ZTM wprowadza możliwości zakupu biletów telefonem komórkowym w systemie mPay, które uprawniają do przejazdów również pociągami Kolei Mazowieckich oraz Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
Od 14 sierpnia br. ZTM rozszerza usługę biletów kupowanych telefonem komórkowym o bilety krótkookresowe: dobowe, 3-dniowe oraz 7-dniowe.W ramach oferty „Wspólny bilet ZTM- KM-WKD” posiadacze wybranych biletów ZTM są uprawnieni do przejazdów we wszystkich środkach warszawskiej komunikacji miejskiej oraz w pociągach KM , WKD i SKM.
To kolejne, duże ułatwienie dla mieszkańców Warszawy. Dostępność biletów w komórce oznacza możliwość kupienia biletu o każdej porze bez szukania gotówki i kiosku. Usługę „Płać komórką za bilet” Warszawiacy znają od grudniu 2008 roku. Do dziś można było kupić bilety czasowe – 20,40,60 i 90-minutowe, a liczba pasażerów, którzy skorzystali z tej usługi przekroczyła obecnie 65 tysięcy osób.
Usługa jest dostępna w każdym modelu telefonu i nie wymaga instalowania żadnych dodatkowych aplikacji ani zmiany karty SIM.
Jak to działa?
Chcąc kupić bilet telefonem komórkowym należy założyć konto w systemie mPay dzwoniąc pod numer *145# w sieci Plus i Play, a dla pozostałych sieci pod numer 791 145 145. Mając już aktywne konto i środki na elektronicznej portmonetce zakup biletu jest prosty i trwa kilka sekund. Wybieramy numer:
dla sieci Plus i Play *145*kod biletu #
dla pozostałych sieci 791 145 145 następnie wprowadź kod biletu i potwierdź *.
Przykład dla biletu dobowego w 1 strefie dla użytkowników Plus i Play: *145*221101#
W czasie transakcji pasażer otrzyma na wyświetlaczu telefonu lub usłyszy w słuchawce (wybierając wersję głosową) instrukcję, która wskaże krok po kroku kolejne czynności związane z zakupem biletu.
Pasażerowie mogą korzystać z przysługujących im ulg. Podczas kontroli pasażer powinien zadzwonić pod bezpłatny numer widoczny na identyfikatorze kontrolera.
Szczegóły na stronie: www.mpay.pl. oraz www.ztm.waw.pl
Źródło: mPay SA