PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTak wygląda IKO 3. Ładnie, szybko i… z reklamami

Tak wygląda IKO 3. Ładnie, szybko i… z reklamami

Hydepark Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 16.11.2015 (10:00)
Bankowość mobilna

Aplikacja IKO oznaczona numerem 3 została napisana od nowa. Zmienił się jej wygląd, nawigacja, uproszczono proces aktywacji programu. Pojawiły się też reklamy. To prawdopodobnie pierwsza aplikacja, którą będzie można aktywować w oddziale – od razu przy podpisywaniu umowy o ROR.

IKO 3.0. weszło w fazę pilotażu, a jako jeden z dziennikarzy zaproszonych do testów miałem okazję obejrzeć program przedpremierowo. Ponieważ mój telefon spełniał wymagania techniczne (Android 5), aplikacja oznaczona numerem 3.0 automatycznie zastąpiła poprzednią wersję. Jest to jednak program napisany od nowa i dostępny dla nowszych systemów operacyjnych – Android od wersji 4.0, iOS od 7.0, Windows Phone od 8.1. Posiadacze starszych aparatów będą musieli pozostać przy poprzedniej wersji.

Bank uprościł procedurę aktywacji aplikacji. Poprzednia była skomplikowana i wymagała od klienta aktywacji z poziomu bankowości internetowej. Bank tłumaczył to względami bezpieczeństwa, ale w praktyce było to raczej mało wygodne. Kilkukrotnie aktywowałem „stare” IKO na swoim telefonie (z różnych względów) i podczas ostatnich aktywacji musiałem już czekać na telefon od konsultanta, który ręcznie uruchamiał aplikację.

W wersji trzeciej aktywacja będzie następować bezpośrednio z poziomu telefonu komórkowego. Po pobraniu jej na telefon, klient może zalogować się za pomocą loginu i hasła używanych w bankowości internetowej. Od tego momentu IKO będzie działać, ale wyłącznie w trybie pasywnym. Będzie można przeglądać poszczególne zakładki, ale klient nie będzie mógł wykonać żadnej operacji wpływającej na saldo produktów. Dopiero po aktywacji za pomocą SMSa, w bankowości internetowej lub wiadomości głosowej (IVR, jak w mBanku) aplikacja zostanie w pełni odblokowana i aktywna.

Co ciekawe, aplikację IKO 3 będzie można aktywować w… oddziale. Będzie to prawdopodobnie pierwsza aplikacja mobilna na naszym rynku z taką funkcjonalnością. W większości banków kanały internetowe czy mobilne raczej nie się aktywnie promowane w placówkach. Z prostej przyczyny – jest to kanał konkurencyjny, który pośrednio wpływa na zatrudnienie w oddziałach, utrudnia otrzymywanie premii etc. Z punktu widzenia rynku, zagranie PKO BP jest bardzo nietypowe. Najprawdopodobniej pracownicy będą odpowiednio motywowani do promowania aplikacji mobilnej wśród klientów naziemnych.

Z jednej strony może to doprowadzić do istotnego wzrostu  popularności usługi. Doradca zachęci klienta do aktywacji programu, przeprowadzi go za rękę przez cały proces logowania, a być może nawet zaproponuje test usługi w praktyce i poinstruuje jak wypłacić gotówkę z bankomatu znajdującego się w oddziale. Z drugiej jednak strony nie można jednak zapomnieć, że w dłuższej perspektywie kanały mobilne będą coraz mocniej zagrażać tradycyjnej bankowości opartej o oddziały.

Wracając jednak do aplikacji IKO. Program obsługuje się intuicyjnie, a od strony wizualnej trudno mu cokolwiek zarzucić. Nowa wersja różni się jednak graficznie od IKO z numerem 2. Przede wszystkim utrzymana jest w białej kolorystyce, nawiązującej do nowego serwisu iPKO czy strony informacyjnej banku. Program w wersji na Androida posiada boczne menu – podobnie jak to ma miejsce na przykład w aplikacji mBanku. Kod Blik oraz stan konta mogą być wyświetlane na pierwszym ekranie aplikacji, jeszcze przed zalogowaniem. Saldo można wyświetlać jako kwotę lub procent. 

