Początki kariery dziennikarskiej to stanowisko sekretarza redakcji pisma Metro-Kraków, które było jednym z pionierskich projektów bezpłatnej prasy w Polsce. W tym samym czasie Wojtek Wężyk współpracował z nowojorskim tygodnikiem „Kurier Plus” oraz najpopularniejszym pismem amerykańskiej Polonii – Nowym Dziennikiem. Poznanie realiów jakimi rządzą się media pozwoliło Wężykowi na zdobycie miejsca w stałym składzie redakcji tygodnika Dzień Dobry – ogólnopolskiej gazety bezpłatnej, będącej dzisiaj jednym z liderów w swoim segmencie. – Specyfika tego pisma, które swoją markę budowało od początku w oparciu o silną strategię marketingową (utrzymuje się tylko z reklam), było inspirującym etapem kariery – mówi Wojtek Wężyk – Poznałem lepiej mechanizmy rynkowe, zrozumiałem czym jest dotarcie do Klienta, Czytelnika czy szerzej odbiorcy – dodaje. Z czasem zainteresowania zaczęły się zwracać w kierunku public relations, ale jak podkreśla sam Wężyk, praca dziennikarza, wymagająca przede wszystkim otwartości i ciekawości świata, stała się doskonałą bazą dla budowania i pogłębiania wiedzy oraz umiejętności z zakresu szeroko rozumianej komunikacji.
– Znajomość mediów „od kuchni” daje bowiem szansę unikania wielu błędów i optymalnego wykorzystywania piarowskich narzędzi, służących zarówno obsługiwanym firmom jak i dziennikarzom, którzy mogą liczyć na dobre i ciekawe informacje, oszczędzając w ten sposób swój czas – uważa Wężyk.Definitywne przejście do „piaru” łączyło się z rozpoczęciem pracy w Krakowskiej Agencji Public Relations, gdzie Wojtek Wężyk miał okazję pracować m.in. dla korporacji Carlsberg-Okocim (współredagował Wewnętrzny Magazyn Informacyjny „Czteropak”, uczestniczył w projektach kształtujących komunikacje wewnętrzną Firmy, pomagał przy organizacji eventów). Praca w KAPR zaowocowała powołaniem go na stanowisko rzecznika prasowego Fashion House Outlet Centre – jednego z pierwszych w Polsce sklepów typu „outlet”, który otwarty został w Sosnowcu. Jak podkreśla Wężyk było to bardzo trudne wyzwanie. Wprowadzaliśmy zupełnie nową jakość na rynek, a charakter przekazu, czysto komercyjny, musiał być umiejętnie dostosowany do potrzeb dziennikarzy i redaktorów, którzy bywają nieufni jeżeli informacja dotyczy sfery biznesu, rozumianej często jako ukryta promocja. Praca dla „outletu” wiązała się również z budowaniem strategii marketingowej – kreowaniem wizerunku nowej inwestycji. W szybkim czasie sosnowiecki projekt wpisał się na stałe w swoje otoczenie, zyskując założoną popularność w mediach i wśród Klientów, nie tylko jako ciekawy sklep oferujący markowe ubrania w cenach tańszych nawet o 70 procent, lecz również jako miejsce ciekawych wydarzeń scalających lokalną społeczność. Po opuszczeniu zespołu KAPR, Wężyk zdecydował się na podjęcie wyzwań „na własną rękę” jednocząc wokół siebie zespół free-lancerów. W krótkim czasie udało się skupić umiejętności oraz kontakty ludzi z branży co zaowocowało realizacją projektów m.in. dla Ahold Polska (współpraca z mediami lokalnymi, konsultacje z zakresu marketingu), Intela (programy lojalnościowe) i Grupy Geo (kreacje oraz marketing nowych projektów developerskich). Wojtek Wężyk jest żonaty. Jego pasją jest literatura, dobra kuchnia (gotowanie pozwala mu całkowicie się odprężyć) oraz biegi długodystansowe, które jego zdaniem kształtują umiejętność dochodzenia, a właściwie dobiegania, do długofalowo określonych celów. Jego głównymi cechami są entuzjazm i optymizm. Uważa, że marzenia pozwalają na kształtowanie rzeczywistości, na osiągnięcie sukcesu bez względu na to jak każdy z nas go zdefiniuje.
Tagi: multibank
Sprawdź także:
29.04.2024 (17:16)
– informacja prasowa
Alior Bank mecenasem Festiwalu WODECKI TWIST
Alior Bank został partnerem strategicznym oraz mecenasem Festiwalu WODECKI TWIST. Wydarzenie organizowane siódmy …
29.04.2024 (15:12)
– informacja prasowa
Millennium PAY - nowość dla rynku e-commerce
Bank Millennium wprowadza dla swoich klientów firmowych, działających w branży e-commerce, bramkę płatniczą …
29.04.2024 (15:10)
– informacja prasowa
Alior Bank pierwszy raz w historii wypłaci dywidendę
Walne Zgromadzenie Alior Banku podjęło decyzję o podzieleniu się z akcjonariuszami zyskiem za 2023 r. i …
29.04.2024 (15:09)
– informacja prasowa
PKO Bank Polski Sponsorem Głównym 32. Biegu Konstytucji 3. Maja – biegniemy dla Darii
PKO Bank Polski ponownie został Sponsorem Głównym Biegu Konstytucji 3. Maja, który już po raz 32. wyruszy na ulice …
29.04.2024 (15:07)
– informacja prasowa
Robert Milewski został nowym wiceprezesem zarządu Nest Banku
Komisja Nadzoru Finansowego wyraziła zgodę na powołanie Roberta Milewskiego do Zarządu Nest Banku. Robert objął …
29.04.2024 (15:06)
– informacja prasowa
Bank BNP Paribas zaprasza dzieci do wspólnej nauki z youtuberem Jankiem Dąbrowskim w ramach „Misji Kieszonkowe”
Bank BNP Paribas rozpoczął nowy etap kampanii promującej program edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe”. W celu …