Pierwsza edycja konkursu spotkała się z wielkim zainteresowaniem podmiotów rynku kapitałowego oraz mediów i zaowocowała poprawą jakości stron internetowych jako środka nowoczesnej komunikacji biznesu z otoczeniem.
Niezmiennym celem Konkursu jest promocja stron spółek giełdowych jako przyjaznej, efektywnej i nowoczesnej formy komunikacji – mówi Beata Stelmach, prezes Zarządu SEG. W drugiej edycji konkursu chcielibyśmy nadać większe znaczenie interaktywności strony, aby była nie tylko źródłem informacji, ale także platformą dwustronnej komunikacji z inwestorem. Na wszystkich etapach Konkursu oceniane będą kwestie związane z relacjami inwestorskimi.
W drugiej edycji przewidziane zostały cztery kategorie konkursowe:
(1) spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40,
(2) spółki należące do sWIG80,
(3) spółki notowane na GPW i nienależące do w/w indeksów,
(4) spółki notowane na rynku alternatywnym NewConnect.
Oceniana będzie przede wszystkim przydatność dla inwestora oraz m.in.: jasność komunikatu, zawartość informacyjna, aktualność treści, ergonomia i intuicyjność nawigacji, nowoczesność zastosowanych technologii, dostępność stron WWW oraz estetyka. Ogłoszenie werdyktu kapituły i wręczenie nagród odbędzie się 3 października 2008 r., podczas III Kongresu SEG.
Regulamin konkursu jest dostępny na www.seg.org.pl
Do udziału w pracach Kapituły konkursu, która wyłania laureatów Konkursu zostały zaproszone nie tylko znane osobistości z rynku kapitałowego, ale i najbardziej uznani fachowcy w takich dziedzinach jak grafika, komunikacja marketingowa, dziennikarstwo, ekonomia czy investor relations.
Przewodniczącym kapituły jest Ludwik Sobolewski – prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych. Udział w pracach kapituły biorą także: Jerzy Bralczyk – profesor Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, Aleksander Chłopecki – profesor Uniwersytetu Warszawskiego, Dorota Goliszewska – redaktor naczelna Manager Magazin, Dariusz Grzywaczewski – prezes Zarządu Radia PIN, Sławomir Kosieliński – redaktor Computerworld, Ada Kostrz-Kostecka – członek Zarządu Polskiej Agencji Prasowej, Roman Młodkowski – dyrektor programowy TVN CNBC Biznes, Artur Sierant – wiceprezes Zarządu PressPublica sp. z o.o., Jacek Socha – wiceprezes PricewaterhouseCoopers Polska, Beata Stelmach – prezes Zarządu SEG, Leon Tarasewicz – profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Tomasz Wygnański – redaktor Media&Marketing, Katarzyna Zajdel-Kurowska – podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, Janusz Żebrowski – prezes Zarządu K2 Internet S.A.
Patronat nad konkursem objęła Giełda Papierów Wartościowych, zaś patronami medialnymi zostali: „Rzeczpospolita”, Gazeta Giełdy „Parkiet”, Polska Agencja Prasowa, Bankier.pl, tygodnik „Computerworld”, tygodnik „Media & Marketing Polska”, miesięcznik „Manager Magazin”, kwartalnik „i-biz”, Radio PIN oraz Telewizja TVN CNBC Biznes.