UNIQA wraz z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema po raz pierwszy połączyły siły, choć zarówno dla ubezpieczyciela, jak i dla Instytutu, to już kolejny rok działalności na rzecz edukacji o hejcie w Internecie. UNIQA z akcją Masz moc na hejt oraz Instytut Lema z projektem Ogarnij hejt edukują w zakresie cyberprzemocy, aby przeciwdziałać problemowi i stopniowo zmniejszać jego skalę. Obie instytucje będą współorganizować serię warsztatów na temat cyberprzemocy dla uczniów, nauczycieli i rodziców w 30. szkołach w całej Polsce.
– Trzech na czterech uczniów spotkało się z jakąś formą cyberprzemocy. Jeden na trzech nigdy o niej nikomu nie powiedział. Te liczby pokazują, że mamy do czynienia ze zjawiskiem na ogromną skalę. Zjawiskiem, które w wielu szkołach ciągle stanowi tabu. Projekt Ogarnij hejt powstał w związku z potrzebą podniesienia świadomości w zakresie bezpieczeństwa w Internecie. Świadomości nie tylko uczniów, ale także – a raczej przede wszystkim – nauczycieli i rodziców – mówi dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema i ambasador wspólnej akcji.
Projekt skierowany jest w pierwszej kolejności do szkół podstawowych. Jak dodaje Maciej Kawecki, badania pokazują, że cyberprzemoc jest najbardziej dotkliwa właśnie dla osób w tym przedziale wiekowym. Dzieci nie wiedzą, jak sobie z nią poradzić w sytuacji, gdy są ofiarami, albo nie mają świadomości konsekwencji swoich działań w przypadkach, gdy są jej sprawcami. Rodzice z kolei nie mają świadomości co ich dzieci robią w Internecie i często w ogóle się tym nie interesują. Nauczyciele zaś nie nadążają za swoimi uczniami, nie znają nowych możliwości nękania, które oferuje Internet i tym samym nie są w stanie diagnozować i rozwiązywać problemów w tym zakresie.
UNIQA i Instytut Lema przeprowadzą warsztaty w 30. szkołach podstawowych w całej Polsce dla uczniów klas 7-8, rodziców i nauczycieli. Szkoły otrzymają materiały edukacyjne i informacyjne dotyczące hejtu i zjawisk w cyberprzestrzeni oraz raport o stanie cyberprzemocy w ich placówce opracowany na podstawie ankiet wypełnianych przez uczniów. Każda szkoła otrzyma certyfikat potwierdzający przeprowadzenie warsztatu.
– Przemoc w środowisku nastolatków była od zawsze, co podkreślają badani przez nas rodzice. I w tym sensie hejt nie jest zjawiskiem nowym. Dziś jednak przyjmuje inne formy i oblicza, a umiejętność radzenia sobie z nim jest ważną umiejętnością. Angażując się w projekt i akcję edukacyjną nie tylko podkreślamy wagę hejtu, ale dajemy także realne narzędzia, podpowiadamy jak sobie z nim radzić. Konsekwentnie wpisujemy inicjatywę Masz moc na hejt w strategię marki UNIQA. To kolejny rok naszych działań i zapewne nie ostatni – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką, UNIQA.
Patronem medialnych akcji został Onet.pl
Źródło: Uniqa
Sprawdź także:
18.04.2024 (16:13)
– informacja prasowa
Karta debetowa mPay wchodzi do gry
Użytkownicy mPay będą mogli niebawem swobodnie korzystać ze zgromadzonych w aplikacji środków i obsługiwać …
18.04.2024 (15:54)
– informacja prasowa
Nagrody SABRE rozdane. VeloBank ze statuetką za zbudowanie love brandu
17 kwietnia w Londynie rozdano prestiżowe SABRE Awards. W kategorii „Innovator of the Year: Brand” zwyciężył …
18.04.2024 (15:05)
– informacja prasowa
System Elixir ma już 30 lat
W ciągu ostatnich 30 lat, w Polsce zmieniło się niemal wszystko – od kultury, przez muzykę, politykę, aż po …
18.04.2024 (12:41)
– informacja prasowa
37 proc. Polaków spodziewa się pogorszenia sytuacji gospodarczej w Polsce. Pesymistów jednak ubywa
Wśród konsumentów zmalały również obawy przed bezrobociem. Ponad 70 proc. z nich deklaruje, że nie ma problemów ze …
18.04.2024 (10:53)
– informacja prasowa
Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku …
18.04.2024 (10:50)
– informacja prasowa
Uniqa uruchamia Akcelerator Wiedzy Agenta - program szkoleniowy skierowany do grupy współpracujących z firmą agentów
Szkolenia będą prowadzone w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych i SME, a także z kompetencji miękkich …