Przed Świętami Bożego Narodzenia klienci bardzo chętnie dokonywali zakupów przy pomocy PeoPay. W sklepach Biedronka liczba transakcji mobilnych przeprowadzanych jednego dnia wzrosła prawie trzykrotnie (z 347 transakcji dokonanych w dniu wprowadzenia systemu, do ponad 1000 transakcji dziennie w okresie poprzedzającym Święta). Co więcej, za zakupy bezgotówkowo mogą płacić już klienci używający telefonów opartych o platformę Windows Phone.
„Po dwóch miesiącach od wprowadzenia płatności mobilnych PeoPay do sieci Biedronka, w jeden przedświąteczny dzień klienci zapłacili za zakupy ponad 1000 razy telefonem z aplikacją Pekao. Spodziewamy się, że ta liczba będzie sukcesywnie rosnąć i coraz więcej klientów będzie chodzić na zakupy z telefonem zamiast z portfelem, szczególnie że rozszerzyliśmy działanie aplikacji PeoPay o telefony z systemem Windows Phone” – mówi Wojciech Pantkowski, dyrektor zarządzający Departamentem Klienta Detalicznego.
Obecnie aplikacja PeoPay jest już dostępna na smartfony oparte o trzy najbardziej rozpowszechnione systemy: Android, IOS i Windows Phone. Przy pomocy PeoPay można płacić w 42 tys. terminali płatniczych w całej Polsce, 9 tys. sklepów internetowych, tj. w ponad dwukrotnie większej ilości sklepów niż podczas inauguracji systemu. Dodatkowo, użytkownicy mogą wypłacać pieniądze w sieci ponad 1 800 bankomatów rozsianych po całym terytorium kraju.
Klienci Banku Pekao mogą podłączyć aplikację PeoPay do rachunku osobistego. Natomiast, pozostali mogą korzystać z aplikacji przy pomocy rachunku przedpłaconego. Ogromny atut stanowi możliwość sprawdzenia salda oraz historii rachunku online, na przykład bezpośrednio po dokonanej transakcji.