Do roku 2009 wartość rynku zakupów internetowych ma wzrosnąć do 80 miliardów funtów, a udział transakcji handlu detalicznego online powiększyć się do jednej czwartej. Internet będzie miał także pośredni wpływ na dalsze 20% transakcji kupna.
Interactive Media Retail Group bazuje swe prognozy na analizie danych zebranych przez ostatnie cztery lata od internautów kupujących przez internet oraz od handlowców prowadzących e-sklepy. Badanie pokazało również, że priorytetem dla handlowców przestają być rozwinięte systemy płatności i bezpieczeństwo klientów. Coraz więcej uwagi kieruje się na strategie utrzymywania klienta oraz efektywność kampanii reklamowych.
Do podobnych konkluzji dochodzi Visa – sklepy internetowe rozwijają się bardzo szybko, a Brytyjczycy wydają dwa razy więcej na zakupy w internecie niż przed rokiem.
Visa podaje, że całościowe wydatki internetowe w Wielkiej Brytani w ostatnim kwartale 2003 roku prawie podwoiły się w porównaniu z takim samym okresem w roku 2002 (wzrost o 91%). Posiadacze kart Visa wydali w tym okresie ponad 1,8 miliarda funtów.
Największym wzrostem poszczycić się mogła branża turystyczna, ze wzrostem zakupów o 112%. Rekordowy wzrost zarejestrował przemysł rozrywkowy (180% w ciągu roku), a wartość sprzedanych przez internet rezerwacji do restauracji i kin podwoiła się.
Visa podaje, że wszystkie większe rynki europejskie wykazały wysoki kwartalny wzrost sprzedaży w końcówce roku 2003. Zakupy online dokonywane przez użytkowników kart Visa zwiększyły się o 28% w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, o 32% we Włoszech i o 40% w Niemczech i Francji.
Mimo tych optymistycznych danych, Wielka Brytania może okazać się jednak wyjątkiem wśród krajów europejskich. Podczas gdy 27% brytyjskich konsumentów kupowało już przez Internet, według Komisji Europejskiej zakupy internetowe ciągle nie cieszą się dużą popularnością w Unii Europejskiej. Tylko 16% konsumentów w UE kupowało kiedykolwiek w sieci. Z raportu Komisji Europejskiej wynika, że główną przeszkodą jest brak zaufania do transakcji dokonywanych przez internet i obawy o bezpieczeństwo.
Sprawdź także:
05.12.2025 (04:16)
– informacja prasowa
Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …
05.12.2025 (04:14)
– informacja prasowa
XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …
05.12.2025 (04:09)
– informacja prasowa
Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …
05.12.2025 (04:07)
– informacja prasowa
ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …
05.12.2025 (04:06)
– informacja prasowa
Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …
05.12.2025 (04:02)
– informacja prasowa
ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …
