PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRZ czym kojarzą się czołowi pracodawcy

Z czym kojarzą się czołowi pracodawcy

Marketing i PR 31.08.2011 (09:28)

Wizerunek pracodawcy coraz częściej staje się kartą przetargową w walce o najbardziej utalentowanych pracowników. Jak polscy studenci postrzegają firmy działające na rynku i jakie jest ich wyobrażenie o idealnym pracodawcy – dowiadujemy się z wyników badania Universum Student Survey 2011.

Każdy, kto przymierza się do wkroczenia na rynek pracy, posiada własną wizję swojego wymarzonego pracodawcy. Wie, jakimi cechami powinien on się charakteryzować. Z drugiej strony ma też swoje zdanie na temat firm działających na lokalnym rynku pracy. Za najbardziej atrakcyjnych pracodawców uważa się tych, którzy najlepiej pasują do wyobrażeń i kojarzeni są z cenionymi wartościami.
 
– Kluczem do posiadania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy jest znajomość potrzeb i oczekiwań grupy docelowej oraz dostosowanie do nich swojej oferty – mówi Anna Macnar, Country Manager Universum Polska.  Studenci korzystają z wielu źródeł informacji, zanim wyrobią sobie własną opinię na temat pracodawcy. Dlatego tak ważne jest, żeby   pracodawcy dywersyfikowali kanały komunikacji w swoich strategiach komunikacyjnych z kandydatami – dodaje Anna.

Czego pragną studenci?

Współczesny polski student chce aby jego przyszły pracodawca odznaczał się przede wszystkim siłą finansową – taki pogląd przejawia aż 55% badanych. Na drugim miejscu wśród najbardziej atrakcyjnych atrybutów znalazł się prestiż (52%), na trzecim natomiast dobra reputacja (29%)*. Studenci chcą więc pracować w znanych, renomowanych firmach, cechujących się przy tym finansową stabilnością.

Trochę inaczej wyniki te wyglądają, gdy zastosuje się kryterium kierunku studiów. Studenci fakultetów ekonomicznych stawiają bardziej na dynamiczny rozwój i przedsiębiorczość (39%), wartość tę wysoko cenią także przyszli inżynierowie (40%).

Na przeciwnym biegunie – wśród najmniej dla studentów znaczących atrybutów pracodawcy – znalazły się wysokie standardy etyczne (13%) oraz wysoki poziom społecznej odpowiedzialności biznesu (12%). To znak, że w obliczu trudnej sytuacji gospodarczej, młodzi najpierw troszczą się o własne bezpieczeństwo, a dopiero potem o to, co ich otacza.

Jak cię widzą…

Badanie pokazało, jakie wyobrażenie o wymarzonym pracodawcy mają polscy studenci. Oprócz tego mają oni swoich faworytów wsród firm aktualnie działających na rynku – tym nadają miano Idealny Pracodawca. To, co przyciąga ich uwagę i uzasadnia ten wybór, niekoniecznie pokrywa się z ich ideałem.

Wśród firm z pierwszej piątki rankingu Idealny Pracodawca według studentów kierunków biznesowych ani jednej studenci nie utożsamiają wprost z dynamicznym rozwojem. Lider rankingu – TVN S.A. – kojarzy się im przede wszystkim z sukcesem rynkowym, podobnie jak Google (3. miejsce). Innych pracodawców z czołówki studenci ekonomii cenią w pierwszej kolejności za prestiż, tak ocenione zostały Ernst&Young (2. miejsce) oraz PwC (5. miejsce). Zajmującą 4. pozycję w rankigu firmę L’Oréal badani studenci skojarzyli głównie z atrakcyjnymi i oryginalnymi produktami oraz usługami.

Zdaniem inżyniera

Studenci kierunków inżynieryjnych także wypowiedzieli się na temat  swoich Idealnych Pracodawców. Zajmująca pierwsze miejsce w rankingu tej kategorii Skanska kojarzy się im przede wszystkim z sukcesem rynkowym, podobnie depczący jej po piętach Budimex (2. miejsce). Siła finansowa to najważniejszy – zdaniem studentów – atrybut KGHM Polska Miedź (3. miejsce), a atrakcyjne i oryginalne produkty oraz usługi – firmy Toyota Motor Poland (4. miejsce). Zamykający czołówkę Urząd Dozoru Technicznego (5. miejsce) studenci utożsamiają w pierwszej kolejności z dobrą reputacją.

– Te rozbieżności pomiędzy tym, co studenci uznają za najbardziej atrakcyjne, i tym, za co cenią Idealnych Pracodawców, nie koniecznie muszą oznaczać, że pracodawcy nie spełniają ich oczekiwań – komentuje Anna Macnar. Ważne jest jednak, by pracodawcy wiedzieli, jakie wartości cenią sobie studenci i podkreślali je w zewnętrznej komunikacji, tworząc wizerunek atrakcyjny dla przyszłych absolwentów.

 
*Respondentów proszono o wskazanie maksymalnie 3 odpowiedzi, stąd wyniki procentowe nie sumują się do 100.

O Universum Student Survey 2011

W tegorocznej edycji badania Universum Student Survey wzięło udział ponad 15 300 studentów ze 100 najważniejszych uczelni w kraju. Respondentów zapytano o ich oczekiwania związane z karierą zawodową oraz o postrzeganie firm działających na polskim rynku jako potencjalnych pracodawców. W oparciu o wyniki badania powstał ranking Idealny Pracodawca 2011 według studentów, w pięciu kategoriach: biznes, inżynieria, IT, nauki ścisłe, nauki humanistyczne.

Źródło: Universum

badania praca 2011-08-31
Redakcja PRNews.pl
Tagi: badania praca

Sprawdź także:

a 0 Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
16.12.2025 (09:47)

Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

BaFin ogłosił 15 grudnia 2025 r. pakiet środków wobec berlińskiego N26 po wykryciu uchybień w obszarze zgodności. …

a 0 Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką
16.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką

Magdalena Różczka przedłużyła na kolejne dwa lata współpracę z VeloBankiem. W rozmowie aktorka opowiedziała o …

a 0 ING sponsorem filmu „Lalka”
16.12.2025 (05:35) – informacja prasowa

ING sponsorem filmu „Lalka”

ING Bank Śląski będzie Sponsorem Strategicznym najnowszej ekranizacji powieści Bolesława Prusa …

a 0 Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4
16.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4

Rada Nadzorcza LINK4 SA w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego podjęła 5 grudnia 2025 r. uchwałę w …

a Kariera w finansach 0 Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku
16.12.2025 (05:33) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. zdecydowała powołać do zarządu spółki dwóch nowych członków - Renatę Stawiczny …

a 0 Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości
16.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości

Od momentu wprowadzenia na rynek, kwalifikowany e-podpis mSzafir był dostępny online, dzięki weryfikacji tożsamości …

PRNews.pl

Zobacz również

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców