ICICI – jeden z najpopularniejszych banków w Indiach zachęca Hindusów do porzucenia gotówki na rzecz kart płatniczych. W lutym br. uruchomił w tym celu dużą kampanię internetową i towarzyszącą jej specjalną stronę internetową livewithoutcash.com.
Rozczaruje się ten, kto w kampanii hinduskiego banku liczył na mocne regionalne czy kulturowe wpływy. W reklamie przewodniej, której uwagę poświecił m.in. serwis AdsOfTheWorld, lektor – mówiący zresztą po angielsku – opisuje codzienne korzyści wynikające z posługiwania się kartą płatniczą. Możliwości dla siebie mają tu znaleźć kierowcy, turyści, młodzież umawiająca się na randki itd.
Znacznie bardziej naznaczone kulturowymi wpływami, bo osadzone w Indiach, są kreskówkowe reklamy towarzyszące kampanii. To historie sześciu profilowych bohaterów reprezentujących różne postawy wobec finansów. Elementem wspólnym dla wszystkich historii jest przychodzący z pomocą superbohater promujący płatności bezgotówkowe.
Malwina Wrotniak-Chałada