PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaWyniki Grupy Warta za 2011 r.

Wyniki Grupy Warta za 2011 r.

Ubezpieczenia 13.02.2012 (16:15)

Grupa WARTA zebrała w 2011 roku prawie 4,8 mld zł składek: 2,3 mld zł – spółka majątkowa i 2,5 mld zł – spółka życiowa. WARTA majątkowa potwierdziła swoją mocną pozycję rynkową, osiągając ponad 14 proc. wzrost przypisu składki, czyli wyższy niż szacowany na około 11 proc. wzrost rynku.

Podstawowe dane:

  • +14,2% wzrost przypisu składki w majątkowej WARCIE
  • znaczny wzrost sprzedaży w strategicznych liniach biznesowych:
    • +16,3% w ubezpieczeniach komunikacyjnych 
    • +13,7 % w ubezpieczeniach gospodarczych
    • +13,0% w majątkowych ubezpieczeniach bancassurance
    • +11,3% w ubezpieczeniach na życie ze regularną składką

Ważniejsze wydarzenia:

  • Rozwój sieci sprzedaży – wzrost liczby agentów i doradców ubezpieczeniowych
  • Zmiany w likwidacji szkód – wzrost znaczenia likwidacji szkód przez telefon
  • Przychody ze sprzedaży ubezpieczenia Profit Plan oraz nowych produktów inwestycyjnych na życie przekroczyły 1 mld zł
  • Podniesienie oceny ratingowej dla WARTY z BBB do BBB+

TUiR WARTA

WARTA osiągnęła w roku 2011 wysoką dynamikę sprzedaży. Przypis składki brutto w wysokości 2,3 mld zł jest o 14,2% wyższy, niż osiągnięty w roku poprzednim. Największy wpływ na taki wzrost miały ubezpieczenia komunikacyjne (16,3%), ubezpieczenia gospodarcze (13,7%) oraz ubezpieczenia bancassurance (13,0%). 

W porównaniu do roku 2010 WARTA osiągnęła zdecydowanie lepszą rentowność. Wynik techniczny WARTY, obrazujący zysk na działalności ubezpieczeniowej, wyniósł 33,5 mln zł (wobec -146,0 mln zł rok wcześniej). Spółka przez cały rok utrzymywała silny wzrost sprzedaży oraz doprowadziła do zdecydowanej poprawy przebiegów szkodowych, zwłaszcza w ubezpieczeniach motoryzacyjnych i korporacyjnych, co udało się uzyskać dzięki lepszej selekcji ryzyka i segmentacji klientów. W efekcie WARTA wypracowała w 2011 roku 120 mln zł zysku netto (najlepszy rezultat od 2007 roku).

Wskaźniki bezpieczeństwa finansowego WARTY tradycyjnie kształtują się na poziomie znacznie wyższym od wymogów ustawowych. Na koniec roku wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi w TUiR WARTA wyniósł 285%, a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 121,9%.

TUnŻ WARTA

Spółka życiowa zebrała na koniec 2011 roku 2,5 mld zł składek, co jest kwotą porównywalną do przypisu roku poprzedniego. Duży wpływ na ten wynik miały produkty o charakterze inwestycyjnym. Towarzystwo wprowadziło do sprzedaży w tym czasie siedem nowych tego typu ubezpieczeń – „Solidny Pakiet”, „Wschodzące Potęgi”, „Tygrysy Europy”, „Liderzy Biznesu”, „Polska Dwudziestka”, „Aktywny Portfel”, „Złoty Procent 2”  oraz kontynuowało sprzedaż „Profit Planu”. Przychody z ich sprzedaży przekroczyły 1 mld zł i były o 52% wyższe niż  osiągnięte w roku 2010 z tej linii produktowej.

Spółka konsekwentnie zwiększa przypis składek z ubezpieczeń z regularną składką. W 2011 roku wzrósł on o 11,3% w odniesieniu do ubiegłego roku (o 10,2% z tytułu umów grupowych i o 16,8% z tytułu umów indywidualnych).

