PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Who is who
  • Wydarzenia
  • Praca
  • Forum
  • Alert
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomości11 przykazań udanej sprzedaży mieszkania

11 przykazań udanej sprzedaży mieszkania

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Nieruchomości 22.03.2010 (10:09) artykuł nadesłany

Pierwsze wrażenie zawsze jest najważniejsze. Drugiej szansy nie będzie. To właśnie pierwsza i czasem powierzchowna ocena w największym stopniu wpływa na decyzję o kupnie nieruchomości. Obecnie każda oferta na rynku bierze udział w wyścigu z setkami bądź tysiącami innych mieszkań o przychylność klienta. Nie jest, więc łatwo wzbudzić zainteresowanie potencjalnego nabywcy. 

Z naszych obserwacji wynika, że właściciele nieruchomości, którzy dużo wysiłku poświęcają na odpowiednie przygotowanie mieszkania, nie mają też większego problemu z jego efektywną sprzedażą. Zastosowanie poniższych 11 zasad, może w dużym stopniu pomóc w przekonaniu klientów do kupna nieruchomości.

Pierwsze wrażenie. Zanim zaprosimy klienta do naszego mieszkania powinniśmy zadbać o tzw. wejście i drogę do naszej nieruchomości. Możemy odśwież drzwi, położyć przed nimi nową wycieraczkę, uprzątnąć rzeczy w korytarzu i przedsionku. Dobrą praktyką, jest również przetarcie podłogi przyjemnie pachnącym płynem. Istotne są także szczegóły, takie jak: uprzątnięcie ulotek, środków do czyszczenia czy reklamówek pozostawionych na widoku. Powinniśmy zrobić wszystko, żeby nasz klient nie zastanawiał się nad tym dlaczego sprzątaliśmy w pośpiechu. Zapach i dobre skojarzenia są ważne, nie tylko w naszym mieszkaniu, ale i w drodze do niego. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że warto zadbać o korytarz czy klatkę schodową. Ważne, żeby potencjalny nabywca miał pozytywne wrażenie już od samego początku wizyty.  

Porządek kluczem do sukcesu. To oczywiste, że trzeba posprzątać mieszkanie. Bywa jednak, że każdy rozumie to trochę inaczej. Jeden zarządzi generalne porządki, inny delikatnie przetrze szmatką widoczne elementy mebli. Jest to o tyle ważne, że jeśli będziemy pokazywać nasze mieszkanie w świetle dziennym, wszystkie mankamenty i niedociągnięcia będą widoczne. Kurz unoszący się w słońcu i smugi na szybach to tylko niektóre z elementów, jakie mogą zniechęcić do kupna. „Przecież, jak kupi, to sobie posprząta!” – to zdanie często można usłyszeć od właścicieli wystawiających mieszkanie na sprzedaż.

Otóż faktycznie każdy kupujący mieszkanie ma w planach większe lub mniejsze modernizacje. Rynkiem nieruchomości podobnie, jak innych dóbr, rządzą jednak pewne prawa i standardy sprzedaży. Cena i stan techniczny są niezwykle istotne, tak samo jak dobre samopoczucie  
i pozytywne nastawienie kupca do danego miejsca. Nawet jeśli, ktoś inwestuje w mieszkanie pod wynajem, ważne dla niego będzie samopoczucie w danym miejscu przyszłych najemców. Dlatego właśnie warto poświęcić kilka bądź kilkanaście godzin własnej pracy, tak aby dokładnie wysprzątać naszą nieruchomość. Oczywiście można skorzystać  
z usług profesjonalisty i wynająć pomoc domową, która wyręczy nas w wielu uciążliwych pracach.  

Odśwież, podmaluj i podklej – kosztuje nie wiele, a daje wymierne efekty. Odpryski lub wyblakła farba czy pozdzierana stolarka to rzeczy, które powinniśmy poprawić przygotowując mieszkanie do sprzedaży. Klienci poszukujący mieszkania na rynku wtórnym często planują odświeżenie lub całkowite odremontowanie nieruchomości, ale wolą mieć wrażenie, że nie będą musieli zainwestować w to dużo czasu i pieniędzy. Poza tym  powinniśmy wziąć pod uwagę, że ktoś będzie chciał modernizować mieszkanie samodzielnie, jednocześnie już mieszkając w kupionej nieruchomości. Podczas wizyty klienci powinni, więc łatwo móc wyobrazić sobie swoją przyszłość w danym wnętrzu. Wyobraźnia nie zadziała, jeśli będą patrzeć na wyblakłe ściany, poodklejane tapety i zadrapania na stolarce.

Nie zaniedbuj drobnych usterek. Trzeszczące krany, zacieki w zlewach i umywalkach, a także migające oświetlenie – to tylko niektóre wady, które łatwo i tanio możemy usunąć. Wystarczy odrobina pracy hydraulika, wymiana kilku uszczelek oraz żarówek, a mieszkanie zyska dodatkowe punkty w ocenie klientów. Potencjalni kupcy często zwracają uwagę na kondycję łazienki i kuchni jako wyznacznik stanu całego mieszkania. Przepalone żarówki lub trzeszczące rury czy kapiące krany, to zły omen i znaczący minus dla danej nieruchomości.  

