W drugiej połowie sierpnia firma Acxiom Polska przeprowadziła kampanię reklamową w internecie zachęcającą Internautów do dzielenia się informacjami o swoich preferencjach i zachowaniach zakupowych, dzięki czemu będą mogli otrzymywać użyteczne i adekwatne do swoich oczekiwań oferty oraz informacje. Kampania obejmowała akcje e-mailingowe do zewnętrznych baz danych największych portali (Onet, Wirtualna Polska, Interia, Tlen, Otoloto) oraz kampanię banerową, linki sponsorowane i pozycjonowanie kontekstowe. W rezultacie zgromadzono ponad 10 000 rekordów o polskich użytkownikach Internetu.
Elektroniczną wersję Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska na stronie www.kwestionariusz.pl najchętniej wypełniali ludzie młodzi, w wieku 18-24 lat, którzy stanowili niemalże jedną trzecią wszystkich odwiedzających serwis. Jedna czwarta respondentów znajduje się w wieku 25-29 lat, a kolejna jedna czwarta ma 30-39 lat. 43% badanych skończyło wyższą uczelnię a następne 47% deklaruje wykształcenie średnie.
Wśród osób, które wypełniły elektroniczną ankietę, dużą grupę stanowią studenci (18%) oraz pracownicy biurowi (30%). Licznie reprezentowani są także specjaliści (11%), jak również kierownicy i pracujący w wolnych zawodach (16%). Ponad 35% z nich zamieszkuje duże miasta, liczące powyżej 275 tys. mieszkańców.
Internetowi respondenci Kwestionariusza należą do osób lepiej sytuowanych. Jedna czwarta deklaruje dochody przekraczające 4000 zł netto, a pensja 41% opiewa na kwotę z przedziału 2200-4000 zł netto. Nie dziwi więc fakt, że co czwarty internauta wydaje na tygodniowe zakupy więcej niż 250 zł, co trzecia osoba podróżuje po Europie, a 9% wyjeżdża poza Stary Kontynent.
Pozyskane dane potwierdzają skuteczność Internetu jako medium komunikacyjnego docierającego do atrakcyjnej grupy konsumentów. Acxiom Polska zamierza wykorzystać wyniki przeprowadzonych testów do rozwijania swoich projektów online i budowy obszernej bazy danych w nowym kanale. Jeszcze we wrześniu Acxiom zamierza przeprowadzić dalszą część kampanii o jeszcze większym zasięgu. Firma zachęca klientów do zamieszczania własnych pytań w internetowej ankiecie, co jest niezwykle szybkim i skutecznym narzędziem na uzyskanie wartościowych informacji o ich grupie docelowej, sprawdzenie atrakcyjności oferty czy też budowy własnej bazy prospektów.
Gromadząc dane poprzez kwestionariusz w Internecie Acxiom będzie jednocześnie kontynuować pozyskiwanie danych innymi kanałami – drogą telefoniczną oraz za pomocą papierowej ankiety, które to dane są systematycznie aktualizowane. Dzięki temu Acxiom może oferować zainteresowanym firmom informacje o różnych grupach docelowych przydatne w niemalże wszystkich kanałach komunikacji – Internet, telefon, wysyłka pocztowa.