Citi Handlowy posiada certyfikowany system ciągłości działania. Bank po raz kolejny otrzymał certyfikat ISO 22301. Konsekwentnie od 2009 roku wyniki audytów potwierdzają wysokie standardy w zarządzaniu ciągłością działania w Citi Handlowy.
– Certyfikacja nadana przez BSI Group Polska jest niezależnym potwierdzeniem, że system ciągłości działania w Citi Handlowy jest zgodny z międzynarodową normą, będącą zbiorem najlepszych praktyk w zakresie minimalizacji wpływu incydentów zakłócających pracę. Dla naszych Klientów, partnerów oraz regulatorów, posiadanie certyfikowanego systemu ciągłości działania stanowi jeden z atrybutów przewagi konkurencyjnej, mówi Leszek Nitychoruk, Menedżer ds. COB i Kontroli Bezpieczeństwa Informacji.
Norma ISO 22301 potwierdza, że Citi Handlowy nie tylko skutecznie identyfikuje bieżące, ale i przyszłe zagrożenia, poprzez aktywne podejście do ograniczania wpływu incydentów, działanie procesów o charakterze krytycznym nawet w sytuacjach kryzysowych, ograniczanie czasów przestoju podczas awarii i skracanie czasu potrzebnego do powrotu do stanu sprzed awarii.
Citi Handlowy jest w czołówce instytucji finansowych w kraju pod względem wdrożonych standardów ISO. Bank posiada je aż w sześciu strategicznych obszarach:
-
ISO 27001 –w zakresie zarządzanie bezpieczeństwem informacji (IS),
-
ISO 22301 – w zakresie zarządzanie ciągłością biznesu (COB),
-
ISO 20000 – w zakresie zarządzania usługami IT,
-
ISO 9001 – w zakresie zarządzania jakością w Regionalnym Centrum Rozliczeń w Olsztynie,
-
ISO 14001 – w zakresie zarządzania środowiskiem,
-
ISO 50001 – w zakresie zarządzania energią.
ISO (International Organization for Standardization) jest międzynarodową organizacją normalizacyjną, która ustanawia normy we wszystkich dziedzinach codziennego życia.