Nie tłumacz się z rzeczy oczywistych – napraw je, a nie będziesz musiał. Bywa, że zamek się zacina, a drzwi skrzypią lub się nie domykają. Powinniśmy dołożyć wszelkich starań, żeby to naprawić. Wystarczy kilka kropel oleju i wizyta ślusarza, aby nasze drzwi otwierały się jak nowe, a zamek stał się synonimem bezpieczeństwa. Powinniśmy także zwrócić uwagę na szafy ścienne i drzwi wewnątrz mieszkania – tu zasada powinna być podobna.

To mieszkanie, a nie magazyn rzeczy niepotrzebnych. Sprzedając mieszkanie często zdarza się, że pozostawiamy w nim wiele elementów wystroju będących dla nas naturalną i integralną częścią nieruchomości. Należy pamiętać, że klienta interesuje jego wizja i powinniśmy uczynić wszystko, aby jej nie zaburzać. Im większa przestrzeń dla jego wyobraźni tym większa szansa, że sprzedamy mieszkanie. Pamiętajmy też, aby przy okazji transakcji nie starać się na siłę sprzedać niepotrzebnych nam już elementów wystroju. Najpierw jedno, potem drugie. Jeśli zaoferujemy kupno szafy i komody komuś, kto jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji, może się to skończyć wrażeniem, że klient będzie zobowiązany przejąć w transakcji rzeczy, które są mu kompletnie niepotrzebne. W dodatku będzie myślał, że jest to warunek zawarcia transakcji.  
 

Komfort w łazience to klucz do sukcesu. Łazienka to najważniejsza część domu. Jeśli tam jest czysto i schludnie to sygnał, że można się wprowadzić. Pamiętajmy więc, aby usunąć wszystkie zabrudzenia, wymienić pęknięte kafelki i listwy maskujące, nanieść nowy silikon uszczelniający i uzupełnić odświeżacz powietrza. Dobrym zabiegiem jest jakże prosta, a mocno poprawiająca wygląd łazienki, wymiana fugi kafelkowej. Decydując się na te kroki zyskamy świeży i efektowny wygląd sygnalizujący, że mieszkanie jest zadbane.  

Przytulna i czysta sypialnia to milowy krok do podpisu na umowie przedwstępnej. Ważne jest, żeby nasza sypialnia za wszelką cenę sprawiała wrażenie przytulnej i czystej. Tutaj w końcu nowi lokatorzy będą spędzać sporą część swojego czasu. Powinniśmy pamiętać o pozbyciu się nadmiaru mebli. Nikt nie lubi słuchać o tym co zabieramy do nowego miejsca, a co możemy zostawić.  

W nocy nie sprzedaję. Światło słoneczne i dobra aura to coś czego nam trzeba. To one sprawią, że nasze mieszkanie stanie się piękne i będzie posiadało odpowiedni klimat. Powinniśmy odsłonić żaluzje i rolety, pozbyć się zniszczonych zasłon i parawanów. Nastawienie kupującego to połowa sukcesu w sprzedaży. Umyjmy okna i upewnijmy się, że nasze mieszkanie jest jasne i czyste.  

To nie aukcja – to indywidualna oferta sprzedaży. Zapraszanie potencjalnych kupców w podobnym czasie to błąd. W mieszkaniu zrobi się tłoczno, a klienci na wzajem będę sobie przeszkadzać. W dodatku pozostanie nieprzyjemne wrażenie dużej konkurencji. Wbrew pozorom wielu klientów to odstrasza, a nie mobilizuje. Nawet jeśli rozważamy różne oferty, to każdy klient powinien mieć uczucie komfortu oraz indywidualnego traktowania. Poza tym, obecność innych osób może być krępująca i potencjalny kupiec nie zada nam kluczowych dla niego pytań. Unikajmy więc tłumów i niepotrzebnych gości z zewnątrz. To ma być w pełni szczere i otwarte spotkanie, bez skrępowania i niepotrzebnych niedogodności.

Sprzedajesz
mieszkanie, a nie siebie. Najważniejsze to być gościnnym i zrelaksowanym. Nie powinniśmy także przepraszać za pewne wady mieszkania, które wynikają ze zwykłego użytkowania lub jego parametrów. Ponadto ważne jest, abyśmy nie skupiali na sobie zbyt dużej uwagi. To nasze mieszkanie powinno być „gwiazdą” i sprzedać się jak najlepiej. Właściciel powinien wystąpić wyłącznie w roli prezentera uwypuklającego wszelkie zalety sprzedawanej nieruchomości.

