Dla klientów oznacza to jeszcze większy wybór tańszych polis OC i AC. W zależności od wariantu ubezpieczenia i miasta, polisa direct jest nawet o 500-600 zł tańsza od kupionej tradycyjną metodą u agenta. – Debiut PZU pokazuje, że mieliśmy rację, startując blisko sześć lat temu na rynku direct – mówi Damian Ziąber, rzecznik Link4, pierwszego ubezpieczyciela typu direct na polskim rynku. – Kibicujemy PZU, ponieważ wejście narodowego ubezpieczyciela na ten rynek zaostrzy konkurencję – podkreśla Ziąber.
PZU już od dawna zapowiadał sprzedaż polis komunikacyjnych przez telefon i internet. Początkowo miał je zaoferować w sierpniu, później mówiono o październiku. Przyczyną opóźnień były m.in. problemy z odpowiednim oprogramowaniem oraz serwerami, które mogłyby poradzić sobie z dużą liczbą użytkowników równocześnie wchodzących na stronę internetową. Dziś PZU zapewnia, że wystartuje jeszcze przed Wigilią. Debiut będzie jednak skromny, bez kosztownej kampanii marketingowej. W spotach i reklamach pojawią się jedynie wzmianki o tym, że ubezpieczenia komunikacyjne będą od teraz również dostępne przez telefon i internet. W PZU trwają właśnie ostatnie testy systemu sprzedaży bezpośredniej.
Eksperci są przekonani, że polisy direct w PZU dzięki znanej marce przyciągną klientów, którzy do tej pory nie korzystali z tego typu usług, bo uważali inne firmy za mało wiarygodne. Problemem może być jedynie opór agentów PZU, dla których wejście w segment direct, gdzie klient nie płaci prowizji, może skończyć się spadkiem zarobków. Tak było chociażby w przypadku agentów Allianz. Po wprowadzeniu polis direct część z nich musiała odejść z pracy, bo wraz z klientami wybierającymi ubezpieczenia przez internet stracili swoje źródło dochodu.
– Bardzo trudno pogodzić system sprzedaży direct z interesami agentów ubezpieczeniowych – mówi Marcin Broda, ekspert ubezpieczeniowy z firmy Ogma. PZU twierdzi, że ma na to receptę. – Liczymy, że sprzedaż bezpośrednia będzie uzupełnieniem dotychczasowego sposobu zawierania umów za pośrednictwem agentów – mówi Michał Witkowski, rzecznik PZU. I zapewnia, że PZU będzie nadal inwestować w agentów i nie zostawi ich na lodzie.
Tomasz Dominiak
Sprawdź także:
31.03.2025 (17:04)
Inflacja nie daje o sobie zapomnieć – Wielkanoc będzie rekordowo droga [komentarz]
Inflacja w Polsce ustabilizowała się w marcu na poziomie 4,9 proc. rok do roku – wynika z opublikowanego właśnie …
31.03.2025 (17:03)
Czy wreszcie kredyty będą tańsze? Prognozy dają nadzieję na obniżki [komentarz]
Po miesiącach bezruchu, oczy całego rynku finansowego zwracają się w stronę Rady Polityki Pieniężnej z pytaniem: …
31.03.2025 (17:00)
Mocne otwarcie zagranicznego oddziału korporacyjnego PKO Banku Polskiego w Rumunii
Korporacyjny oddział PKO Banku Polskiego w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Distributie Energie …
31.03.2025 (16:59)
Prywatne ubezpieczenia zdrowotne coraz popularniejsze – wyniki za 2024 r.
W 2024 roku o 35,3 proc. – do 2,3 mld zł – wzrosła suma składek, jakie Polacy wydają na ubezpieczenia zdrowotne. …
31.03.2025 (16:57)
Szymon Szymański stanął na czele działu globalnego marketingu w XTB
XTB kontunuuje wzmacnianie struktur marketingu. Szymon Szymański, Chief Growth Officer w XTB, obejmuje zarządzanie …
31.03.2025 (16:56)
PayPo przedłużyło współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na 2025 rok
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej (PZPS) na kolejny rok. PayPo ponownie zostaje …