To wszystko jest już jednak w sumie znane z innych banków. Można więc powiedzieć, że PKO wyrównało do konkurencji, jednak w żaden sposób jej nie przeskoczyło. Pytanie, czy teraz wciąż będzie za nią podążało, czy też będzie chciało zaskoczyć rynek jak to miało miejsce przy pierwszej wersji IKO. Za projekt w banku odpowiada obecnie Michał Macierzyński, który jakiś czas temu wprowadził z sukcesem na rynek ofertę PKO Junior. Być może idąc za ciosem i w IKO pojawią się podobne wdrożenia jak w przypadku oferty dla juniorów (np. skarbonki). Choć i to nie byłaby już raczej rynkowa rewolucja.

Za taką można jednak uznać coś innego. I będzie to zmiana niekoniecznie pozytywna dla klienta. Na testowanej przeze mnie wersji aplikacji, tuż po zalogowaniu, pojawia się reklama kredytu Mini Ratka. Najprawdopodobniej reklamy będą zatem stałym elementem wyświetlanym w ramach aplikacji. Nie jest może ona zbyt agresywna i nie przeszkadza w korzystaniu z IKO, ale prawdopodobnie jest to jaskółka zmian, które czekają wkrótce także rynek aplikacji mobilnych. Spersonalizowane reklamy podsuwane klientom bezpośrednio na telefon komórkowy wraz z powiadomieniami push mogą w przyszłości stać się stałym elementem bankowych aplikacji mobilnych.

Nowa aplikacja będzie wspierać płatności mobilne HCE. Najprawdopodobniej jednak nie pojawią się one jeszcze w tym roku. Z moich informacji wynika, że w pierwszej kolejności w ramach aplikacji pojawią się karty organizacji Visa. Docelowo mają tam też trafić MasterCardy. Z regulaminu opublikowanego jakiś czas temu na stronie banku wynika, że w planach są nie tylko karty debetowe, ale także kredytowe. Płatności HCE będą dostępne na telefonach z systemem operacyjnym Android w wersji od 4.4 wzwyż. Taki aparat będzie musiał też obsługiwać technologię NFC.  Płatności HCE udostępniły już swoim klientom banki Pekao, BZ WBK i Getin.

2015-11-16
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 ING w nowej kampanii oszczędności skłania do refleksji nad tym co daje nam wolność?
17.05.2022 (11:49) – informacja prasowa

ING w nowej kampanii oszczędności skłania do refleksji nad tym co daje nam wolność?

Technologia? Natura? Miłość? Poprzez pytania o różne aspekty naszego życia bank podpowiada, że wolność wyboru …

a 0 Reklama TV nowego Millennium 360°
17.05.2022 (11:48) – informacja prasowa

Reklama TV nowego Millennium 360°

W piątek rozpoczęła się emisja reklamy telewizyjnej Millennium 360°, oferty inspirowanej potrzebami klientów. To …

a Kariera w finansach 0 Pracownicy twierdzą, że praca hybrydowa czyni ich szczęśliwszymi i bardziej wydajnymi
17.05.2022 (11:46) – informacja prasowa

Pracownicy twierdzą, że praca hybrydowa czyni ich szczęśliwszymi i bardziej wydajnymi

Jak wynika z nowego globalnego badania Cisco, praca hybrydowa przyczyniła się do poprawy samopoczucia pracowników …

a 0 Logo Uniqa pojawiło się na budynku centrali przy Chłodnej 51 w Warszawie
17.05.2022 (11:43) – informacja prasowa

Logo Uniqa pojawiło się na budynku centrali przy Chłodnej 51 w Warszawie

UNIQA ma już logo na biurowcu Warsaw Trade Tower, gdzie znajduje się siedziba ubezpieczyciela. Logo umieszczone …

a 0 Rosnące ceny materiałów budowlanych pokrzyżują plany remontowe Polaków?
17.05.2022 (11:41) – informacja prasowa

Rosnące ceny materiałów budowlanych pokrzyżują plany remontowe Polaków?

