Kanał TVN CNBC Biznes, jako pierwsza stacja w Polsce, emituje zagraniczną kampanię reklamową. Jej ideą jest promocja konkursu na „Najlepszego Przedsiębiorcę 2009”, będącego wspólnym przedsięwzięciem globalnej sieci CNBC oraz Agencji Ubezpieczeniowej Allianz.
Celem konkursu jest wyłonienie przedsiębiorcy, który zaprezentuje najciekawszy projekt biznesowy dotyczący ochrony środowiska, w myśl idei „Uczyńmy świat lepszym”. W konkursie mogą brać udział przedsiębiorcy z całej Europy. Zgłoszenia można wysyłać do końca lipca. W sierpniu wybranych zostanie trzech finalistów konkursu. Ich propozycje biznesowe zaprezentowane będą w serii czterech programów. W ostatnim jury wyłoni zwycięzcę konkursu, który otrzyma pakiet w wysokości 250 000 Euro. Kwota ta przeznaczona jest na wsparcie finansowe wybranego przedsięwzięcia i reklamę na antenie CNBC. Programy emitowane będą w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Azji.
Kampania „The Good Entrepreneur, One Idea to Change the World” jest jednym z działań które sieć CNBC prowadzi w ramach ideibranded content. Polegają one na łączeniu sił i potencjału komunikacyjnego Redakcji i partnera komercyjnego w celu wspólnego promowania określonych idei czy postaw. Koszty takich kampanii pokrywane są przez partnerów komercyjnych, którzy korzystają ze swoistej dźwigni marketingowej, dzięki której powstają korzystne dla nich skojarzenia u odbiorców kampanii: promowana idea – marka sponsora.
Źródło: TVN CNBC Biznes