W pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 roku nastąpiła poprawa zysku brutto UNIQA Insurance Group AG. Zwiększył się o 74,7% i wyniósł 266,3 mln euro. Wynik ten uwzględnia zysk wysokości 51,6 mln euro uzyskany ze sprzedaży udziałów w hotelach. Zysk netto wzrósł o 61,9% (213,1 mln euro). Wynik skonsolidowany (po opodatkowaniu i uwzględnieniu udziałów mniejszości) wzrósł natomiast o 124,4%, do kwoty 209,7 mln euro.
– Intensywny wzrost i znacząca poprawa wyników są efektem systematycznej realizacji naszej długofalowej strategii rozwoju UNIQA 2.0. Poprawa nastąpiła nie tylko w odniesieniu do podstawowej działalności ubezpieczeniowej – mówi Andreas Brandstetter, prezes UNIQA Insurance Group AG. – W październiku, dzięki ponownemu wprowadzeniu akcji do obrotu giełdowego (Re-IPO), osiągnęliśmy kolejny cel pośredni – podwyższyliśmy kapitał własny, osiągnęliśmy elastyczność strategiczną pozwalającą na dalszy rozwój i znacznie zwiększyliśmy udział akcjonariatu rozproszonego. Idziemy w dobrym kierunku i konsekwentnie będziemy realizować naszą strategię – dodaje szef Grupy UNIQA.
Składka przypisana brutto Grupy wzrosła o 7,4 proc., do 3,93 mld euro.
Wyniki UNIQA International
Częścią Grupy jest UNIQA International, który to segment obejmuje działalność m.in. spółek ubezpieczeniowych w 18 krajach, w tym w Polsce. W tym segmencie nastąpił wzrost składki przypisanej o 17,3%, do kwoty 1,6 mld euro. Z czego ponad 1 mld euro to składka wygenerowana przez spółki z Europy Środkowo-Wschodniej (wzrost o 10,8%), a 547,4 mln euro przez spółki z Europy Zachodniej (wzrost o 32,1%). Zysk brutto wzrósł o 1,4%, do kwoty 19,1 mln euro.
Perspektywa
Spodziewany zysk brutto Grupy UNIQA za cały rok 2013 powinien wynieść ok. 300 mln euro, po wyłączeniu skutków zdarzeń jednorazowych, takich jak zysk ze sprzedaży udziałów w hotelach – wynika z najnowszych szacunków. Pod warunkiem, iż w kolejnych tygodniach bieżącego roku nie dojdzie do istotnego pogorszenia sytuacji na rynkach kapitałowych, czy powstania nadzwyczajnych szkód obciążających wynik.
UNIQA 2.0
W maju 2011 roku UNIQA przedstawiła długoterminową strategię rozwoju – UNIQA 2.0. Grupa postawiła sobie za cel zwiększenie liczby klientów do 15 mln do roku 2020 oraz poprawę zysku brutto o ok. 350 mln euro do roku 2015. Obecnie UNIQA koncentruje się na podstawowej działalności ubezpieczeniowej na rynkach głównych w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. Model biznesowy nastawiony jest na rentowny wzrost oraz na tworzenie długotrwałej wartości dodanej na tych rynkach.
UNIQA Polska
