Przedstawiciele zwycięskich marek odebrali statuetki Superbrands podczas wczorajszej uroczystej gali, na której zostały ogłoszone wyniki konkursu.
W programie Superbrands Polska najsilniejsze marki zostały wyłonione w kilku etapach przez Radę Marek, w skład której weszli eksperci z dziedziny marketingu i reklamy. Partnerem Superbrands Polska jest stowarzyszenie ProMarka.
Pomysłodawcą programu realizowanego w ponad 70 krajach na świecie jest organizacja The Superbrands Ltd., która stawia sobie za cel promowanie silnych marek na poszczególnych rynkach krajowych oraz rozpowszechnianie idei „brandingu” poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis drogi do sukcesu marek („brandów”) najmocniejszych na danym rynku.
W albumie zwanym często „biblią brandingu” przedstawiającym 41 najsilniejszych marek w Polsce, wyłonionych w drugiej edycji programu znajduje się studium przypadku marki Visa. W tym opracowaniu podkreślono m.in., że celem systemu Visa jest zwiększanie udziału płatności przy pomocy kart Visa w ogólnych wydatkach konsumentów. Realizacji tego celu służy m.in. kampania „Pokochaj każdy dzień”, najpoważniejsza zintegrowana kampania w dziejach Visa w Europie przekonująca, że karty Visa są wygodnym, bezpiecznym zamiennikiem gotówki przy codziennych zakupach.
Zachęcaniu polskich konsumentów do płacenia kartą Visa zamiast gotówką służy również wiele innych działań podejmowanych przez Visa wspólnie z bankami członkowskimi, jak kampanie wizerunkowe czy działania promocyjne. Przykładowo, właśnie trwa rozpoczęta w kwietniu br. wiosenna promocja pod hasłem „wymarzone wakacje z kartą Visa”. Jej elementami są loteria promocyjna, wspierana silną kampanią ATL oraz konkurs na antenie radia RMF FM.
Album Superbrands jest dostępny w salonach EMPiK oraz w sprzedaży poprzez internet w sklepie Merlin.pl.