Obrót skonsolidowany Inter Partner Assistance w Polsce w roku 2007 wyniósł przeszło 49 milionów złotych. W tym samym czasie wynik netto firmy wzrósł w stosunku do roku 2006 o równe 213%. Firma zanotowała również 15-procentowy wzrost obrotów mierzonych w składce zarobionej.
Wyniki Inter Partner Assistance w Polsce w roku 2007 są efektem realizacji strategii spółki, która zakłada dynamiczny rozwój działalności firmy w okresie 2006-2012. Jedną z głównych sił napędowych tego rozwoju jest sukcesywne zwiększanie przypisu składki. W roku 2006 został on zwiększony o 38%, natomiast rok później o 19%. Ponadto celem firmy jest stałe podwyższanie rentowności, kontynuowanie polityki projakościowej, stałe podwyższanie poziomu bezpieczeństwa oraz realizacja strategii zrównoważonego rozwoju w ramach programu grupy AXA Assistance Ambition 2012.
Na efektywność działalności Inter Partner Assistance w Polsce w 2007 roku miały wpływ wcześniejsze zmiany strukturalne, zróżnicowanie oferty oraz wprowadzenie ścisłych procedur audytu wewnętrznego. Ważne dla rentowności firmy były także wcześniejsze inwestycje w specjalistyczne rozwiązania informatyczne i rozszerzenie wykwalifikowanej kadry pracowników. Wszystkie te działania pozwoliły obniżyć koszty działania i pozyskać nowych klientów oraz sukcesywnie poszerzać ofertę o nowe obszary i produkty. Za dobry przykład rozwoju oferty o innowacyjne rozwiązania mogą posłużyć wprowadzone niedawno inspekcje pojazdów sprzedawanych przez internetowy serwis otoMoto.pl. Aby zapewnić rentowność, Inter Partner Assistance stale analizuje wszystkie swoje projekty i lokalizuje wszystkie aspekty, które należy zmodyfikować.
Istotnymi czynnikami, które wpłynęły na wysokość zysków osiągniętych w 2007, była restrukturyzacja portfela klientów oraz wdrożony program poprawy efektywności procesowej – wyjaśnia Renata Dębińska, Dyrektor Departamentu Finansowego Inter Partner Assistance Polska S.A. – Znaczący wpływ miało stworzenie komórki zajmującej się bieżącą analizą rentowności, umożliwiającą szybszą identyfikację nierentownych projektów oraz zapobiegającą stratom. Inną korzyścią tego procesu jest selekcja i wspieranie rozwoju najbardziej rentownych przedsięwzięć we współpracy z klientami. Wzrost składki zarobionej o 15% w znacznej mierze dotyczył właśnie rozwoju istniejących już kontraktów zawartych z klientami z sektora finansowego.
Prognozy Inter Partner Assistance w Polsce na rok 2008 zakładają wzrost zysku netto, który zgodnie z przewidywaniami ma zwiększyć się o 58%. Dzięki podjętym działaniom szacowany wzrost składki zarobionej wyniesie 16% i będzie wyższy od wzrostu składki przypisanej, którego wielkość prognozy oceniają na 10%.