W ramach nowego etapu procesu rekrutacji Alior Bank rozpoczął Program „Wracam”. Jest on skierowany do osób pracujących w bankowości za granicą, rozważających powrót do Polski. Do końca 2009 roku bank planuje zwiększyć liczbę etatów z obecnych 1,8 tys. do ponad 2,4 tysięcy.
W związku z dynamicznym rozwojem Alior Bank nie ogranicza rekrutacji jedynie do osób mieszkających w Polsce. Program „Wracam” został stworzony specjalnie z myślą o Polakach, którzy pracują obecnie poza granicami kraju i zastanawiają się na powrotem. Na osoby, które zdecydują się wrócić do Polski czekają oferty na stanowiska Bankierów Klienta Indywidualnego, Biznesowego i Zamożnego oraz Dyrektorów Oddziałów. Bank szuka przede wszystkim pracowników z kilkuletnim doświadczeniem w bankowości za granicą.
„W czasach, gdy inne banki w Europie restrukturyzują zatrudnienie, my planujemy zaoferować pracę ponad 600 specjalistom. Jest to kolejny etap realizacji naszej strategii, której celem jest dynamiczny rozwój naszego banku w oparciu o wysoko wykwalifikowanych pracowników” – powiedział Zbigniew Płuciennik, Dyrektor Departamentu Zarządzana Personelem w Alior Banku.
Potencjalnych kandydatów zainteresuje fakt, że Alior Bank znalazł się w pierwszej trójce firm wyróżnionych w polskiej edycji „Rankingu Najlepszych Miejsc Pracy”, przygotowanego przez Great Place to Work Institute. Ranking prezentuje przedsiębiorstwa cieszące się największym zaufaniem wśród pracowników. Najważniejszymi kryteriami oceny firm są zaufanie oraz szacunek jakimi pracownicy darzą swojego pracodawcę. Alior Bank jest także zdobywcą certyfikatu „Inwestor w Kapitał Ludzki” oraz znalazł się w gronie instytucji wyróżnionych tytułem „Solidny Pracodawca 2008”. Nagrody te nadawane są przedsiębiorstwom, które wzorowo realizują swoje zobowiązania wobec pracowników, tworzą warunki rozwoju dla zatrudnionych oraz spełniają najwyższe standardy w zakresie polityki personalnej.
Pracownicy Alior Banku, oprócz takich świadczeń jak opieka medyczna i ubezpieczenia grupowe, mogą uczestniczyć w rozbudowanym programie szkoleń oraz w projekcie „Mentoringu Menedżerskiego”. Tylko w 2008 roku każdy pracownik banku uczestniczył średnio w 120 godzinach szkoleń. Pracownikom zainteresowanym podnoszeniem kwalifikacji i zdobywaniem wiedzy Alior Bank finansuje kształcenie na kierunkach podyplomowych, a także studia MBA.
„Staramy się zapewnić naszym pracownikom dobrą atmosferę pracy oraz dalsze możliwości rozwoju zawodowego. System szkoleń planowany jest indywidualnie w oparciu o charakter pracy wykonywanej przez daną osobę. Zapraszając do współpracy najlepszych specjalistów na rynku dbamy o to, aby płace w Alior Banku odpowiadały ich doświadczeniu i kwalifikacjom. Nie ustajemy w wysiłkach, aby utrzymać w tym zakresie wysokie międzynarodowe standardy” – dodaje Zbigniew Płuciennik.
Alior Bank jest bankiem uniwersalnym, obsługującym wszystkie segmenty rynku w ramach dwóch pionów biznesowych: detalicznego i korporacyjnego. Bank rozpoczął działalność operacyjną 17 listopada 2008 roku. Pracownicy 122 oddziałów i ośmiu centrów biznesowych obsługują ponad 160 000 klientów, w tym 17 000 klientów biznesowych. Alior Bank zatrudnia obecnie ponad 1850 osób, z czego ponad 60% stanowią kobiety.
Źródło: Alior Bank