WARTA życiowa wypracowała na koniec 2011 roku 18,8 mln zł zysku netto. Wynik ten został osiągnięty w całości na podstawowej działalności ubezpieczeniowej w rezultacie dobrej struktury portfela produktów i potwierdza stabilną efektywność towarzystwa.

Wynik techniczny po dwunastu miesiącach 2011 roku wyniósł 31,4 mln zł.

Spółka życiowa, podobnie jak majątkowa, wykazuje bardzo dobre wskaźniki bezpieczeństwa finansowego. Na koniec 2011 r. wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi wyniósł 342,1%, a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 118,5%.

Komentarz Jarosława Parkota – Prezesa Zarządu TUiR i TUnŻ WARTA

Ubiegły rok był dla grupy WARTA bardzo dobry. W czasach kiedy cały świat odmienia słowo „kryzys” przez wszystkie przypadki, my poprawiliśmy naszą pozycję rynkową i rentowność, a Standard&Poor’s podwyższył WARCIE ocenę ratingową.

Według naszych szacunków na koniec 2011 r. osiągnęliśmy 9 proc. udziału w rynku ubezpieczeń majątkowych. To dzięki ponad 14 proc. wzrostowi przychodów ze składek głównie w kluczowych dla nas segmentach, czyli ubezpieczeniach komunikacyjnych, firm i bancassurance. Co warto podkreślić pozytywny trend wzrostu sprzedaży, utrzymuje się już od drugiego kwartału 2010 r. To rzadkość na rynku, żeby przez tak długi czas firma notowała w kolejnych kwartałach rosnące dynamiki sprzedaży i to we wszystkich liniach biznesu.

Większe przychody ze składek wynikają z dwóch powodów. Po pierwsze, rozwijamy sieć sprzedaży. Po drugie, cały czas udoskonalamy narzędzia wykorzystywane przez sprzedawców. Coraz lepiej wykorzystujemy możliwości jakie daje nam dostęp do baz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Dzięki temu możemy ukierunkować nasze działania na pozyskiwanie klientów z segmentów docelowych.

Niemal 120 mln zł zysku, to najlepszy od 2007 r. wynik finansowy WARTY. Co ważne, został on osiągnięty mimo inwestycji w projekty związane z rozwojem spółki oraz wydatków wymuszonych przez proces sprzedaży spółki np. zmian w systemach IT. Wysoki zysk to oczywiście efekt znacznej poprawy (o prawie 180 mln zł) wyniku technicznego. Cieszy on szczególnie dlatego, że to efekt naszych działań, m.in. precyzyjnego monitoringu przebiegów szkodowych, adekwatnej segmentacji klientów i kontroli kosztów, przy jednoczesnej poprawie jakości usług.

Klienci są coraz bardziej zadowoleni ze sposobu w jaki zajmujemy się nimi po szkodzie. Już niemal co czwarta szkoda z ubezpieczeń majątkowych jest likwidowana „na telefon”. W efekcie z przeprowadzonego w ubiegłym roku przez Pentor badania, uzyskaliśmy najlepszy wskaźnik osób, którzy po likwidacji szkody z AC poleciliby nasze usługi innym. Dodatkowo w ubiegłym tygodniu WARTA została uznana za jedną z najsilniejszych marek konsumenckich na polskim rynku w rankingu Superbrands Polska 2012.

Dużym sukcesem jest też osiągnięcie porównywalnych przychodów ze składek przez spółkę życiową. Niemal 2,5 mld zł składek to znakomity wynik osiągnięty w warunkach restrukturyzacji portfela, polegającej na zwiększeniu znaczenia produktów inwestycyjnych oraz ubezpieczeń ze składką regularną, kosztem krótkoterminowych polis oszczędnościowych tzw. poliso-lokat.

Dobra ocenę kondycji spółki podzielają też eksperci. Standard&Poors zdecydował się na podniesienie nam oceny ratingowej z BBB do BBB+. Analitycy agencji docenili min. wprowadzane zmiany w spółce, poprawę jej rentowności i dobrą pozycję rynkową. Zadeklarowali też podniesienie ratingu jeśli WARTA będzie rozwijała się tak dalej. Wierzę, że w 2012 r. damy ku temu powody.

Źródło: Warta

warta wyniki 2012-02-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: warta wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców