Jak wynika z badań PAYBACK, 63% Polaków będzie się starało oszczędzać na wielkanocnych zakupach. Większość badanych zamierza wydać w tym roku mniej niż w ubiegłych latach albo tyle samo co zazwyczaj. Pieniądze na organizację Świąt 79% respondentów weźmie z bieżącego budżetu domowego. Po zakupy udamy się głównie do super- i hipermarketów. Kupując odpowiednie produkty, wielu Polaków wesprze uboższych.
Oszczędzamy na Wielkanocy?
Badania przeprowadzone w ramach PAYBACK Opinion Poll pokazują, że wielkanocne wydatki Polaków są dość stabilne: 69% ankietowanych przeznaczy na zbliżające się Święta tyle samo pieniędzy co w ubiegłych latach. Blisko co czwarta osoba będzie jednak próbowała wydać mniej.
Jednocześnie 63% Polaków stara się oszczędzać na świątecznych zakupach. Skutecznych sposobów jest wiele. Najpopularniejszym z nich okazuje się spisanie listy potrzebnych produktów, a potem – ścisłe jej przestrzeganie w sklepie.
Zakupy: do 600 zł, w supermarkecie
Koszty zorganizowania Wielkanocy wiążą się głównie z zakupami żywnościowymi. Na produkty spożywcze niemal 1/3 respondentów wyda mniej niż 200 zł, a 54% badanych od 200 do 500 zł. W związku z wiosennymi, świątecznymi porządkami kupimy także środki czyszczące. Na chemię gospodarczą 36% Polaków przeznaczy mniej niż 50 zł, a 40% do 50 zł więcej.
Warto zaznaczyć, że w koszyku zakupowym znajdą się także artykuły związane z świątecznymi zwyczajami: zdobieniem pisanek, szykowaniem święconki czy laniem wody w poniedziałek wielkanocny. Jednak najchętniej sięgniemy po… słodycze z limitowanych edycji.
Największych kolejek do kas należy się spodziewać w super- i hipermarketach, gdzie na zakupy uda się zdecydowana większość Polaków. 82% ankietowanych wybierze się tam po chemię gospodarczą, a 79% po żywność. Około 1/3 respondentów nabędzie produkty spożywcze także w sklepie osiedlowym i na bazarze.
Czas z rodziną – istotą Świąt
Zapytani, czym są dla nich Święta Wielkiej Nocy, Polacy odpowiadali głównie: czasem spędzonym z rodziną (69% głosów). 48% respondentów przygotuje świąteczne potrawy wspólnie z innymi członkami rodziny, by następnie zasiąść licznie przy jednym stole blisko połowa ankietowanych zje wielkanocne śniadanie z więcej niż pięcioma osobami.
W okresie okołoświątecznym blisko 60% Polaków nie zapomni o najuboższych.
Potrzebujących będziemy wspierać na różne sposoby. Najczęściej nabywając konkretne produkty (np. jajka) w sklepach uczestniczących w wielkanocnych zbiórkach żywności (47%) lub kupując artykuły marek biorących udział w specjalnych akcjach charytatywnych (35%).
PAYBACK Opinion Poll
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK metodą ankiety online, na grupie 452 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat, dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
PAYBACK Polska
PAYBACK to multipartnerski Program Bonusowy, którego uczestnicy mogą zbierać punkty podczas zakupów w wielu popularnych sklepach sprzedaży tradycyjnej oraz online. Dzięki specjalnym promocjom, ofertom oraz kuponom (również elektronicznym) posiadacze kart PAYBACK mogą szybko i łatwo zwiększyć stan konta punktowego. Zebrane punkty PAYBACK można wymienić na atrakcyjne nagrody, mile Miles & More lub przekazać na cele charytatywne.
W Polsce Program PAYBACK rozpoczął swoją działalność 16 września 2009 roku. Obecnie współpracuje z nim ponad 20 firm partnerskich oraz ponad 140 sklepów online. Korzyścią dla partnerów Programu jest bezpośrednia komunikacja z konsumentami za pomocą platformy marketingowej PAYBACK oraz pozyskanie lojalnych i zadowolonych klientów. W Polsce aktualnie liczba aktywnych kart PAYBACK to jedenaście milionów. PAYBACK jest częścią Grupy American Express.
