Nagrody przyznawane są firmom i instytucjom na podstawie takich kryteriów, jak zasięg działania, wygoda i ogólna ocena świadczonych usług. Wyboru organizacji Visa dokonały biura podróży i agenci turystyczni na całym świecie, głosujący drogą internetową.
„To dla nas wielki zaszczyt móc otrzymać to wyróżnienie w imieniu 21 tys. Banków członkowskich naszej organizacji” – powiedział Tom Shepard, wiceprezes Visa International ds. marketingu. “Dzięki najszerszemu, ogólnoświatowemu zasięgowi akceptacji oraz licznym, związanym z turystyką i wypoczynkiem usługom dodatkowym, karty Visa stały się na całym świecie synonimem wygody i zaufania. Nagroda w tak prestiżowym konkursie – jednym z najważniejszych w branży turystycznej – napełnia nas wielką dumą” – dodał Shepard.
W trwającym od początku 2005 roku głosowaniu – dokonywanym za pośrednictwem internetu na stronie www.worldtravelawards.com – ponad 176 tys. profesjonalistów, w tym 110 tys. agentów turystycznych z całego świata miało możność wskazania kogo uważają za liderów branży turystycznej. Zwycięzca wybrany został spośród grona obejmującego American Express, MasterCard, Diner’s Club, Visa oraz JCB.
„Wyróżnienie to odzwierciedla opinie dziesiątek tysięcy agentów turystycznych i ekspertów z całego świata. Zwycięstwo organizacji Visa – osiągnięte w skali całej światowej branży turystycznej – wskazuje, że przedstawiona oferta kart nie ma sobie równych” – powiedział prezes i założyciel organizacji World Travel Awards, Graham Cooke.
„Od momentu narodzin World Travel Awards obserwowaliśmy nieprzerwany rozwój turystyki oraz rosnącą na tym rynku konkurencję. Na czele tych procesów stale widzimy zwycięzców naszego konkursu w różnych kategoriach, wychodzących z nowatorskimi inicjatywami i wciąż oferujących nowe produkty i usługi” – stwierdził Graham Cooke. „Wybrani, w niezależnym trybie głosowania przez reprezentujących branżę turystyczną specjalistów z całego świata, zwycięzcy nagród wywierają ogromny wpływ na turystykę światową. Są pionierami innowacji i wzorem dla innych uczestników rynku, zwłaszcza w zakresie obsługi klientów, nowych technologii, oferty produktów i usług oraz stylu działania” – podkreślił Graham Cooke.
Doroczna ceremonia wręczenia nagród w organizowanym od 1993 r. konkursie odbyła się w tym roku w gmachu Opery Królewskiej w Londynie w dn. 13 listopada. Ogólnoświatowe i regionalne nagrody World Travel Awards przyznawane są m.in. w takich kategoriach jak najlepsze linie lotnicze, hotele, ośrodki wypoczynkowe, turystyczne linie żeglugowe, organizacje wydawców kart płatniczych oraz firmy zajmujące się wynajmem samochodów czy rezerwacjami miejsc hotelowych.
Visa International jest partnerem strategicznym wielu firm o zasięgu globalnym, organizujących kampanie promocyjne w zakresie handlu, turystyki i rozrywki, z których korzystają posiadacze kart Visa na całym świecie. Dzięki rozległym kontaktom z sieciami i placówkami handlowo-usługowymi, licznym związkom partnerskim oraz ogromnemu zasięgowi na całym świecie, organizacja odnotowuje stały wzrost obrotów z użyciem kart Visa.
Visa utworzyła również nowatorski, interaktywny portal podróżniczy „Visa Destinations”, dający użytkownikom kart Visa dostęp do ofert setek czołowych dostawców usług turystycznych, handlowych oraz w dziedzinie rozrywki z całego świata. Są one dostępne na stronie www.visadestinations.com.