Alior Bank zakończył drugą edycję konkursu „Dom z Wyższą Kulturą”. Internauci wybrali cztery najlepsze projekty spośród 22 najciekawszych, zakwalifikowanych przez Kapitułę Konkursu do drugiego etapu.
Łącznie w konkursie zgłoszono blisko 200 projektów, które ubiegały się o cztery nagrody w wysokości 15 000 złotych.
Najlepsze cztery projekty w konkursie „Dom z Wyższą Kulturą” wytypowali klienci, Internauci i czytelnicy, którzy oddali głos na stronie konkursowej www.domykultury.newsweek.pl.
Zwycięzcy II edycji konkursu to:
-
Stowarzyszenie Rodzin Katolickich Archidiecezji Szczecińsko-Kamieńskiej – projekt „Rodzic zastępczy – nowa rola w teatrze życia“,
-
Fundacja Wspierania Kultury Filmowej Cyrk Edison – projekt „Kino bez barier“,
-
Przemyskie Centrum Kultury i Nauki ZAMEK – projekt „Fredro po przemysku“,
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Janowo” – Dom Kultury – projekt „Dyktando ortograficzne wybrzeża“.
Laureaci konkursu „Dom z Wyższą Kulturą” otrzymają na realizację swoich projektów po 15 000 złotych, a mieszkańcy wielu miejscowości będą mogli uczestniczyć w atrakcyjnych wydarzeniach kulturalnych, edukacyjnych i rekreacyjnych. Projekty stanowią niepowtarzalną okazję aktywizacji lokalnych społeczności. Różnorodność zaprezentowanych pomysłów sprawia, że są one skierowane do różnych grup wiekowych oraz ludzi niepełnosprawnych.
Znaczący wpływ na duże zainteresowanie konkursem ze strony klientów, Internatów i czytelników miała aktywność placówek kulturalnych, które zgłosiły projekty. Finaliści konkursu sami docierali do lokalnych społeczności inicjując artykuły w prasie oraz na portalach, a także rozwieszając plakaty i rozdając ulotki, stając się swego rodzaju ambasadorami akcji.
W skład Kapituły Konkursu wchodzili: Krystyna Janda, Bogumiła Wiesiołek z Narodowego Centrum Kultury, Wojciech Maziarski – redaktor naczelny „Newsweeka Polska”, Grzegorz Jankowski – redaktor naczelny dziennika „Fakt” oraz Helene Zaleski, przewodnicząca Rady Nadzorczej Alior Banku i Cezary Smorszczewski, wiceprezes Alior Banku.
Konkurs został zrealizowany we współpracy z tygodnikiem „Newsweek Polska”, dziennikiem „Fakt” oraz Narodowym Centrum Kultury.
Źródło: Alior Bank