Dla klientów oznacza to jeszcze większy wybór tańszych polis OC i AC. W zależności od wariantu ubezpieczenia i miasta, polisa direct jest nawet o 500-600 zł tańsza od kupionej tradycyjną metodą u agenta. – Debiut PZU pokazuje, że mieliśmy rację, startując blisko sześć lat temu na rynku direct – mówi Damian Ziąber, rzecznik Link4, pierwszego ubezpieczyciela typu direct na polskim rynku. – Kibicujemy PZU, ponieważ wejście narodowego ubezpieczyciela na ten rynek zaostrzy konkurencję – podkreśla Ziąber.
PZU już od dawna zapowiadał sprzedaż polis komunikacyjnych przez telefon i internet. Początkowo miał je zaoferować w sierpniu, później mówiono o październiku. Przyczyną opóźnień były m.in. problemy z odpowiednim oprogramowaniem oraz serwerami, które mogłyby poradzić sobie z dużą liczbą użytkowników równocześnie wchodzących na stronę internetową. Dziś PZU zapewnia, że wystartuje jeszcze przed Wigilią. Debiut będzie jednak skromny, bez kosztownej kampanii marketingowej. W spotach i reklamach pojawią się jedynie wzmianki o tym, że ubezpieczenia komunikacyjne będą od teraz również dostępne przez telefon i internet. W PZU trwają właśnie ostatnie testy systemu sprzedaży bezpośredniej.
Eksperci są przekonani, że polisy direct w PZU dzięki znanej marce przyciągną klientów, którzy do tej pory nie korzystali z tego typu usług, bo uważali inne firmy za mało wiarygodne. Problemem może być jedynie opór agentów PZU, dla których wejście w segment direct, gdzie klient nie płaci prowizji, może skończyć się spadkiem zarobków. Tak było chociażby w przypadku agentów Allianz. Po wprowadzeniu polis direct część z nich musiała odejść z pracy, bo wraz z klientami wybierającymi ubezpieczenia przez internet stracili swoje źródło dochodu.
– Bardzo trudno pogodzić system sprzedaży direct z interesami agentów ubezpieczeniowych – mówi Marcin Broda, ekspert ubezpieczeniowy z firmy Ogma. PZU twierdzi, że ma na to receptę. – Liczymy, że sprzedaż bezpośrednia będzie uzupełnieniem dotychczasowego sposobu zawierania umów za pośrednictwem agentów – mówi Michał Witkowski, rzecznik PZU. I zapewnia, że PZU będzie nadal inwestować w agentów i nie zostawi ich na lodzie.
Tomasz Dominiak
Sprawdź także:
05.12.2025 (04:16)
– informacja prasowa
Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …
05.12.2025 (04:14)
– informacja prasowa
XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …
05.12.2025 (04:09)
– informacja prasowa
Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …
05.12.2025 (04:07)
– informacja prasowa
ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …
05.12.2025 (04:06)
– informacja prasowa
Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …
05.12.2025 (04:02)
– informacja prasowa
ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …
