Narodowy Bank Polski informuje, że zakłócenia w funkcjonowaniu systemu SORBNET, które miały miejsce w poniedziałek (8 lutego) zostały usunięte jeszcze tego samego dnia. Od wtorku (9 lutego) obsługa płatności międzybankowych w złotych przebiega bez zastrzeżeń.
Opóźniony rozrachunek w systemie SORBNET nie wykluczał praktycznej możliwości zaksięgowania otrzymanych zleceń przez banki jeszcze w tym samym dniu. Nie nastąpiła zatem sytuacja braku możliwości dotrzymania terminów płatności przez zleceniodawców zleceń płatniczych ani też opóźnień (w dniach) we wpływie na rachunek bankowy beneficjenta, co mogłoby mieć wpływ na saldo jego rachunku i związane z tym oprocentowanie.
NBP – jako bank centralny i operator kluczowego dla funkcjonowania rynku finansowego systemu płatności – podjął niezwłocznie wszelkie niezbędne środki dla przywrócenia prawidłowego funkcjonowania systemu SORBNET. NBP dołoży wszelkich starań, by wyjaśnić przyczyny zaistniałej sytuacji oraz wprowadzi rozwiązania, które zapobiegną powstawaniu tego typu zdarzeń w przyszłości.
Źródło: NBP