Decyzja odnośnie do współpracy marki z gwiazdą angażuje często duży budżet i z pewnością nie powinna opierać się wyłącznie na intuicji. W odpowiedzi na oczekiwania rynku pojawia się CeMMa (Celebrity Matching & Marketing) – usługa, która zwiększa pewność dokonania najlepszego wyboru.
Wspólna oferta Millward Brown SMG/KRC i MSL Warsaw powstała z myślą o przedstawicielach branży marketingowej, jak i menedżerach polskich gwiazd, które chcą w przemyślany sposób kształtować swój wizerunek.
CeMMa (Celebrity Matching & Marketing) to unikalna oferta na polskim rynku, zapewniająca optymalny dobór celebrytów i marek. Usługa ta jest wspólną inicjatywą wiodących w swoich kategoriach firm – instytutu Millward Brown SMG/KRC oraz agencji MSL Warsaw i łączy w sobie kompetencje badawcze z komunikacyjnymi.
Nowa usługa opiera się na badaniu wizerunku znanych osób oraz ocenie potencjału dopasowania ich do konkretnych marek. Dodatkowo obejmuje także przygotowanie strategii działań oraz zarządzanie współpracą na linii marka – celebryta. CeMMa dostarcza odpowiedzi nie tylko na pytania „Kto?”, „Dla kogo?”, ale także „W jaki sposób?”. Pomaga krok po kroku przełożyć zaangażowanie znanej osoby na realny wynik biznesowy firmy.
„Wiele firm kontaktuje się z nami z prośbą o ocenę potencjału konkretnego celebryty już po nawiązaniu negocjacji. Taka konsultacja powinna rozpoczynać proces poszukiwania ambasadora, a nie być jej ostatnim etapem. Dzięki temu uda nam się zaoszczędzić czas i często duże pieniądze. Sporo wysokobudżetowych kampanii nie zakończyło się sukcesem, ponieważ zabrakło tego elementu jeszcze na etapie planowania.” – podkreśla Barbara Sołtysińska z MSL Warsaw.
„Niejednokrotnie zdarza się, że o wyborze celebryty, jako ambasadora marki lub centralnej postaci kampanii reklamowej decyduje jedynie popularność gwiazdy. Chcemy zerwać z tą praktyką, proponujemy narzędzie, które pozwala śledzić relacje gwiazda – marka w sposób daleko bardziej precyzyjny. Okazuje się bowiem, że celebryta niekoniecznie najbardziej znany, ale dobrze dopasowany do potrzeb marki może przynieść jej większe korzyści niż celebryta jedynie bardzo popularny.” – dodaje Małgorzata Poławska z Millward Brown SMG/KRC.
Ocena wizerunku gwiazd bazuje bezpośrednio na badaniu CeBra (Celebrity + Brand). Jego końcowy wskaźnik CebraScore to suma trzech czynników – znajomości wśród konsumentów (Familiarity), sympatii (Affinity) oraz „szumu medialnego” (Buzz). Dodatkowa analiza osobowości marek pozwala wyznaczyć pary marka-celebryta o najlepszym potencjale rynkowym.
Po dokonaniu wyboru opracowana zostaje rekomendacja konkretnych działań. Obejmuje ona m.in:
- Sprawdzenie możliwości nawiązania współpracy (zarówno celebryty, jak i marki)
- Rynkową estymację kosztów współpracy
- Kompleksową strategię komunikacji wraz z zestawem narzędzi
- Zarządzenie procesem podpisania umowy wraz z negocjacjami
CeMMa jest dostępna od 3000 zł netto. Cena ta obejmuje badanie wizerunkowe jednej gwiazdy wraz z rekomendacją działań komunikacyjnych. Zainicjowana usługa ma charakter modułowy. Konkretne narzędzia dobierane są indywidualnie, w zależności od oczekiwań zainteresowanych. Co więcej, powinna być postrzegana przede wszystkim jako inwestycja pozwalająca bezpiecznie alokować budżet, a nie jako dodatkowy koszt. CeMMa to efekt współpracy obu firm w ramach Creative Communication Cluster (www.creativecluster.eu).
Źródło: MillwardBrown SMG/KRC