Do końca 2011 roku PKO Bank Polski udostępni 80 wrzutni z możliwością księgowania on-line. Usługa przeznaczona jest dla klientów korporacyjnych, sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jednostek samorządu terytorialnego a także spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych oraz deweloperów.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów korporacyjnych bank oferuje kilka możliwości dokonywania wpłat i wypłat gotówki w formie zamkniętej:
- wpłaty i wypłaty zamknięte do i z kasy banku,
- wpłaty lub wypłaty zamknięte z opcją transportu do i od klienta,
- wpłaty zamknięte do wrzutni. W tym przypadku jako jedyny na rynku PKO Bank Polski daje możliwość zaksięgowania wpłaty w chwili jej zdeponowania we wrzutni.
Aby dokonać wpłaty wystarczy specjalnie oznaczoną bezpieczną kopertę z pieniędzmi umieścić we wrzutni. Informacja o wysokości wpłacanej kwoty wprowadzana jest bezpośrednio na klawiaturze wrzutni lub za pośrednictwem specjalnej aplikacji zainstalowanej w biurze klienta. W ciągu najwyżej pół godziny od dokonania wrzutu środki te są księgowane na koncie. Bank ma z kolei maksymalnie cztery dni robocze na przeliczenie pieniędzy i następnie dokonanie korekty ewentualnych różnic na rachunku. Dzięki wspomnianej aplikacji w biurze klienci mają również możliwość generowania raportów, sprawdzenia dostępności wszystkich wrzutni, a także przeglądu aktywności poszczególnych jednostek klienta dokonujących wpłat oraz monitorowania statusu poszczególnych wpłat.
Obecnie bank dysponuje 246 wrzutniami – 150 z nich to wrzutnie elektroniczne, w tym 17 działających w trybie on-line. Do końca 2011 roku liczba tych ostatnich wzrośnie do ponad 80, a w kolejnych latach sieć będzie dalej rozbudowywana. Usługa przeznaczona jest nie tylko dla klientów korporacyjnych, ale również dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, JST oraz klientów rynku mieszkaniowego.
Od początku tego roku PKO Bank Polski oferuje swoim klientom iPKO Biznes mobile i prestiżową kartę płatniczą Diners Club.
Źródło: PKO Bank Polski