Umowa, obowiązująca od stycznia 2007 r. do końca 2014 r., zawarta została w kategorii „usługi finansowe”. Jako jeden z sześciu Partnerów FIFA, Visa wchodzi w ściślejszy związek z Federacją w porównaniu do jeszcze obecnie obowiązujących porozumień sponsoringowych FIFA dotyczących tej kategorii i zyskuje prawa dotyczące szerszego zakresu imprez i przedsięwzięć FIFA – zawodów, imprez specjalnych, programów wspierania rozwoju futbolu – oraz jej kanałów marketingowych. W ramach ogólnoświatowej współpracy obu organizacji stworzone zostaną – na zasadzie wyłączności – programy płatnicze Visa związane z poszczególnymi imprezami FIFA.
„Visa będzie ściśle współpracować z 21 tys. członkowskich instytucji finansowych by jak najlepiej przekazać związane z futbolem emocje i entuzjazm milionom użytkowników kart Visa na całym świecie. Dzięki nawiązanemu partnerstwu, posiadacze naszych kart uzyskają dostęp do programów nawiązujących do najgłębszych pasji i namiętności, jakie potrafi wyzwolić piłka nożna. Partnerstwo z FIFA to kolejny krok w realizacji strategii Visa polegającej na wiązaniu się z najlepszymi markami na świecie – co z kolei jeszcze bardziej wzmacnia osiągniętą już silną pozycję naszego systemu” – powiedział Christopher Rodriques, prezes Visa International.
Dzięki udziałowi Visa – czołowego systemu płatniczego na świecie, którego karty przyjmowane są w 24 mln punktów handlowo-usługowych – partnerstwo ma szanse przynieść niepowtarzalne korzyści milionom użytkowników kart i kibiców futbolu na świecie. Obecne przedsięwzięcie nawiązuje do udanych programów marketingowych realizowanych z partnerami działającymi w skali ogólnoświatowej (Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie, Disney, Puchar Świata w rugby). Współpraca z najsławniejszymi markami futbolu – FIFA, FIFA World Cup, czy FIFA Women’s Word Cup – to nagroda o jakiej wielu graczy rynkowych może jedynie marzyć.
W ciągu ośmiu lat objętych umową, Visa promować będzie różne imprezy FIFA, takie jak Puchar Konfederacji FIFA, Klubowy Puchar Świata FIFA, Młodzieżowe Mistrzostwa Świata FIFA poniżej 20 lat (kobiet i mężczyzn), Interaktywny Puchar Świata FIFA, Mistrzostwa Świata FIFA w piłce nożnej plażowej, czy Mistrzostwa Świata FIFA w piłce nożnej pięcioosobowej (futsal). W oparciu o doświadczenia zdobyte przez organizację Visa przy sponsorowaniu Igrzysk Paraolimpijskich obie strony zbadają możliwość zorganizowania i promocji zawodów piłki nożnej dla osób niedowidzących.
Realizowana przez FIFA strategia komercyjnych aliansów partnerskich ma na celu dalszy rozwój piłki nożnej na całym świecie i we wszystkich dziedzinach życia. Status Partnera FIFA oznacza najwyższy stopień związania się z tą organizacją, dalece wykraczający poza zwykle sponsorowanie imprez sportowych. Partner uzyskuje prawa związane z wszystkimi imprezami FIFA, z wyłącznymi kanałami marketingowymi, imprezami specjalnymi i programami rozwoju futbolu w poszczególnych krajach. Visa znalazła się wśród sześciu podmiotów o zasięgu ogólnoświatowym tworzących „najwyższą półkę” partnerów FIFA.