Rozwiązanie przyjęte przez stołecznego przewoźnika pozwoli jego klientom uniknąć kolejek przy kasach, dzięki uregulowaniu płatności za bilet autobusowy drogą elektroniczną. Całą operację przeprowadzimy w przeciągu kilku minut nie wychodząc z domu. Wystarczy posiadać konto w jednym z banków internetowych.
Realizacja transakcji kupna biletu autobusowego za pośrednictwem Platnosci.pl jest bardzo prosta. Klient tworzy indywidualne konto na stronie przewoźnika wpisując w formularz m.in. numer dowodu osobistego na podstawie którego kierowca potwierdzi jego tożsamość. Następnie wybiera trasę i czas w jakim chce odbyć podróż. Po zaakceptowaniu tych danych loguje się do konta w swoim banku internetowym, gdzie dokonuje zapłaty. Zatwierdza operację kodem jednorazowym, tokenem lub hasłem sms, dokonując tym samym przelewu. W czasie rzeczywistym przewoźnik otrzymuje informację o dokonanym przez klienta zakupie, a ten może wydrukować swój bilet. Metoda tak przeprowadzonej płatności to tzw. ePrzelew, bardzo popularny przy płatnościach dla e-biznesu.
– Szybki ePrzelew to obecnie dobry rozwiązanie jeśli chodzi o metody płatności, które proponują swym klientom serwisy i sklepy internetowe. Cieszymy się, że firmy oferujące swoje usługi całkowicie offline, zauważają potencjał Internetu i zaczynają z niego czerpać. Krok warszawskiego przewoźnika to duży ukłon w stronę ich Klientów. Pokazuje, że możliwości Internetu – w tym przypadku szybkie płatności elektroniczne oferowane przez Platnosci.pl, mogą być wykorzystywane również dla usprawnienia usług typowo offline’owych – mówi Fabian Adaszewski z Grupy Allegro, do której należy serwis Platnosci.pl
Oferta płatności elektronicznych dla klientów PPKS Warszawa jest aktualnie dostępna dla osób korzystających z tras dalekobieżnych. Jak zapowiada przewoźnik, docelowo system będzie obsługiwał również krótsze trasy, oraz obejmie ofertę innych przewoźników.