Nordea AB, główny akcjonariusz Nordea Bank Polska, podsumował wyniki po I kwartale 2011 roku. Grupa zakończyła go 14% wzrostem zysku operacyjnego. Znacznie wzrosła również liczba klientów z segmentu Gold oraz Private Banking.
Solidne wyniki kwartalne
Komentarz do raportu ze strony Prezesa Christiana Clausena:
„Z dumą prezentuję nasze wyniki za I kwartał. Nasza strategia oparta na trwałych relacjach z klientami oraz solidna platforma operacyjna przynosi oczekiwane rezultaty. Zysk operacyjny, jak i zysk skorygowany o ryzyko wzrosły o ponad 10% w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku.
Banki europejskie stoją w obliczu dużych trudności związanych z kosztami nowych regulacji prawnych. Nordea jest zdecydowana podjąć konieczne kroki, w celu utrzymania swojej pozycji w czołówce sektora bankowego. W ramach naszej strategii rozwoju będziemy koncentrować się na zwiększeniu wartości wskaźnika ROE oraz podejmować działania zmierzające do zwiększenia kapitałów i efektywności kosztowej.”
Pierwszy kwartał 2011r. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2010r. (oraz czwartym kwartałem 2010r.):
- Wzrost przychodów ogółem o 9% (0%)
- Wzrost zysku skorygowanego o 14% (+7%)
- Wzrost liczby klientów w kategoriach “Gold” i “Private Banking” o 210 000, czyli 8%
(+ 47 000, dynamika 6% )
- Straty kredytowe netto na poziomie 22 punktów bazowych, a uwzględniając jednorazową składkę na duński fundusz gwarancyjny dotyczący depozytów – 31 punktów bazowych (23 pb w IV kw. i 37 pb w I kw. 2010 roku)
- Współczynnik efektywności kapitałów własnych (ROE) wyniósł 12,0%
(12,8% w IV kw. i 11,3% w I kw. 2010r.)
Źródło: Nordea Bank Polska