Źródło: Randall Property

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
nieruchomości 2010-03-22
Redakcja PRNews.pl
Tagi: nieruchomości

Sprawdź także:

0 PARP przyznała PayEye dotację. Będzie promocja polskiej płatności okiem za granicą
22.01.2021 (14:01) – informacja prasowa

PARP przyznała PayEye dotację. Będzie promocja polskiej płatności okiem za granicą

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przyznała dotację wrocławskiemu fintechowi PayEye, który pierwszy na …

0 Uwaga phishing: oszuści podszywają się pod PayPal
22.01.2021 (13:12) – informacja prasowa

Uwaga phishing: oszuści podszywają się pod PayPal

Badacze Abnormal Security zidentyfikowali nową kampanię phishingową. Napastnicy tym razem wzięli na cel internautów …

0 UOKiK ukarał kolejną firmę. Mogo pobierała bezprawnie dodatkowe opłaty
22.01.2021 (12:38) – informacja prasowa

UOKiK ukarał kolejną firmę. Mogo pobierała bezprawnie dodatkowe opłaty

Ponad 320 tys. zł łącznej kary dla MOGO za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i …

0 Kolejny sąd rozpozna roszczenie banku o wynagrodzenie za korzystanie z kapitału
22.01.2021 (12:35) – informacja prasowa

Kolejny sąd rozpozna roszczenie banku o wynagrodzenie za korzystanie z kapitału

W lutym 2021 Sąd Apelacyjny w Warszawie wyda prawomocny wyrok w sprawie roszczenia banku o wynagrodzenie za …

0 #Prognozy2021: Wojciech Pysiewicz, Santander Consumer Bank: Można powoli zapomnieć o „bankowości za zero”
22.01.2021 (11:12) – artykuł nadesłany

#Prognozy2021: Wojciech Pysiewicz, Santander Consumer Bank: Można powoli zapomnieć o „bankowości za zero”

Przed nami kolejny „ciekawy” rok na polskim rynku bankowym i dalszych „wrażeń” na pewno nie zabraknie. …

0 #Prognozy2021: Karolina Jankowiak, SGB-Bank: Banki będą musiały wykazać elastycznością w relacjach z klientami
22.01.2021 (11:05)

#Prognozy2021: Karolina Jankowiak, SGB-Bank: Banki będą musiały wykazać elastycznością w relacjach z klientami

Największym wyzwaniem dla sektora bankowego w roku 2021 będzie zarządzanie ryzykami, które pojawiły się w 2020 roku …

PRNews.pl

Zobacz również

11,5 tys. zł – przy takim dochodzie każdy bank pożyczyłby ponad milion

11,5 tys. zł – przy takim dochodzie każdy bank pożyczyłby ponad milion

Nawet ponad 1,3 mln zł mogłaby pożyczyć…

Nawet 130 tys. zł różnicy w kosztach. Bankier.pl sprawdził kredyty hipoteczne na dom

Nawet 130 tys. zł różnicy w kosztach. Bankier.pl sprawdził kredyty hipoteczne na dom

Wyższa marża może przełożyć się na spore…

Prezes Pekao o Idea Banku: Wyrok sądu arbitrażowego nie będzie miał żadnego znaczenia

Prezes Pekao o Idea Banku: Wyrok sądu arbitrażowego nie będzie miał żadnego znaczenia

Tak naprawdę w Idea Banku brakowało około…

mBank ostrzega przed fałszywymi linkami podczas zakupów internetowych

mBank ostrzega przed fałszywymi linkami podczas zakupów internetowych

Podczas zakupów lub sprzedaży w sieci, nie…

Cyfrowe euro w ciągu 5 lat. Jak mógłby działać nowy pieniądz?

Cyfrowe euro w ciągu 5 lat. Jak mógłby działać nowy pieniądz?

Cyfrowe euro powinno stać się rzeczywistością w…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – IV kw. 2018 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – IV kw. 2018 r.

Jaki jest największy bank w Polsce po…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – III kw. 2018 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – III kw. 2018 r.

Banki w Polsce obsługują już co najmniej…

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – III kw. 2018 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – III kw. 2018 r.

Umacnianie pozycji poszczególnych banków i tylko nieliczne…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Justyna H.:

Dzisiaj to już korzysta się najróżniejszych usług. Prowadzi się księgowość, wszelkie działania reklamowe, …

sob, 23 sty 2021 (10:12) • Drugie życie przelewu QR – uruchom dodatkowe płatności mobilne

Justyna H.:

Jedno jest pewne- samodzielne prowadzenie księgowości to trudny orzech do zgryzienia, jak nie …

sob, 23 sty 2021 (09:59) • Kiedy dojdzie mój przelew?

Richard Ken:

Dzień dobry, Nazywam się Maria Elisabeth Schaeffler, niemiecki magnat biznesowy, inwestor i filantrop. …

sob, 23 sty 2021 (02:37) • Bank Pocztowy uruchamia specjalną ofertę dla emerytów

mirekk:

Żeby państwo polskie budowało przynajmniej wystarczająco dużo mostów... …

śr, 20 sty 2021 (12:26) • Aż 67% Polaków uważa, że emerytura nie wystarczy im, aby przeżyć. Prawie 20% nie ma planu, jak zapewnić sobie bezpieczeństwo na starość. Wyniki badania

Slavekk:

A jak zakładasz rachunek w banku to też im dowodu nie pokażesz? …

śr, 20 sty 2021 (06:52) • Revolut szuka w Polsce banku do współpracy. Potrzebuje lokalnych numerów IBAN

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców