– Głównym celem organizowanej wspólnie z bankami wiosennej kampanii promocyjnej jest zachęcanie polskich konsumentów do płacenia za codzienne zakupy kartą Visa zamiast gotówką – stwierdził Tomasz Owoc, szef marketingu w warszawskim biurze Visa Europe. Badania wskazują, że wśród transakcji zawartych przy pomocy kart to właśnie płatności bezgotówkowe przynoszą najwięcej korzyści zarówno polskim konsumentom, detalistom, bankom, agentom rozliczeniowym, jak i całej gospodarce.
W loterii promocyjnej, która potrwa do 30 czerwca br. mogą brać udział wszyscy, którzy dokonają krajowej transakcji bezgotówkowej którąkolwiek z kart systemu Visa wydaną w Polsce i zarejestrują tę transakcję na stronie internetowej: www.visa.pl lub wyślą wiadomość tekstową SMS pod specjalny numer.
– Po raz pierwszy na polskim rynku zdecydowaliśmy się wykorzystać na dużą skalę mechanizm promocji aktywnej, to znaczy takiej, która wymaga świadomego uczestnictwa ze strony konsumenta – wyjaśnił Tomasz Owoc. – Po pierwszych trzech tygodniach widzimy ogromne zainteresowanie ze strony użytkowników kart Visa – dodał Tomasz Owoc. W akcji promocyjnej klienci mogą wygrać 5 nagród po 20 tys. zł. oraz 50 nagród po 2 tys. zł. Ponadto każdego z trzech miesięcy promocji zostanie rozlosowanych 200 prenumerat magazynów (do wyboru: „Przekrój”, „Twój Styl”, „Viva!”, „Men’s Health”, „Dom i Wnętrze” oraz „Auto Motor i Sport”).
Wiosenną promocję wspiera silna kampania ATL w telewizji, radio, prasie ogólnopolskiej (głównie dzienniki i tygodniki), punktach sprzedaży oraz Internecie.
Dodatkowo akcja otrzymała wsparcie w postaci zorganizowanego we współpracy z RMF FM konkursu radiowego, skierowanego do najaktywniejszych posiadaczy kart Visa. Konkurs odbywa się na antenie stacji codziennie od poniedziałku do piątku od 10 kwietnia do 19 maja 2006 r. W każdym dniu konkursu w dwóch jego turach do wygrania jest dwa razy po 1111 zł. Słuchacze mogą zgłaszać dokonaną transakcję kartą Visa przy pomocy SMS-u informując jednocześnie, za co zapłacili kartą. Przykłady najrozmaitszych zakupów opłaconych kartą są wymieniane na antenie, zaś jedna z wymienionych zakupionych rzeczy jest ogłaszana jako hasło-zakup dnia, którego znajomość jest niezbędna do wygrania nagrody.
Zdaniem Tomasza Owoca z Visa Europe „dzięki konkursowi uda się pokazać szerokie spektrum najróżniejszych towarów i usług, za które można zapłacić kartą Visa, co będzie wpływać na rozszerzenie świadomości całej rzeszy słuchaczy radia o możliwościach płacenia kartą Visa za codzienne zakupy.”
Wsparciem kampanii ATL jest kampania BTL, w której są wykorzystywane m.in. plakaty i ulotki w oddziałach, ekrany bankomatowe, Internet i intranet oraz informacje na zestawieniach transakcji wysyłanych posiadaczom kart przez banki członkowskie organizacji Visa Europe. Wszystkie banki biorące udział w promocji we własnym zakresie adaptują przygotowane przez Saatchi & Saatchi materiały reklamowe BTL. Dodatkowo w ramach kampanii zaplanowane zostały również niestandardowe akcje promocyjne w sieci kin i sklepów odzieżowych.
Od momentu rozpoczęcia promocji działa strona internetowa www.visa.pl, na której znajdują się wszelkie informacje na temat organizowanych promocji oraz linki na strony 38-miu banków-wydawców kart Visa w Polsce. Na stronie umieszczone są też spoty telewizyjne kampanii reklamowej towarzyszącej promocjom.
Wiosenna promocja jest częścią rozpoczętej w styczniu br. europejskiej kampanii Visa prowadzonej w Polsce pod hasłem „Pokochaj każdy dzień”. Kampania jest częścią długofalowych działań organizacji Visa Europe, których celem jest zmiana podejścia konsumentów do sposobu dokonywania płatności i zachęcenie ich do wykorzystywania kart płatniczych Visa przy codziennych zakupach.
Za realizację promocji i wspierających je działań reklamowych oraz kampanii wizerunkowej odpowiada polski oddział agencji Saatchi & Saatchi. Koordynuje on przeprowadzenie kampanii także na innych rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, w tym działań promocyjnych
w Czechach, na Łotwie i na Słowacji.
Planowaniem i zakupem mediów zarówno w Polsce, jak i w innych krajach, gdzie jest ona prowadzona zajęły się lokalne oddziały Mediaedge:cia. Za całość kampanii odpowiada Tomasz Owoc, szef marketingu Visa Europe w Polsce i wybranych krajach Europy Środkowej i Wschodniej.