PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaZaufanie do ubezpieczycieli tym większe, im lepszy PR

Zaufanie do ubezpieczycieli tym większe, im lepszy PR

Ubezpieczenia 13.06.2011 (12:08)

Instytucje ubezpieczeniowe są markami zaufania publicznego. Działają w dużej mierze w oparciu o zaufanie klientów, którzy wiążą się z nimi w ważnych momentach swojego życia.

Pod ich opiekę oddają swoje podróże, majątek oraz życie i zdrowie, mają więc prawo wymagać od ubezpieczyciela gwarancji bezpieczeństwa. Jest to obok takich elementów, jak oferta cenowa i logistyczna, najważniejszy element decydujący o wyborze partnera finansowego.

W Polsce nabiera to jeszcze dodatkowego znaczenia. Według badań przeprowadzonych przez IBM Institute of Business Value zaledwie 32 proc. respondentów darzy zaufaniem instytucje ubezpieczeniowe. Jest to najniższy wskaźnik pośród przebadanych grup narodowych. Jednocześnie tylko 46 proc. Polaków deklaruje lojalność w stosunku do swojego ubezpieczyciela.

W tym kontekście niezwykle dużego znaczenia nabiera prowadzenie odpowiednich działań komunikacyjnych. Niezależnie od narzędzi jakie wykorzystuje – ATL, BTL, marketing czy PR – musi charakteryzować się kilkoma elementami. Najważniejsze to transparentność i otwartość. W praktyce oznacza to rzetelną, przekazywaną na bieżąco klientom informację. Informację, która wzmacnia ich zaufanie do partnera biznesowego. Należy o tym pamiętać w przypadku podejmowania wszelkich działań komunikacyjnych: zarówno nawiązując współpracę z ambasadorem naszej marki, jak i prowadząc działalność w Internecie, czy też w sytuacjach kryzysowych.

Ambasador marki

„Wyróżniaj się albo giń” to jedno z haseł, które pojawia się w kontekście komunikacji. Warto oczywiście mieć je na uwadze, ale trzeba pamiętać, że ze względu na specyfikę działalności instytucji ubezpieczeniowych, trzeba do niego podejść z dystansem; a już na pewno, jeśli decydujemy się na ambasadora marki. Wizerunek znanej osoby, której powierzymy rekomendowanie naszych usług, powinien być spójny z wizerunkiem samej firmy. Biorąc pod uwagę długofalowość współpracy z klientami, powinien on charakteryzować się takimi elementami, jak: przewidywalność, dojrzałość, stabilność i oczywiście bezpieczeństwo. Tego bowiem wymagają od nas konsumenci, a dobrze wybrany ambasador marki może nasz wizerunek wzmocnić.

Nie oznacza to, że powinniśmy odrzucać rozwiązania niekonwencjonalne. Jednym z ciekawszych ambasadorów marki, współpracującym z MetLife Amplico już od ponad 25 lat jest… Snoopy. Rysunkowy bohater komiksów „Peanuts” (pol. „Fistaszki”) ma przybliżać ludziom wartości, ocieplać wizerunek i oswajać z firmą.

Działania edukacyjne w komunikacji

Charakterystyczne dla branży ubezpieczeniowej są działania komunikacyjne związane z edukacją klientów. Niezwykle istotne jest, by z jednej strony rozumieli oni wagę ubezpieczenia. Możliwość odzyskania straconego mienia, pomoc w sytuacjach kryzysowych zagranicą czy pomoc po wypadku są bardzo ważnymi elementami powrotu do życia po trudnym czy nawet traumatycznym wydarzeniu. Z drugiej strony w interesie ubezpieczycieli jest uczenie klientów tak elementarnych spraw, jak czytanie umów. Nierzadko wszelkie nieporozumienia pomiędzy firmą a człowiekiem wynikają z nieznajomości tego, co klient podpisał. Istotne jest to, że ubezpieczyciel może stracić pozytywny wizerunek, na który pracował latami. Taka sytuacja spotkała PZU – ubezpieczyciela żaglowca Fryderyk Chopin. Umowa nie zobowiązywała firmy do wypłaty odszkodowania za tak powstałe szkody. Jednak z punktu widzenia dbałości o wizerunek bardziej opłacało się wypłacić ubezpieczenie od razu, nim czekać na falę krytyki ze strony obecnych i potencjalnych klientów.

Komunikacja w internecie

Zasady dotyczące komunikacji instytucji ubezpieczeniowych – przejrzystość i otwartość – tak samo dotyczą działalności w Internecie. Nie ma wątpliwości, że obecnie konieczne jest nie tylko prowadzenie działań, ale również monitorowanie naszego wizerunku w Sieci. Odpowiednio szybka i przemyślana reakcja na negatywne komunikaty, może znacząco złagodzić, bądź nawet zapobiec wielkiemu kryzysowi wizerunkowemu.

Wszelkie sytuacje kryzysowe to najlepszy sprawdzian dojrzałości systemu komunikacji działającego w firmie ubezpieczeniowej. Wyciek danych klientów czy włamanie do systemu to sytuacje, które zawsze mogą się zdarzyć, czy to z winy człowieka, czy też problemów technicznych. Reakcja instytucji ubezpieczeniowej to ten moment, kiedy najbardziej trzeba zadbać o jakość komunikacji. Przyznanie się do błędu, podanie możliwych konsekwencji, ale i poinformowanie o podjętych krokach mających zlikwidować problem, to podstawowe rzeczy, o których jak najszybciej należy powiadomić klientów oraz opinię publiczną. Trzeba stawić czoło problemom oraz otwarcie, jasno i rzetelnie porozumiewać się z otoczeniem. Takie podejście wzmocni poczucie klientów, że dokonali trafnego wyboru instytucji finansowej. Natomiast sama instytucja po tak „przeprowadzonym” kryzysie wyjdzie wzmocniona.

Źródło: ITBC Communication

public relations ubezpieczenia 2011-06-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: public relations ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Magdalena Olejnicka

Magdalena Olejnicka

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy Magdalena Olejnicka…

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły CEO w ASEC S.A. (OTI…

Łukasz Piasta

Łukasz Piasta

Dyrektor, Komunikacja Korporacyjna & Usługi Finansowe Łukasz…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców