Przez 5 tygodni Weblocus (www.weblocus.pl), który specjalizuje się w SEM (marketing w wyszukiwarkach) przeprowadził dla Banku DnB NORD kampanię PPC (Pay Per Click) w wyszukiwarce Google. Kampania stanowiła część szerszych działań promocyjnych prowadzonych w Internecie, w większości opartych na kampaniach display’owych.
Celem działań, do których przystąpił Weblocus, było podniesienie poziomu sprzedaży adresowanej do mikroprzedsiębiorstw, osób wykonujących wolne zawody oraz osób prowadzących jednoosobową działalność. Przedmiot kampanii stanowiła „pożyczka rozwojowa” w postaci finansowania rozwoju działalności firm.
Na potrzeby kampanii przygotowano specjalny landing page (stronę docelową) pod adresem www.malefirmy.dnbnord.pl. Platforma ta posłużyła do generowania oczekiwanych akcji. Weblocus zadbał o linki sponsorowane w Google, które pojawiły się aż dla 2,5 tysięcy fraz kluczowych adekwatnych do promowanego produktu oraz grupy celu.
Kampania PPC przyniosła niezwykle pozytywny efekt w postaci wysokiego współczynnika konwersji, który wyniósł aż 11,2%. Oznacza to, że więcej niż 11 osób na 100, które kliknęły w link, wykonało oczekiwaną akcję, czyli wysłało prośbę o kontakt w sprawie kredytu.
Na realizację celu kampanii w wysokim stopniu wpłynęły odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Interesującym wydaje się fakt, że najbardziej wartościowymi dla kampanii sprzedażowej są frazy kluczowe wielowyrazowe.