PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRZakupy grupowe – jak sobie radzą w social media?

Zakupy grupowe – jak sobie radzą w social media?

Marketing i PR 31.01.2012 (12:40)

Pierwszy serwis zakupów grupowych w Polsce przekroczył właśnie magiczną barierę 100 tys. fanów na Facebooku. Najlepsze strony firmowe w tej branży aktywizują ok. 6 do 7 procent swoich wszystkich fanów, jednak nie wszystkie serwisy umożliwiają swoim odbiorcom aktywny dialog za pośrednictwem fan page’a.

Jak są prowadzone działania polskich serwisów zakupów grupowych na Facebooku?

Większość serwisów zakupów grupowych w Polsce prowadzi działania na social media w oparciu głównie o prezentację bieżących ofert czy organizację sporadycznych i szybkich konkursów dla fanów. Według ostatniego raportu Fanpage Trender, ranking najpopularniejszych fan page’y serwisów zakupów grupowych otwierają kolejno: Citeam.pl, Gruper, Okazik i Groupon Polska. Pierwszy z nich osiągnął właśnie pułap 100 tys. fanów i wykazuje również najwyższy stopień zaangażowania fanów – na poziomie 6 proc. – Citeam jest ostatnio mocnym liderem w naszych comiesięcznych  raportach Fanpage Trends w kategorii zakupów grupowych – mówi dr Jan Zając współtwórca platformy Fanpage Trender, jeden z autorów comiesięcznych raportów dot. działań na Facebooku

Fan page – linki do ofert czy integracja z fanami?


Obok stron ogólnych zrzeszających fanów z całej Polski wokół jednej marki serwisu, prowadzone są również lokalne profile dedykowane dla mieszkańców poszczególnych miast. Jest to podyktowane specyfiką branży – nowe oferty lokalnych usługodawców pojawiają się w kilkunastu lub kilkudziesięciu miastach. – Serwisy zakupów grupowych wykorzystują Facebooka przede wszystkim do promowania swoich ofert. Coraz więcej serwisów działa aktywnie na tym polu, często tworzą też profile lokalne, z ofertami dla poszczególnych miast – mówi Jan Zając z Fanpage Trender.

I to wpływa również na sposób prowadzenia działań na Facebooku. Podczas, gdy strony lokalne informują głównie o aktualnych ofertach z poszczególnych miast, tak ten ogólnopolski stara się skupiać użytkowników wokół idei zakupów grupowych i marki konkretnego serwisu.

– Nie chcemy, aby internauci na swojej ścianie na Facebooku, gdzie zazwyczaj szukają rozrywki czy ciekawych informacji, dostawali od nas „suche” linki do ofert. Przyjęło się, że Facebook jest miejscem, w którym fan ma bezpośredni kontakt z marką. Chcemy, aby nasi użytkownicy kojarzyli nas nie tylko z postami ofertowymi, ale też z rozrywką i rzetelną informacją – wyjaśnia Michał Głuszczuk prowadzący działania social media w Citeam.pl.

Kto mówi o grupowych?

A jak wypada średni indeks Talking About obrazujący liczbę wszelkich aktywności na danym fan page’u? Jedynie kilka serwisów zakupów grupowych ma powyżej tysiąca osób „mówiących o tym”, a są to kolejno Citeam.pl, Okazik, Gruper i Okazik Warszawa. Lider zestawienia oscyluje obecnie średnio wokół 4,8 tys. osób Talking About.

Wiele stron serwisów zakupów grupowych nie umożliwia swoim fanom pełnej integracji czy dialogu z marką. Internauci mogą zadawać pytania na fanstronie m.in. na Fastdeal, Citeam.pl i Mydeal. Takiej opcji swoim fanom nie udostępniają jednak Groupon Polska, Gruper, Okazik czy HappyDay.

Dość ciekawie wypada porównanie Interactivity Index informujące o zbiorczej liczbie wszystkich aktywności fanów na fan page’u w danym miesiącu. Widoczny jest tu dość spory rozdźwięk między poszczególnymi serwisami. Otwierający zestawienie Citeam.pl zanotował wg ostatniego raportu Fanpage Trender ponad 11,8 tys. aktywności fanowskich w miesiącu. Kolejny na liście, Groupon Polska, zaliczył w tym czasie 5,78 tys.  wszystkich działań ze strony internautów, a Gruper 4 tys. Warto dodać, że trzy najlepsze serwisy zakupów grupowych w Polsce posiadają obecnie od 1,7 do 3,5 mln użytkowników w skali miesiąca.

– Postujemy o rzeczach z reguły zabawnych, ale nie tylko. Staramy się być głównie na bieżąco z wydarzeniami z polskiego i światowego internetu. Naprzemiennie łączymy posty „zajawkowe” z ofertowymi – wyjaśnia Michał Głuszczuk z zespołu Citeam.pl. I tu, jak pokazuje raport Fanpage Trender, najbardziej aktywne w lajkowaniu i komentowaniu postów na stronach serwisów zakupów grupowych są kobiety.

Źródło: Citeam

citeam grupowe zakupy social media 2012-01-31
Redakcja PRNews.pl
Tagi: citeam grupowe zakupy social media

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek Dyrektor ds. Marketingu i PR…

Aleksandra Leszczyńska

Aleksandra Leszczyńska

Dyrektor komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Grupy…

Arkadiusz Bruliński

Arkadiusz Bruliński

Kierownik Zespołu PR i Nowych Mediów w…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców