Kampania telewizyjna Grupy KRUK to jeden z elementów dostosowania polityki firmy do zmieniających się warunków rynkowych i profilu dłużników. – Z naszych obserwacji i przeprowadzonych badań wynika dość oczywista prawda, dłużnicy nie spłacają zobowiązań, bo nie mają pieniędzy – mówi Piotr Krupa, prezes zarządu KRUK S.A. – Dlatego kierujemy do nich wyjątkowy i dotychczas niespotykany komunikat. Osoby, które skontaktują się z nami mogą liczyć na spłatę zadłużenia na zaproponowanych przez siebie warunkach.
Głównym celem kampanii reklamowej jest nawiązanie kontaktu z dłużnikami i poinformowanie, że teraz mają szansę na uregulowanie ciążących zaległości na korzystnych warunkach. Przekaz kierowany jest do wszystkich osób posiadających zadłużenie wobec Grupy KRUK S.A.
W kampanii podkreślone zostały najważniejsze korzyści z zawarcia porozumienia z KRUKiem:
– możliwość spłaty zobowiązania w wyjątkowo korzystnych ratach,
– dostosowanie warunków spłaty do możliwości finansowych dłużnika,
– możliwość dołączenia do 160-tysięcznej grupy osób, które już z powodzeniem spłacają swoje zaległości w ratach.
Od 18 listopada 2008 r. komunikat reklamowy emitowany jest na antenie czterech ośrodków regionalnych Telewizji Polskiej (Katowice, Poznań, Warszawa Wrocław). Wsparciem dla kampanii telewizyjnej są działania bezpośrednie skierowane do dłużników Grupy KRUK w całej Polsce (kontakt telefoniczny i listowny-mailing). Jednocześnie prowadzona jest intensywna kampania dystrybucji informacji prasowej wśród mediów lokalnych oraz ogólnopolskich.
Organizatorem kampanii jest Grupa KRUK S.A. – największy w Polsce podmiot zajmujący się kompleksowym zarządzaniem należnościami. Kampanię realizuje agencja Omnimedia Consulting z Warszawy.