Wiosna i lato to doskonały czas, aby odświeżyć wystrój kuchni czy salonu, naprawić uciążliwe usterki albo …

a 0 ING obniża marże kredytów dla firm
17.05.2022 (11:39) – informacja prasowa

ING obniża marże kredytów dla firm

ING Bank Śląski ponownie obniża swoje marże kredytów dla firm – tym razem nawet o 1,2 pkt proc. Jednocześnie do …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole szykuje nową aplikację. Docelowo znajdzie się w niej m.in. zbliżeniowy Blik, opłaty za autostrady i wiele innych funkcji

Credit Agricole szykuje nową aplikację. Docelowo znajdzie się w niej m.in. zbliżeniowy Blik, opłaty za autostrady i wiele innych funkcji

Credit Agricole już wkrótce udostępni klientom nową…

Bank BNP Paribas wdraża nową strategię IT. Chce przebudować ekosystem core bankingu. Pierwsze efekty zmian w 2023 roku

Bank BNP Paribas wdraża nową strategię IT. Chce przebudować ekosystem core bankingu. Pierwsze efekty zmian w 2023 roku

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie strategii GObeyond…

Santander Bank Polska wprowadza nowe Konto dla Uchodźców

Santander Bank Polska wprowadza nowe Konto dla Uchodźców

Santander Bank Polska wprowadził do oferty Konto…

Zobacz również

6 proc. na lokacie w kolejnym banku

6 proc. na lokacie w kolejnym banku

W piątek informowaliśmy, że Bank Pekao wprowadzi…

Google szykuje duże zmiany w Google Pay. Zmieni się nazwa

Google szykuje duże zmiany w Google Pay. Zmieni się nazwa

Firma Google zapowiedziała spore zmiany w aplikacji…

Pekao proponuje 6 proc. na lokacie. Coraz więcej piątek na rynku

Pekao proponuje 6 proc. na lokacie. Coraz więcej piątek na rynku

Oprocentowanie lokat mozolnie pnie się do góry.…

Frankowe ugody – „wskaźniki sukcesu” rozczarowują

Frankowe ugody – „wskaźniki sukcesu” rozczarowują

Niewielka część negocjacji dotyczących kredytów „frankowych” kończy…

Morawiecki: Wprowadzamy nowe obligacje detaliczne, oparte na stopie referencyjnej NBP

Morawiecki: Wprowadzamy nowe obligacje detaliczne, oparte na stopie referencyjnej NBP

Wdrażamy nowe typy obligacji, które będą korzystne…

Who is who

Joanna Majer-Skorupa

Joanna Majer-Skorupa

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski  …

Anna Polak

Anna Polak

Z branżą leasingową Anna Polak jest związana…

Krzysztof Polończyk

Krzysztof Polończyk

Krzysztof Polończyk  Polończyk Krzysztof – prezes zarządu…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

manhee:

Z Visa Mobile nie skorzysta osoba postronna, która zna numer telefonu przypisany do …

pon, 16 maj 2022 (17:41) • Visa Mobile już dostępna dla wszystkich klientów Nest Banku

Adamkul:

Nordiqa.com kursy Seka rewelacja spread zawężony …

pt, 13 maj 2022 (13:23) • Kantor internetowy czy bank – kto oferuje lepsze kursy walut?

Michał Jędruszko:

Pan Krzysztof Pietraszkiewicz ZBP udaje na Janą Górę wraz ze swoimi bankowcami na …

czw, 12 maj 2022 (08:11) • Czym zastąpić WIBOR?

dwutlenekwegla:

Najlepsza opcja to żeby nim nie być i zawsze sprawdzać właśnie w takim …

śr, 11 maj 2022 (08:47) • 3 sposoby, jak nie zostać dłużnikiem mimo rosnących rachunków

jurek:

Allegro ciągle testuje te rakowe płatności narażając klienta na straty. Wiadomo ze bank …

pt, 6 maj 2022 (19:38) • Allegro rezygnuje z Rat Od.nowa – limitu kredytowego od BNP Paribas

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 37
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • Ranking ROR Bankier SMART
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2022 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców