VeloBank, jako pierwszy bank w Polsce, zintegrował się z Węzłem Krajowym w celu wykorzystania Środka Identyfikacji Elektronicznej do weryfikacji klientów. Wykorzystanie funkcjonalności z użyciem aplikacji mObywatel i e-Dowodu zwiększyło wygodę korzystania z bankowości elektronicznej. Klienci mogą w pełni zdalnie, bez wizyty kuriera, otwierać konto czy wnioskować o kredyt. Sprawniej zalogują się też do swojej bankowości internetowej.
Od dłuższego czasu VeloBank pogłębia integrację z cyfrowymi rozwiązaniami umożliwiającymi weryfikację tożsamości. Wszystko zaczęło się od wprowadzonego w 2022 roku procesu z wykorzystaniem aplikacji mObywatel. Teraz jest jeszcze prościej. Jak to możliwe? Jako pierwsi w Polsce, klienci, którzy otwierają rachunek osobisty VeloKonto, mogą uwierzytelnić się w całości zdalnie z wykorzystaniem aplikacji mObywatel lub e-Dowodu.
Użytkownicy, którzy korzystają z aplikacji mObywatel lub e-Dowodu, nie muszą już podpisywać umowy dostarczanej przez kuriera. Do jej zawarcia wystarczy wpisanie kodu SMS we wskazanym polu podczas zdalnego procesu. Od tego momentu klient ma dostępny w pełni funkcjonalny rachunek z możliwością korzystania z bankowości elektronicznej, a komplet dokumentów otrzymuje na adres e-mail. Umożliwiliśmy również, w całości przez stronę internetową i aplikację mobilną VeloBanku, wnioskowanie o kredyt do kwoty 6500 zł.
Wygoda, którą doceniają klienci
Intuicyjny proces otwarcia konta od początku przypadł do gustu klientom. W zaledwie 15. miesięcy działalności banku, VeloKonto założyło ponad 230 tys. osób. Część z nich uruchomiła je z pomocą mObywatela. Jednak wtedy proces nie był całkowicie zdalny. W nowej propozycji z wykorzystaniem aplikacji mObywatel lub e-Dowodu korzystanie z usług VeloBanku jest całkowicie zdalne, a zatem maksymalnie komfortowe i innowacyjne. Dodatkowo, w ramach akcji Sadzimy razem #VeloLas, za każde założenie konta osobistego VeloKonto w procesie mObywatel lub e-Dowód, w imieniu klienta sadzone jest drzewo. Nowością jest również możliwość logowania się do bankowości internetowej z pomocą mObywatela lub e-Dowodu.
– Bardzo poważnie traktujemy zobowiązanie, które złożyliśmy klientom. Świat Bardziej Velo to rzeczywistość nowoczesna, intuicyjna i skupiona na wygodzie. Wskaźnikiem naszej skuteczności są innowacyjne wdrożenia. Od teraz każdy, kto zechce dołączyć do grona klientów VeloBanku i użytkowników VeloKonta, zrobi to w zaledwie kilka chwil na swoim smartfonie lub ekranie komputera. Wdrożenie funkcjonalności z użyciem aplikacji mObywatela lub e-Dowodu umożliwia też weryfikację podczas zaciągania kredytu do 6500 zł czy sprawne logowanie do kanałów zdalnych. Jest prosto, intuicyjnie i całkowicie zdalnie – podkreśla Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.
Źródło: VeloBank