PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWiosenne porządki Polaków – największym wyzwaniem remont domu i zakup lub naprawa samochodu
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank oferuje swoim klientom produkty kredytowe: kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyty celowe, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe, a także lokaty i rachunki oszczędnościowe.

Wiosenne porządki Polaków – największym wyzwaniem remont domu i zakup lub naprawa samochodu

Informacje 26.04.2024 (13:30) informacja prasowa
Kredyty Santander Consumer Bank

Wiosna przynosi ze sobą nie tylko odrodzenie przyrody, ale także szereg wyzwań i możliwości. Wraz z korzystniejszą pogodą Polacy rozpoczynają remonty, wyjazdy czy porządki w domach i ogrodach. Jest to okres realizacji zaplanowanych wcześniej projektów i podejmowania nowych aktywności, więc też zwiększonych wydatków. Z najnowszego badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: wiosenne wyzwania 2024” wynika, że największym w tym czasie obciążeniem dla budżetu respondentów jest remont domu lub mieszkania.

fot. Shutterstock

Dodatkowo jedna piąta ankietowanych deklaruje, że znaczącym wyzwaniem są dla nich wydatki na wyposażenie własnego kąta, czyli zakup mebli czy artykułów RTV i AGD. Z kolei jedna czwarta (25 proc.) jako wyzwanie finansowe tej wiosny wymienia naprawę obecnego samochodu  lub zakup nowego. Co więcej, trzech na dziesięciu Polaków (29 proc.) odkłada kwoty z bieżącego budżetu na nadchodzący wyjazd wakacyjny. Mniej osób natomiast deklaruje, że najwięcej pieniędzy przeznaczy na uporządkowanie lub urządzenie przestrzeni zielonych: ogrodu, tarasu czy działki (14 proc.), a tylko 11 proc. wskazuje na koszty związane z organizacją lub udziałem w rodzinnych uroczystościach jak: wesele, komunia, chrzciny.

– Tegoroczne wyniki dotyczące wyzwań finansowych, pokazują, że wiosenny nastrój motywuje Polaków do zmian nie tylko we własnym życiu, ale też najbliższym otoczeniu. Badanie wykazuje, że kobiety znacznie częściej niż mężczyźni postrzegają urządzenie ogrodu lub tarasu za wyzwanie budżetowe (18 proc. wskazań wśród pań, w kontraście do 9 proc. u panów). Panie wskazują także częściej na wyjazdy – te krótsze (na „majówkę” czy w Boże Ciało) – 14 proc. oraz te dłuższe (wakacyjne) – 32 proc. Dla porównania, odsetek mężczyzn w tych kategoriach wynosi odpowiednio 7 i 26 proc. Panowie z kolei częściej jako obciążenie finansowe wskazują inwestycję w samochód – blisko jedna trzecia z nich (29 proc.), w stosunku do jednej piątej kobiet (20 proc.) – komentuje Anna Lipińska-Bednarz, Menedżerka Produktu – Kredyt Gotówkowy z Santander Consumer Banku.

Odłożone pieniądze lekarstwem na wyzwania finansowe

Polacy słyną z konsekwencji w dążeniu do założonych przez siebie celów i aby je osiągnąć są gotowi na wyrzeczenia. Realizacja wielu pomysłów wymaga między innymi nakładów pieniężnych, a z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku wynika, że mają oni dwie główne strategie na pokrycie wiosennych wydatków. Okazuje się, że najwięcej, bo aż 58 proc. ankietowanych skorzysta w tym celu ze swoich bieżących dochodów. Co więcej, połowa respondentów wskazała, że w obliczu wyzwań finansowych wyda odłożone pieniądze. W dalszej kolejności 17 proc. badanych planuje pozyskać fundusze z dodatkowej pracy lub premii. Część Polaków nie chce obciążać swojego budżetu i skłania się ku pozyskaniu pomocy z instytucji bankowych – 8 proc. deklaruje, że z tego powodu skorzysta z kredytu gotówkowego, a 7 proc. zapłaci kartą kredytową. Pozostałe odpowiedzi uwzględniają finansowanie z wykorzystaniem pieniędzy otrzymywanych z programów rządowych (6 proc.), pożyczki od rodziny lub przyjaciół (5 proc.), a także skorzystanie z płatności odroczonej (5 proc.). Najrzadziej ankietowani wezmą pożyczkę z własnego zakładu pracy (3 proc.).

