UNIQA wraz z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema po raz pierwszy połączyły siły, choć zarówno dla ubezpieczyciela, jak i dla Instytutu, to już kolejny rok działalności na rzecz edukacji o hejcie w Internecie. UNIQA z akcją Masz moc na hejt oraz Instytut Lema z projektem Ogarnij hejt edukują w zakresie cyberprzemocy, aby przeciwdziałać problemowi i stopniowo zmniejszać jego skalę. Obie instytucje będą współorganizować serię warsztatów na temat cyberprzemocy dla uczniów, nauczycieli i rodziców w 30. szkołach w całej Polsce.
– Trzech na czterech uczniów spotkało się z jakąś formą cyberprzemocy. Jeden na trzech nigdy o niej nikomu nie powiedział. Te liczby pokazują, że mamy do czynienia ze zjawiskiem na ogromną skalę. Zjawiskiem, które w wielu szkołach ciągle stanowi tabu. Projekt Ogarnij hejt powstał w związku z potrzebą podniesienia świadomości w zakresie bezpieczeństwa w Internecie. Świadomości nie tylko uczniów, ale także – a raczej przede wszystkim – nauczycieli i rodziców – mówi dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema i ambasador wspólnej akcji.
Projekt skierowany jest w pierwszej kolejności do szkół podstawowych. Jak dodaje Maciej Kawecki, badania pokazują, że cyberprzemoc jest najbardziej dotkliwa właśnie dla osób w tym przedziale wiekowym. Dzieci nie wiedzą, jak sobie z nią poradzić w sytuacji, gdy są ofiarami, albo nie mają świadomości konsekwencji swoich działań w przypadkach, gdy są jej sprawcami. Rodzice z kolei nie mają świadomości co ich dzieci robią w Internecie i często w ogóle się tym nie interesują. Nauczyciele zaś nie nadążają za swoimi uczniami, nie znają nowych możliwości nękania, które oferuje Internet i tym samym nie są w stanie diagnozować i rozwiązywać problemów w tym zakresie.
UNIQA i Instytut Lema przeprowadzą warsztaty w 30. szkołach podstawowych w całej Polsce dla uczniów klas 7-8, rodziców i nauczycieli. Szkoły otrzymają materiały edukacyjne i informacyjne dotyczące hejtu i zjawisk w cyberprzestrzeni oraz raport o stanie cyberprzemocy w ich placówce opracowany na podstawie ankiet wypełnianych przez uczniów. Każda szkoła otrzyma certyfikat potwierdzający przeprowadzenie warsztatu.
– Przemoc w środowisku nastolatków była od zawsze, co podkreślają badani przez nas rodzice. I w tym sensie hejt nie jest zjawiskiem nowym. Dziś jednak przyjmuje inne formy i oblicza, a umiejętność radzenia sobie z nim jest ważną umiejętnością. Angażując się w projekt i akcję edukacyjną nie tylko podkreślamy wagę hejtu, ale dajemy także realne narzędzia, podpowiadamy jak sobie z nim radzić. Konsekwentnie wpisujemy inicjatywę Masz moc na hejt w strategię marki UNIQA. To kolejny rok naszych działań i zapewne nie ostatni – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką, UNIQA.
Patronem medialnych akcji został Onet.pl
Źródło: Uniqa
Sprawdź także:
23.12.2025 (18:00)
– informacja prasowa
Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …
23.12.2025 (06:53)
– informacja prasowa
ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …
23.12.2025 (06:49)
– informacja prasowa
Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …
23.12.2025 (06:48)
– informacja prasowa
Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …
23.12.2025 (06:47)
– informacja prasowa
Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …
23.12.2025 (06:41)
– informacja prasowa
BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …
