem uniwersalnym z siedzibą w Warszawie. Powstał w wyniku fuzji Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. z BNP Paribas Bankiem Polska S.A

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bnp-paribas-bank-polska

Stereotypy na bok. Bank BNP Paribas pokazuje prawdziwe oblicze pokolenia Z na rynku pracy

Informacje 15.10.2024 (11:25) informacja prasowa
Marketing BNP Paribas

Leniwi, roszczeniowi i ciągle przyklejeni do telefonów – takie stereotypowe opinie często krążą o pokoleniu Z na rynku pracy. Z kolei „zetki” często postrzegają pracę w bankowości jako nudną i rutynową, co również jest dalekie od prawdy. A jak jest naprawdę? Temat ten podejmuje Bank BNP Paribas w nowej kampanii employer brandingowej pod hasłem „Stereotypy nie pracują”, której celem jest obalenie mitów dotyczących młodych ludzi na rynku pracy oraz tych, dotyczących wyobrażeń nt pracy w banku. Do kampanii zostali zaproszeni m.in. influencerzy – przedstawiciele i przedstawicielki pokolenia Z – @the.olivetheory, @to_sie_nie_dzieje, @ochlopcze i @domekgames_ – którzy razem z innymi bohaterami i bohaterkami w spocie opowiadają, jak jest naprawdę. Influencerzy przeprowadzili również rozmowy z pracownikami i pracowniczkami z różnych obszarów banku, aby skonfrontować stereotypowe myślenie i pokazać, jak wygląda nowoczesna bankowość oraz jacy naprawdę są młodzi w pracy.

fot. cottonbro studio / Pexels

Pokolenie Z:  stawiający granice, a nie roszczeniowi!

Pokolenie Z często spotyka się z negatywnymi stereotypami. „Zetkom” przypisuje się cechy takie jak nadmierna pewność siebie, brak otwartości w kontaktach międzyludzkich, roszczeniowość, nielojalność oraz unikanie dodatkowego wysiłku. Jednak wyniki badania „Młodzi Dorośli” przeprowadzonego przez IRCenter pokazują zupełnie inną rzeczywistość. Ponad połowa osób poniżej 24. roku życia studiuje lub się uczy, a aż 68% osób w wieku 20-24 lat pracuje, utrzymując się z własnych dochodów. Co więcej, 58% z nich stawia na rozwój kariery i dąży do sukcesu zawodowego, co często wiąże się z potrzebą rozpoczęcia samodzielnego życia w trudnych czasach, charakteryzujących się wysoką inflacją i rosnącymi kosztami mieszkań. Dodatkowo, co piąta osoba w tej grupie wiekowej pracuje na okresową umowę o pracę. Mimo to młodzi starają się zachować równowagę między życiem prywatnym, a zawodowym. Dla 90% z nich kluczowym celem jest osiągnięcie stabilizacji finansowej, a 65% świadomie zarządza swoimi finansami.

– Młodzi chcą pracy, która zapewni im stabilność, ale też będzie zgodna z ich wartościami. Badanie pokazuje, że są ambitni i świadomi swoich priorytetów. Aż 68% badanych wskazuje, że ważne jest dla nich, aby praca była interesująca, a 54% zależy na tym, by była spokojna. I nie ma w tym nic złego! Chcą odnosić sukcesy, ale nie rezygnując z życia osobistego. Obserwując doświadczenia rodziców, młodzi widzą, że nadmiar obowiązków nie zawsze prowadzi do lepszego życia. Dlatego stawiają na unikanie wypalenia zawodowego oraz dbanie o relacje i zdrowie psychiczne – mówi Magdalena Pilarska, menadżerka ds. Employer Brandingu i Komunikacji w Banku BNP Paribas.

Bankowość? W Banku BNP Paribas możesz być sobą i być słyszany, możesz też mieć wpływ na pozytywne zmiany, a przy tym korzystać z nowoczesnych rozwiązań

Z badania wynika, że Młodzi dorośli w wieku 20-24 lat najczęściej znajdują zatrudnienie w branży usługowej – w gastronomii, hotelarstwie czy handlu. Inne popularne sektory to przemysł, transport oraz logistyka. Bankowość? Pracuje w niej zaledwie 4% osób z tej grupy wiekowej. Z jednej strony, banki są dla młodych instytucjami, którym ufają i z których chętnie korzystają, zwłaszcza online – zarządzanie kontem przez aplikacje mobilne to dla nich przecież codzienność. Z drugiej strony, praca w banku wciąż kojarzy się niektórym z biurokracją, brakiem elastyczności i innowacyjności, a także ze sztywną kulturą organizacyjną Ten stereotypowy obraz banku jako „instytucji starej daty” sprawia, że młode pokolenie, ceniące nowoczesne technologie, szybkie tempo działania oraz równowagę między pracą, a życiem prywatnym, często nie dostrzega, że współczesne banki to dynamiczne organizacje, oferujące innowacyjne środowisko pracy i liczne możliwości rozwoju zawodowego.

– Bank BNP Paribas z odwagą podejmuje istotne tematy i przełamuje utarte stereotypy. Już w kampanii #UnexpectedJob obalaliśmy mity dotyczące pracy w bankowości. Teraz idziemy krok dalej i w ramach kampanii „Stereotypy nie pracują” będziemy demaskować także nieprawdziwe przekonania o pokoleniu Z. Łącząc te dwa światy, dążymy do zmiany postrzegania kariery w bankowości jako wyłącznie formalnej i sztywnej, pokazując, że może być ona pełna innowacji i możliwości rozwoju również dla „Zetek”. Bo stereotypy nie pracują po obu stronach! Jako Bank Dobrych Decyzji wierzymy, że walka z tymi mitami jest kluczem do podejmowania przez nich  świadomych decyzji o przyszłości zawodowej  – podkreśla Magdalena Pilarska z Banku BNP Paribas.

Kampania, która inspiruje

Głównym materiałem video w kampanii jest spot, w którym Bank BNP Paribas oddał przestrzeń przedstawicielom i przedstawicielkom pokolenia Z, by mogli zmierzyć się ze stereotypami na swój temat i powiedzieć, jak jest naprawdę. W ramach akcji powstało też kilka materiałów filmowych, w których influencerzy z pokolenia Z – rozmawiają z pracownikami i pracowniczkami Banku BNP Paribas o tym, jak naprawdę wygląda praca w banku. Celem jest pokazanie, jak współczesna bankowość wygląda od środka, a także danie młodym przestrzeni do wyrażenia własnej wizji kariery.

– To więcej niż kampania. To okazja, by młodzi nie tylko obalili stereotypy o swoim pokoleniu, ale odkryli, że bankowość jest dynamiczna, innowacyjna i pełna szans na rozwój – podsumowuje Magdalena Pilarska.

Zachęcamy do śledzenia profilu Banku BNP Paribas w social mediach, by nie przegapić żadnej z tych rozmów! Znajdziecie je również na https://www.bnpparibas.pl/kariera/pl/pokolenie-z

Cała kampania będzie emitowana w Internecie w kanałach social media: Instagram, Facebook, YouTube i TikTok oraz u wydawców branżowych.

Za ideę kreatywną odpowiada agencja Garden of Words, a za planowanie i zakup mediów agencja mediowa Havas Media.

Źródło: BNP Paribas

2024-10-15
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców