Od początku kwietnia do końca czerwca br. potrwa najnowsza kampania promująca płatności bezgotówkowe kartami Visa. Promocja „Wakacyjne nagrody z kartą Visa” zorganizowana przez Visa Europe we współpracy z bankami członkowskimi ma na celu zachęcanie konsumentów do płacenia za mniejsze i większe zakupy kartami Visa zamiast gotówką.
W loterii promocyjnej, która rozpoczęła się 1 kwietnia br. i potrwa do 30 czerwca br. udział mogą brać wszyscy, którzy dokonają krajowej lub zagranicznej transakcji bezgotówkowej którąkolwiek z kart systemu Visa wydaną w Polsce i zarejestrują tę transakcję. Rejestracji można dokonać aż do 12 lipca 2009 r.
„Zachęcamy do płacenia kartami Visa zamiast gotówką, a następnie rejestrowania każdej transakcji bezgotówkowej – im więcej transakcji zarejestrujemy, tym większe będziemy mieli szanse wygrania jednej z wielu atrakcyjnych nagród” – powiedział Tomasz T. Owoc, szef marketingu Visa Europe w Polsce.
Trzy nagrody główne to karty przedpłacone Visa z kwotą 50 tys. zł na każdej z nich. Dodatkowo spośród transakcji zarejestrowanych w kwietniu br. zostanie rozlosowane 100 aparatów Kodak, w maju br. 100 telefonów Samsung a w czerwcu 100 iPodów. Każdego dnia 10 osób, króre jako pierwsze zarejestrują swoje transakcje zostanie nagrodzonych trobami sportowymi Visa.
Rejestracji transakcji można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.visa.pl, z pomocą specjalnego „robota” Gadu-Gadu działającego pod numerem 33339, wysyłając SMS. Loterię wspiera intensywna kampania reklamowa w telewizji, w radio, w prasie ogólnopolskiej (głównie tygodniki i miesięczniki), w punktach sprzedaży i w Internecie. Przygotowanie i realizację promocji oraz działań reklamowych powierzono agencji Saatchi & Saatchi, zaś planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja Mediaedge:cia.
W telewizji (TVP1, TVP2, TVN, TVN7, Polsat, TV4, TVN 24, TVN Style, TVN Turbo, TVN Meteo, Polsat 2, Polsat Sport, ITV, pakiet stacji At Media, pakiet stacji DAP) emitowany jest 30-sekundowy spot promocyjny. Pierwsze 20 sekund tego spotu to element wizerunkowy z tegorocznej reklamy telewizyjnej „Visa – żyje się lepiej” pokazujący, jak płynnie można dokonywać zakupów kartą Visa dzięki występowi Billa Shannona, niepełnosprawnego performera i artysty tańca ulicznego, wynalazcy techniki tańca z wykorzystaniem ułatwiających aktywność ruchową kul. Ostatnie 10 sekund spotu informuje już bezpośrednio o promocji. Kreacja do promocji powstała lokalnie; agencja Saatchi & Saatchi przygotowała pięć egzekucji kreatywnych. Promocja jest też wspierana przez różne materialy BTL przygotowane przez Visa i banki, takie jak: ulotki, plakaty, ekrany bankomatowe czy wrzutki do wyciągów.
„Pozytywne wyniki badania satysfakcji uczestników poprzedniej loterii zachęcają nas do organizowania kolejnych promocji, zarówno dla użytkowników kart, jak i detalistów” – powiedział Tomasz T. Owoc, szef marketingu Visa Europe w Polsce. Instytut Pentor Research International przeprowadził badanie wśród uczestników ostatniej promocji zakończonej w grudniu ub. roku, którzy dobrze ocenili kampanię. Dwie trzecie (66%) badanych przez instytut Pentor oceniło ją bardzo dobrze lub raczej dobrze, zaś czterech na pięciu ankietowanych (79%) uznało, że nagrody w loterii były atrakcyjne lub bardzo atrakcyjne. 88% badanych uznało, że proces rejestracji był łatwy i intuicyjny.
Niemal jedna trzecia (30%) osób, które wzięły udział w promocji powiedziała w badaniu Pentora, że teraz płaci kartą zdecydowanie częściej lub częściej niż poprzednio. Spośród tych osób 70% deklaruje, że w efekcie akcji promocyjnej płaci częściej kartą Visa za niektóre zakupy, za które wcześniej płaciły gotówką.
Źródło: Visa