PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaUbezpieczenie ważne dla Polaków – 84% badanych posiada nieruchomość objętą ubezpieczeniem

Ubezpieczenie ważne dla Polaków – 84% badanych posiada nieruchomość objętą ubezpieczeniem

Ubezpieczenia 13.07.2021 (15:17) informacja prasowa
Ubezpieczenia

Polacy mają pozytywny stosunek do ubezpieczeń i chcą w ten sposób zabezpieczać swoje domy oraz mieszkania. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Wiener. Większość ankietowanych – 84% posiada nieruchomość objętą ubezpieczeniem. Na rozszerzony wariant ochrony zdecydował się co czwarty ubezpieczony (24%), najczęściej wybierając ochronę ruchomości domowych (52%) ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków (52%) oraz OC w życiu prywatnym (48%).

Dom czy mieszkanie to nie tylko ostoja bezpieczeństwa i własny „kawałek nieba”, ale również majątek, na który pracujemy często przez znaczną część życia. W ostatnich miesiącach zmieniły się nasze potrzeby i wymagania. Dom stał się centrum życia – nie tylko prywatnego czy rodzinnego, ale również zawodowego pełniąc funkcję biura czy szkoły. Dlatego tak ważna jest świadomość, że zakup ubezpieczenia to stosunkowo niewielki koszt, który może zapewnić spokój w razie nieprzewidzianej sytuacji, a kompleksowa ochrona pozwoli uporać się ze skutkami różnych problemów w naszym domowym centrum życia. Bez względu na to, czy chodzi o ubezpieczenie mienia, zdrowia, w zakresie OC, czy też potrzebne jest wsparcie związane z assistance albo pomocą prawną.

– Cieszy nas otwartość Polaków na ubezpieczenia i chęć zadbania o bezpieczeństwo finansowe – mówi Agnieszka Włodarska-Poloczek, ekspert firmy Wiener. – Odpowiednie ubezpieczenie zapewnia całoroczną ochronę przed konsekwencjami finansowymi, które mogą narazić naszych klientów na straty. Uszkodzenie domu lub mieszkania to nie tylko niezwykle stresująca sytuacja, ale przede wszystkim problem, który może zmusić nas do poniesienia ogromnych wydatków. Warto się przed tym zabezpieczyć. Polisa może mieć bardzo szeroki zakres obejmując ochroną również ruchomości domowe (np. meble czy sprzęt AGD), szyby, OC w życiu prywatnym, assistance domowe, NNW czy koszty ochrony prawnej i wiele innych. Naszym celem było stworzenie oferty, która pozwoli naszym klientom spokojnie spojrzeć w przyszłość.

Dlaczego Polacy rozszerzają zakres ubezpieczenia

Mimo, że duży odsetek ankietowanych (43%) posiada podstawową wersję ubezpieczenia wymaganą przez bank, to duża grupa osób poszukuje bardziej kompleksowej ochrony. Do najczęściej wskazywanych powodów rozszerzenia zakresu ubezpieczenia należą: chęć zadbania o większe poczucie bezpieczeństwa (45%), obawa przed sytuacjami, które mogą się zdarzyć, a podstawowe ubezpieczenie ich nie pokrywało (34%) oraz zachęta agenta ubezpieczeniowego (30%). Co ciekawe tylko 13% ankietowanych od początku posiadania ubezpieczenia nieruchomości czas decyduje się na opcję rozszerzoną.

Aż 54% badanych uważa, że kompleksowe pakiety ubezpieczeń pozwalają na łatwiejsze zarządzanie ubezpieczeniami (35% nie ma opinii w tej kwestii, a 10% jest przeciwnego zdania). Blisko połowa respondentów myśli, że pakietowe ubezpieczenia są tańsze od tych zawieranych pojedynczo.

Najczęstsze szkody i uszkodzenia

Jak wynika z badania, do najczęściej występujących zdarzeń objętych ubezpieczeniem, których doświadczali ankietowani należą: uszkodzenie elementów nieruchomości, uszkodzenie budynków znajdujących się na posesji albo przypisanych do nieruchomości (np. garaż albo piwnica), a także uszkodzenie szyb i okien. Każda z wymienionych szkód mogła spowodować znaczne straty finansowe dla osób nieubezpieczonych, dlatego tak ważne jest w tym przypadku dobrze przeprowadzony proces likwidacji szkód, dzięki temu możemy poradzić sobie ze skutkami zniszczeń.

Najważniejsze wnioski z badania:

·        Większość badanych – 84% posiada nieruchomość objętą ubezpieczeniem.

·        Posiadanie rozszerzonego ubezpieczenia deklaruje co czwarty ubezpieczony (24%), a jego zakres najczęściej obejmuje: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (52%), ruchomości domowe (52%), oraz OC w życiu prywatnym (48%).

·        Aż 54% badanych uważa, że kompleksowe pakiety ubezpieczeń pozwalają na łatwiejsze zarządzanie ubezpieczeniami

·        Do najczęściej wskazywanych powodów rozszerzenia zakresu ubezpieczenia należą: chęć zadbania o większe poczucie bezpieczeństwa (45%), obawa przed sytuacjami, które mogą się zdarzyć, a ubezpieczenie ich nie pokrywało (34%).

·        Prawie co druga osoba (48%) posiadająca ubezpieczoną nieruchomość szukało informacji przed wyborem ubezpieczyciela i zakresu ubezpieczenia u agenta ubezpieczeniowego. Trzech na dziesięciu (31%) korzystało z opinii znajomych lub rodziny, a 27% korzystało z porównywarek ubezpieczeń.

Źródło: Weiner

2021-07-13
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców