Do roku 2009 wartość rynku zakupów internetowych ma wzrosnąć do 80 miliardów funtów, a udział transakcji handlu detalicznego online powiększyć się do jednej czwartej. Internet będzie miał także pośredni wpływ na dalsze 20% transakcji kupna.
Interactive Media Retail Group bazuje swe prognozy na analizie danych zebranych przez ostatnie cztery lata od internautów kupujących przez internet oraz od handlowców prowadzących e-sklepy. Badanie pokazało również, że priorytetem dla handlowców przestają być rozwinięte systemy płatności i bezpieczeństwo klientów. Coraz więcej uwagi kieruje się na strategie utrzymywania klienta oraz efektywność kampanii reklamowych.
Do podobnych konkluzji dochodzi Visa – sklepy internetowe rozwijają się bardzo szybko, a Brytyjczycy wydają dwa razy więcej na zakupy w internecie niż przed rokiem.
Visa podaje, że całościowe wydatki internetowe w Wielkiej Brytani w ostatnim kwartale 2003 roku prawie podwoiły się w porównaniu z takim samym okresem w roku 2002 (wzrost o 91%). Posiadacze kart Visa wydali w tym okresie ponad 1,8 miliarda funtów.
Największym wzrostem poszczycić się mogła branża turystyczna, ze wzrostem zakupów o 112%. Rekordowy wzrost zarejestrował przemysł rozrywkowy (180% w ciągu roku), a wartość sprzedanych przez internet rezerwacji do restauracji i kin podwoiła się.
Visa podaje, że wszystkie większe rynki europejskie wykazały wysoki kwartalny wzrost sprzedaży w końcówce roku 2003. Zakupy online dokonywane przez użytkowników kart Visa zwiększyły się o 28% w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, o 32% we Włoszech i o 40% w Niemczech i Francji.
Mimo tych optymistycznych danych, Wielka Brytania może okazać się jednak wyjątkiem wśród krajów europejskich. Podczas gdy 27% brytyjskich konsumentów kupowało już przez Internet, według Komisji Europejskiej zakupy internetowe ciągle nie cieszą się dużą popularnością w Unii Europejskiej. Tylko 16% konsumentów w UE kupowało kiedykolwiek w sieci. Z raportu Komisji Europejskiej wynika, że główną przeszkodą jest brak zaufania do transakcji dokonywanych przez internet i obawy o bezpieczeństwo.
Sprawdź także:
15.11.2024 (13:26)
– informacja prasowa
Credit Agricole wprowadza do oferty kredyt gotówkowy z mechanizmem obniżania oprocentowania
Bank Credit Agricole wprowadza do oferty „Kredyt gotówkowy na zielone cele”. Nowy produkt przeznaczony jest dla …
15.11.2024 (12:54)
– informacja prasowa
ING inwestorem w sekurytyzacji przeprowadzonej przez Europejski Fundusz Leasingowy
To jedna z największych tego typu transakcji na polskim rynku w ostatnich latach a łączna kwota pozyskanego …
15.11.2024 (12:52)
– informacja prasowa
Skarbonki Banku Pekao – nowość w rękach młodzieży
Bank Pekao uzupełnił możliwość otwierania Skarbonek dla ostatniej grupy wiekowej swoich klientów. Od teraz także …
15.11.2024 (10:20)
– informacja prasowa
Klientocentryczność według Volkswagen Financial Services
Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 19,8 proc., ponad ćwierć miliona klientów w całej Polsce, a do tego 214 …
14.11.2024 (18:27)
– informacja prasowa
Magdalena Różczka w kampanii produktowej VeloBanku
VeloBank rozwija program lojalnościowy VeloKorzyści, dzięki któremu można zyskać bezpłatny Pakiet Medyczny w wersji …
14.11.2024 (18:22)
– informacja prasowa
Logowanie dwuskładnikowe w serwisie Pekao24
Od 14 listopada 2024 r. klienci Banku Pekao S.A. podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 mogą korzystać …