Alternatywa w postaci kredytu

Pożyczka jest rozwiązaniem, które może ułatwić i przyspieszyć osiągnięcie celu. Nieco ponad jedna trzecia Polaków pytana o możliwości, jakie daje kredyt gotówkowy odpowiedziała, że pomógłby im on w remoncie domu czy mieszkania. Jedna piąta skorzystałaby z niego, aby naprawić obecne lub kupić nowe auto. Z kolei 18 proc. w tej sytuacji pomyślało o funduszach na wakacje, a 17 proc. o wyposażeniu domu lub mieszkania.

Odpowiedzi w tej kategorii zmieniają się w zależności od grupy wiekowej. Pięćdziesięciolatkowie chętniej niż inne grupy wiekowe chcieliby przeznaczyć pieniądze pożyczone od banku na wyposażenie domu lub mieszkania – w tej grupie zrobiłaby tak co trzecia osoba. W przypadku najmłodszych badanych widoczne jest większe zainteresowanie kredytem na organizację lub udział w rodzinnej uroczystości, chęć pożyczki na ten cel wskazało aż 20 proc. z nich. Dla porównania, wśród ogółu Polaków odsetek ten wynosi jedynie 7 proc.

Wystarczy niewielka kwota

Polacy nie planują wydawać znacznych kwot na realizację wiosennych celów. Blisko jedna trzecia (32 proc.) deklaruje, że pomógłby im kredyt gotówkowy nieprzekraczający kwoty 10 000 złotych. W dalszej kolejności ankietowani twierdzą, że wystarczyłoby im 10 001 a 20 000 złotych, a co dziesiąty wskazuje przedział między 20 001 a 30 000 zł. Z kolei, 6 proc. respondentów ma znacznie większe potrzeby i uważa, że potrzebowałoby pożyczyć więcej niż 60 000 zł, aby zrealizować wybrany przez siebie wiosenny cel.

Najwyższy odsetek (41 proc.) ankietowanych, którzy zadeklarowali chęć wzięcia kredytu poniżej 10 tys. złotych, wystąpił wśród osób pomiędzy 50 a 59 rokiem życia. Z kolei największą kwotę pożyczki, przekraczającą 60 tys. złotych, skłonni są zaciągnąć trzydziestolatkowie – odpowiedziało tak aż 11 proc. Dla kontrastu, wśród dwóch najstarszych grup respondentów – po pięćdziesiątce i 60+ taką wysokość finansowania wybrało tylko 3 proc.

– W realizacji swoich planów warto wesprzeć się produktami bankowymi skrojonymi na miarę. Optymalnym rozwiązaniem jest na przykład kredyt gotówkowy. W Santander Consumer Banku można go dostać na preferencyjnych warunkach. Z okazji wiosny przygotowaliśmy promocję: gwarantujemy korzystne oprocentowanie, prowizję 0 procent i kwotę i w wysokości nawet 100 tys. zł. Z kolei w przypadku zakupów online oferujemy płatności na raty dostępne w ponad 3000 sklepów internetowych. Co więcej, gdy planujemy wiosenne wydatki powinno się zadbać o optymalne rozplanowanie swojego budżetu. Może w tym pomóc Visa TurboKARTA, dzięki której możemy otrzymać dodatkowo 360 zł zwrotu rocznie za wybrane zakupy. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można przeznaczyć na swój wymarzony cel – mówi Anna Lipińska-Bednarz, Menedżerka Produktu – Kredyt Gotówkowy z Santander Consumer Banku.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 22 marca-8 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1000.

Źródło: Santander Consumer Bank

2024-04-26
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY
24.06.2025 (14:44)

Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

W najnowszej edycji badania EY Institutional Investor Survey, po raz pierwszy w jego 10-letniej historii, …

a 0 Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość
24.06.2025 (14:42)

Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość

Polki i Polacy coraz częściej marzą o energooszczędnych domach i niższych rachunkach, ale na deklaracjach często …

a 0 VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji
24.06.2025 (14:40)

VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji

Pracownicy VeloBanku korzystają z generatywnej sztucznej inteligencji wspierającej obsługę reklamacji. Wdrożenie …

a 0 PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival
24.06.2025 (14:38)

PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival

Pol'and'Rock Festival, Najpiękniejszy Festiwal Świata, co roku przyciąga setki tysięcy uczestników. Przez trzy dni, …

a 0 Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia
24.06.2025 (14:37)

Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia

Fundacja BNP Paribas zwiększa zakres pomocy współpracując z kolejnymi organizacjami pozarządowymi wspierającymi …

a 0 Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci
24.06.2025 (14:35)

Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci

Wrocławska Fundacja FONIS uruchomiła cykl warsztatów poświęconych integracji dzieci słyszących i niesłyszących. …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Najwięcej aktywnych użytkowników Blika mają PKO Bank…

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Pierwszy kwartał 2025 roku banki zamknęły kwotą…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Banki mają 18,3 mln klientów określanych terminem…

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców