Banco Santander, główny sponsor zespołu Ferrari Formuły 1, przygotował specjalną kampanię informacyjną o rywalizacji na torach całego świata. Filmy na stronie www.formulasantander.com pokazują, jak innowacje poprawiają codzienne życie wielu osób na całym świecie. Rozwiązania wypracowywane przez team techników, inżynierów i konstruktorów F1 zwiększają bezpieczeństwo, otwierają nowe możliwości, czasem ratują życie.
F1 to nie tylko dyscyplina sportu. To symbol innowacyjności i rozwoju technologicznego w takich obszarach jak logistyka, mechanika, wzornictwo, strategia czy zarządzanie zespołem. Każdy fan F1 wie, że obok umiejętności zawodników i sprawności ekipy do sukcesu w największym stopniu przyczynia się technologia. Co roku setki inżynierów, projektantów i konstruktorów poszukują nowych materiałów i rozwiązań, które sprawią, że bolid będzie mógł jechać jeszcze szybciej. Jednak, co ważne, z innowacyjności F1 korzysta nie tylko środowisko bezpośrednio zaangażowane w ten sport.
Na sezon Grand Prix 2015 Banco Santander przygotował specjalną kampanię, która w serii krótkich filmów z udziałem twórców innowacji F1 pokazuje, jak ich odkrycia i technologie stosowane w bolidach i na torach wyścigowych znajdują zastosowanie w wymagających i czasem ekstremalnych sytuacjach życiowych zwykłych ludzi. Filmy poruszają tematy takie jak bezpieczeństwo, zdrowie czy zrównoważony rozwój. Pokazują m.in. wykorzystanie włókna węglowego, zastosowanie metody hamowania odzyskowego (KERS), przetwarzania danych z wykorzystaniem telemetrii czy zaawansowanej aerodynamiki. Każdy materiał poświęcony jest indywidualnej historii bohaterów, w życiu których rolę odegrała innowacyjność F1.
W pierwszym opublikowanym na www.formulasantander.com filmie poznajemy Mikela Bidaurre, hiszpańskiego sportowca, mistrza żeglarstwa. W 2008 roku podczas rowerowych zawodów Indurain Grand Prix uległ wypadkowi i obecnie porusza się na wózku inwalidzkim. Jest jednym z 75 mln ludzi na świecie, którzy potrzebują takiego sprzętu. Mike Spindle, były inżynier F1 i jego firma Trekinetic stworzyli we współpracy z Mikelem pionierski wózek, który jest dziś najbardziej zaawansowanym tego typu sprzętem przeznaczonym dla osoby niepełnosprawnej. Do konstrukcji wózka użyto włókna węglowego, które wykorzystywane jest w budowie kabiny kierowcy bolidów. Dzięki temu wózek jest superwytrzymały.
Historię Mikela Bidaurre można obejrzeć na Vimeo i Youtube. Wszystkie filmy, które powstaną w kampanii, będzie można zobaczyć na stronie www.formulasantander.com. Nowe materiały będą pojawiały się tam regularnie do listopada 2015 r., zawsze w przededniu kolejnych wyścigów Grand Prix (Węgry, Belgia, Włochy, Singapur, Japonia, Rosja, USA, Meksyk, Brazylia i Abu Dhabi).
Banco Santander jest głównym akcjonariuszem Banku Zachodniego WBK.