Gospodarka, geopolityka, czy szerzej sprawy społeczne coraz częściej się przenikają. Zrozumienie tych wzajemnych zależności może pomóc w podejmowaniu bardziej efektywnych decyzji, czy to tych stricte życiowych, czy to inwestycyjnych. Stąd też Kanał Zero rozpoczął współpracę z XTB, polską platformą inwestycyjną o zasięgu globalnym.
W ostatnich latach media przechodzą swego rodzaju ewolucję. Obecnie najczęstszym źródłem wiedzy są przekazy w internecie, a tradycyjne media systematycznie tracą na znaczeniu. Szczególnie pokazuje to przykład Kanału Zero, czyli internetowego projektu, który pozycjonuje się jako odpowiedź na obecną agendę mass mediów.
Nowy projekt medialny, którego twórcą jest jeden z najbardziej angażujących dziennikarzy w Polsce, Krzysztof Stanowski, ma ambitny cel. Jest nim szeroko rozumiana edukacja społeczeństwa. Kanał Zero na tapet bierze zarówno tematy geopolityczne, gospodarcze, społeczne, jak i kulturalne. Przykładem takich szerokich działań jest między innymi debata o CPK, która po raz pierwszy w mediach została przeprowadzona na taką skalę. W realizacji tego celu Kanał Zero od lutego wspiera polska platforma inwestycyjna XTB.
– XTB to polska firma, która od lat angażuje się w rozwój edukacji finansowej Polaków. Wierzę, że razem będziemy w stanie zaproponować widzom Kanału Zero ciekawe i przede wszystkim angażujące treści. Najważniejsza inwestycja każdego z nas to ta w edukację i razem będziemy działać w celu szerzenia wiedzy nie tylko ekonomicznej, ale również geopolitycznej i prawniczej – powiedział Krzysztof Stanowski, twórca Kanału Zero.
Polski fintech, w ramach współpracy z Kanałem Zero, obejmie swoim patronatem takie formaty, jak Godzina Zero (program wieczorny), Dziennikarskie Zero (felieton video Krzysztofa Stanowskiego), Ground Zero (program geopolityczny), Biznesowe Zero (program o przedsiębiorczości), Gospodarcze Zero (program ekonomiczny), oraz Niepoprawnik (program o tematyce prawniczej). Ponadto, eksperci XTB mogą okazjonalnie pojawić się w innych formatach w roli ekspertów ds. inwestowania i ekonomii.
– Cieszymy się, że możemy być częścią tak ambitnego projektu medialnego. Już pierwsze dni startu Kanału Zero pokazały, że Polacy potrzebowali miejsca, w którym poruszane są ważne społecznie oraz gospodarczo tematy. My od lat angażujemy się w edukację finansową, między innymi organizując cykliczne konferencje XTB Investing Masterclass czy też oferując naszym użytkownikom dostęp do bezpłatnych kursów z udziałem najlepszych w Polsce ekspertów. Jednakże dzięki Kanałowi Zero będziemy mogli dotrzeć z naszym przekazem do jeszcze większej grupy odbiorców, charakteryzujących się ciekawością świata. W ten sposób konsekwentnie dążymy do realizacji naszej misji jaką jest demokratyzacja inwestowania – mówi Kacper Gawroński, Dyrektor Marketingu w XTB Polska.
Według wstępnych wyników finansowych, XTB w 2023 roku osiągnęło rekordowe 791,3 mln zł zysku netto. W tym czasie polski fintech pozyskał aż 312 tys. nowych klientów, a obecnie z jego usług korzysta 936 tys. klientów na całym świecie.
Źródło: XTB