Firma Volvo Auto Polska dołączyła do grona klientów BillBird i rozpoczęła korzystanie z faktur elektronicznych.
Faktura elektroniczna to rozwiązanie, które pozwala optymalizować procesy biznesowe i oszczędzać. Te dwa argumenty przekonały do odejścia od faktur papierowych jednego z najbardziej znanych przedstawicieli branży motoryzacyjnej w Polsce – firmę Volvo Auto Polska Sp. z o.o. – Zależało nam na tym, aby przyspieszyć obieg dokumentów w naszej firmie i zredukować koszty fakturowania. Oba te cele zamierzamy osiągną przy współpracy z firmą BillBird SA. w ramach projektu e-faktury – mówi Rafał Górzyński manager odpowiedzialny w Volvo za wdrożenie projektu.
Firma Volvo Auto Polska wystawia swoim dealerom miesięcznie średnio 1200 faktur. Głównie dotyczą one kosztów zakupu samochodów i części. Przy tej skali działalności już po pierwszych miesiącach e-faktura pozwala generować znaczące oszczędności na wysyłce dokumentów oraz skraca czas ich obiegu. Wprowadzając e-fakturę wystawca oszczędza dzięki redukcji kosztów wydruku faktur i opłaty operatora pocztowego. E-faktury przechowywane są bezpiecznym, elektronicznym archiwum BillBird SA., dlatego w dłuższej perspektywie pojawiają się również znaczące oszczędności powierzchni biurowej wykorzystywanej do sześcioletniego magazynowania segregatorów z papierowymi dokumentami.
Specyficzne warunki panujące w branży motoryzacyjnej oraz charakter relacji biznesowej pomiędzy importerem a dealerami marki pozwoliły firmie Volvo Auto Polska Sp. z o.o. przejść na elektroniczne fakturowanie szybko, przy jednoczesnej całkowitej rezygnacji z faktur papierowych. – Nasi dealerzy są świadomi korzyści, które elektroniczne fakturowanie niesie dla nich. Zarówno nam, jak i im bardzo zależało na usprawnieniu procesu obiegu dokumentów w firmie. E- faktura pozwoli wyeliminować proces wysyłki faktur pocztą lub kurierem, a nasi dealerzy będą mogli otrzymać fakturę w kilka sekund po jej wystawieniu. To dla nas wszystkich ogromna oszczędność czasu – mówi Rafał Górzyński. Oszczędności płynące z wprowadzenia elektronicznych faktur w rozliczeniach pomiędzy firmą Volvo i jej dealerami również pojawią się szybko. – Skala oszczędności, jakie niesie elektroniczne fakturowanie, jest tym większa, im więcej odbiorców wyrazi zgodę na otrzymywanie e-faktur. Firma Volvo Auto Polska uzyskała taką zgodę od wszystkich swoich dealerów – mówi Marcin Wysocki, Wiceprezes BillBird SA.
Źródło: BillBird