PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćSzymon Midera: O przewagach modelu direct nad tradycyjną bankowością

Szymon Midera: O przewagach modelu direct nad tradycyjną bankowością

Nasz gość 06.12.2008 (07:43)
Bankowość internetowa

Usługi oferowane przez bankowość direct, to przede wszystkim wystandaryzowane produkty indywidualne, które nie wymagają zaawansowanego doradztwa. To obecnie pełne spektrum usług bankowych i około bankowych. Klienci bankowości direct są bardziej świadomi, lepiej wyedukowani w zakresie usług finansowych, bardziej otwarci i lubiący podejmować samodzielne decyzje na podstawie zebranych informacji – a w konsekwencji nie wymagają takiej ‘opieki’, jak klienci bankowości tradycyjnej.

W bankowości tradycyjnej kontakt z klientem odbywa się poprzez placówki, które są zarówno miejscem sprzedaży, jak i doradztwa. W takim modelu przepływ informacji jest zazwyczaj jednokierunkowy, a banki mają trudności w uzyskaniu informacji bezpośrednio od klienta. Natomiast w bankowości elektronicznej, nie ma pośredników w komunikacji z klientem. Dzięki temu wymiana informacji przebiega sprawniej, a klienci mają możliwość brania udziału w tworzeniu nowych produktów i czują się bardziej członkami społeczności tworzonej przez bank.

Bankowość elektroniczna rozwija się w dwóch kierunkach. Pierwszy, wcześniej zaadoptowany i będący obecnie już powszechny model, to bankowość internetowa. Klienci znają jej zalety – lepsze ceny, wygodę i łatwy dostęp o dowolnej porze dnia i nocy. Drugi – bańkowość mobilna – znajduje się obecnie w fazie szybkiego rozwoju. Można powiedzieć, że bankowość mobilna jest rozszerzeniem bankowości internetowej. Tyle, że na skutek różnych czynników, jak np. wolniejsza popularyzacja zaawansowanej telefonii komórkowej, do tej pory bańkowość mobilna rozwijała się wolniej. Jednak w momencie, gdy smartphony stają się stopniowo podstawowym kanałem komunikacji i zbierania danych, zwłaszcza dla młodego pokolenia, bankowość mobilna wyprzedzi w przyszłości internetową (jeżeli chodzi np. o ilość transakcji).

Bankowość mobilna daje dostęp do usług praktycznie wszędzie, umożliwia, czy też będzie umożliwiała korzystanie z wygodnych rozwiązań, jak sprawdzanie salda rachunku przed wypłatą środków z karty debetowej, czy też wykonanie przelewu podczas jazdy autobusem. Innym nowym rozwiązaniem, które z pewnością rozwinie się w niedalekiej przyszłości jest usługa bezstykowych płatności za pośrednictwem telefonu komórkowego, a dokładniej – karty SIM.

Przez kilka lat bankowość mobilna pozostanie jeszcze pewnego rodzaju gadżetem, który banki będą chciały mieć, jednak w perspektywie kilku lat – stanie się ona ważnym kanałem komunikacji z bankiem.

Dziś obserwujemy kilka trednów, które są pochodną rozwoju bankowości elektronicznej. Jednym z nich jest tzw. Social lending, czyli zjawisko pożyczania pieniędzy przez osoby prywatne poprzez sieć – na zasadzie aukcji podobnych do tych, w jakich bierzemy udział na Allegro. Poza tym coraz więcej firm rezygnuje z tradycyjnego doradztwa i przenosi cała komunikację z klientem do mobilnych kanałów. Generalnym trendem na rynku finansowym jest udostępnianie coraz większej liczby usług on-line.

Stopniowo, wraz z dorastaniem nowych pokoleń, oraz przekonywaniem się tych starszych do nowych technologii, znaczenie instytucji działających w modelu direct wzrasta. Bankowość internetowa i mobilna jest coraz częściej postrzegana jako wygodny sposób zarządzania finansami. Dlatego banki doskonale zdają sobie sprawę, iż rozwój mobilnych kanałów jest dla nich korzystny, a wręcz nieunikniony. Z tego powodu kolejne 10 lat bankowości elektronicznej zapowiada się równie, jeżeli nie bardziej ciekawie, jak te pierwsze.

Bankowość elektroniczna zrewolucjonizowała rynek. Bezpośrednie bankowanie z Klientem daje bankom możliwość obniżenie kosztów operacyjnych i dzięki temu mogą one zaproponować lepszą od tradycyjnych banków ofertę pod względem ceny.

Bankowość elektroniczna to także całkowita zmiana modelu komunikacji z Klientem. Staje się on najważniejszy, jest w centrum zainteresowania dzięki możliwości szybkiego i wielokanałowego dostępu do banku. Wykorzystanie Internetu w komunikacji umożliwia pełną przejrzystość oferty i porównywanie warunków cenowych oraz wybór najkorzystniejszych. Dzięki Internetowi bank może budować społeczność Klientów, a przez umiejętne zaspokajanie wielu potrzeb (dobą ceną i jakość obsługi) – famę, która rozprzestrzenia się dzięki rekomendacjom i marketingowi szeptanemu.

Szymon Midera
Wiceprezes Zarządu
Bank Pocztowy S.A.

Artykuł pochodzi z Numeru Specjalnego Przeglądu Finansowego Bankier.pl

Partnerem wydania jest Inteligo

bankowość internetowa 2008-12-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bankowość internetowa

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców