Gospodarze Igrzysk Olimpijskich mogą cieszyć się nie tylko z dorobku złotych medali zdobytych przez ich reprezentantów, lecz również ze wzrostu wydatków dokonanych przez przybyszy z zagranicy w pierwszym pełnym tygodniu Igrzysk.
W porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego turyści zagraniczni korzystający z kart Visa wydali 456,9 mln funtów, czyli o 8% więcej. Wygląda na to, że dobrze się bawią w stolicy kraju i poza nią, zostawiając więcej pieniędzy w restauracjach, nocnych klubach, teatrach oraz miejscach znanych z atrakcji turystycznych.
Goście Igrzysk najwyraźniej nie stronili od świętowania sukcesów swoich zawodników – wydatki dokonane z użyciem kart Visa w restauracjach podskoczyły bowiem o 19,6%, z 10,6 mln funtów w tym samym tygodniu ub.r. do 12,7 mln funtów obecnie – przy czym zabawa często przeciągała się do późnych godzin (przy wydatkach w klubach nocnych na poziomie 2,1 mln funtów, a więc wyższych o 24%).
Turystom nie zabrakło jednak czasu na zwiedzanie miasta, oglądanie wystaw czy odwiedzanie atrakcji turystycznych, gdzie łącznie wydali 2,3 mln funtów (wzrost o 12%).
Wydatki na bilety teatralne i inne, dokonane z użyciem kart Visa w zeszłym tygodniu, wzrosły o 114%, osiągając poziom 5,3 mln funtów. Ten silny wzrost prawdopodobnie odzwierciedla m.in. oferty typu „last minute” (po doniesieniach o słabszym zainteresowaniu propozycjami teatralnymi) oraz dodatkową sprzedaż biletów olimpijskich.
Komentując te dane, dr Steve Perry, dyrektor ds. handlowych organizacji Visa Europe, powiedział: „Igrzyska Olimpijskie tworzą atmosferę powszechnego optymizmu i radości, która w równym stopniu udzieliła się przybyszom, co i gospodarzom. Naprawdę było czym się cieszyć w tym pierwszym pełnym tygodniu Igrzysk Olimpijskich. Łączne wydatki dokonane przez turystów zagranicznych z użyciem kart Visa osiągnęły poziom 457 mln funtów. Jak się wydaje, goście Igrzysk świętują sukcesy swoich zawodników z fantazją i animuszem, o czym mogą świadczyć wzrosty wydatków o jedną piątą w restauracjach i o jedną czwartą w klubach nocnych, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku”.
Organizacja Visa, światowy sponsor Igrzysk Olimpijskich od 1986 r. i Igrzysk Paraolimpijskich od 2002 r., obchodziła w zeszłym roku dwudziestopięciolecie swojej globalnej działalności sponsoringowej. Na każdych Igrzyskach Olimpijskich czy Paraolimpijskich, Visa tworzy i zarządza pełnym systemem infrastruktury i sieci płatniczej na całym terenie Igrzysk. Londyn 2012 to pierwsze Igrzyska Olimpijskie, na których goście i turyści mają możność zrezygnowania z gotówki na rzecz płatności zbliżeniowych, z wykorzystaniem zarówno kart zbliżeniowych jak i smartfonów działających w technologii NFC.
Źródło: Visa